Artiklar om Djurförbud i GP
Det har varit flera bra artiklar om Djurförbud i Göteborgsposten nu i veckan. Lägger in länkarna till artiklarna här:
Artiklarna granskar några vanvårdsfall i Västra Götaland där djurförbud getts och där vissa av dem flyttat och sedan börjat på ny kula på annan plats eftersom djurförbud i dagens läge bara gäller lokalt.
//Lena
//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"
Ja, snacka om tandlösa tigrar! Vad är det för mening med lagar och förordningar, när de inte efterföljs? Gråtfärdig…..
The Owls are not what they seem
de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....
Har läst och undrar hur folk är funtade egentligen….
The Owls are not what they seem
de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....
jag mår illa!

Det som nu är skönt är jordbruksverket redan har denna fråga uppe på tapeten. De hann knappt sätta sig i regeringen innan de gav förslaget om ett förbud som sträcker sig över hela Sverige. Så om idioterna vill fortsätta vanvårda, ja då får de åka utomlands.
Flyttar de så följer allt med. Så jag håller tummarna för att det blir så. /Vanessa
Kata(rina), f.d. Vanessa som är mitt mellannamn.
En rikstäkande förteckning över djurförbud är väl det minsta i vår datortid! Ofattbart att Sverige inte satsar mer på djurskyddsfrågor.
Alla katter har rätt att leva! Döda problemet inte katten....Besök oss gärna på Hittekatter.ifokus och på Djurskydd.ifokus

Men det är ju troligen på gång, Landfreak. /Vanessa
Men de borde har införd det för många år sedan. En sån självklar sak!
Alla katter har rätt att leva! Döda problemet inte katten....Besök oss gärna på Hittekatter.ifokus och på Djurskydd.ifokus
Fy usch

#7 Det är inte infört, och har inte ens varit uppe på tapeten. Annat än av det nu nedlagda Djurskyddsmyndigheten. Men vi kanske inte diskuterar samma fråga? Det jag skriver om är som Lena skrev: "djurförbud i dagens läge bara gäller lokalt". Jordbruksverket vill att det ska bli ändring så att det inte spelar någon roll var folk flyttar. http://www.djurskyddet.se/aktuellt/nyheter/20061114.asp
/Vanessa
Skrev fel, glömde ordet borde…
Nej det finns mycket kvar att önska när det gäller Djurskyddet i Sverige. Dock bra att Jordbruksverket är allerta när det gäller ett landsomfattande register för djurförbuden.
Knepigt det där med människor som envisas med ha djur som de vansköter gång på gång, och tom flyttar för att kunna fortsätta med vanskötseln på annat håll. Men som Vanessa skriver får de om det blir landsomfattande register flytta utomlands i fortsättningen. De måste även välja sina nya länder noga eftersom många länder i EU har hårdare lagar än Sverige. Hoppas de åker till Nederländerna för där lär det bli andra bullar! :)
//Lena
//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"