Rättsskandal, säger veterinärförbundet
Läs och sprid vad man säger från veterinärförbundet
Gud vad jag bara kan hålla med i allt han säger!
Detta kan bli ett farligt prejudikat!

Stackars kisse.
Hur FN kan man som människa göra så…….
Så bra att veterinärförbundet reagerat.
Kastrering är Aoch O i arbetet med att minska på de hemlösa katterna
Fullständigt skandalöst att bli friad efter en sådan handling. Bra ändå att Johan Beck-Friis uttalat sig om detta och jag håller också med om allt.
Ju mer jag lär känna av människorna dessto större blir kärleken till djuren
ja mycket bra skrivet, bra att det är någon som reagerar och att det kommer ut i tidningen
Mer om den friande domen:
Skrolla tills ni hittar vad som skrivs om detta fall.

Håller med. Går det månne att överklaga domen till HD?
Varför går det inte att klicka på länken?

Nu har jag fixat till länken även länken i #0 fixade jag till tidigare.
När man kopierar in en länk så måste man göra ett mellanslag så att det blir en klickbar länk.
#7 jaha efter det att man har lagt in länken menar du?

#8 Japp!

Ja rättskandal är ju bara förnamnet, varför har vi djurskyuddslagar om man inte behöver följa dem,,, ghaa!!!
Sajtvärd på kattpolisen i fokus.
Allt som inte kan lagas med silvertejp är sönder på riktigt.

usch, det är ju vansinnigt. det borde ju vara självklart att han ska bli dömd!
/ Johanna Hoogendoorn, ordförande för Kattens Talan
Ja Kurran, gbra att han sa till. Dessutom, vill du, så maila mig din överklagan, så skickar även jag in den i mitt namn till vederbörlig instans. Men ta det lugnt nu och ta i det när du kommer hem!
The Owls are not what they seem
de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....
Detta var ett sanslöst hyckleri med djurskyddslagen vad ska man tro?
Jäv,mutor,hot eller……
Det fråntar ändå inte faktum att en liten kattunge blev dränkt i sin bur.Måhända under förevändningen i efterhand att den hade skabb.
Undrar vad för livsfarlig skabb det handlade om för inte kan det ha varit vanlig simpel öronskabb på en alldeles vanlig liten kattunge som ska skyddas av djurskyddslagen.Nej detta var säkert en livsfarlig kattunge med en otroligt ovanlig rävskabbsåkomma i efterhand.
den senare länken går inte att öppna för mig!
Tacksam för Friis reaktion! Önskar någon i adekvat ställning skrev något liknande om massdödandet av skygga katter också…
Notera att detta är en gammal tråd, Rödis. Men visst önskar man att även myndigheters massavlivningar skulle vara olagliga och behandlas i domstol.
Medarbetare Hittekatter iFokus
Detta är onekligen en bra debattartikel. Glöm dock inte att Johan Beck Friis är också den om åt Djurskyddet Sveriges vägnar har suttit i "expertgruppen" till den nuvarande djurskyddsutredning och som har kommit fram till att skygga och förvildade katter ska avlivas. Han är själv motståndare till TNR metoden.