Hittekatter iFokus

Hittekatter

Etiketttips-råd
Läst 3811 ggr
Peter Lindvall
1

Bolåda inför kommande vinter

Satt häromdagen och fundera på en lättare bolåda för katter men även lättare att transpotera , men nu till min fråga . Hur lång,bred,hög tycker ni att den skall vara ? sett lite bilder på många men dom verkar tunga och otympliga , vissa verkar kräva 2 personer med släpvagn så vill gärna ta fram en lätt modell som lätt kommer in i bilen

Lena
0

Vilken typ av bolåda är det som du tänker dig? Är det för utelevande katter?

//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"

Peter Lindvall
2

vinterbonat för kissar som lever ute i tex kollonier

Lena
2

Här har du flera olika länkar i ämnet:

Kattkojja - tips.

Smuggelsafe värmedyna.

Katthus på beställning (Artikel Siamese iFokus)

Vinterbostad för hemlösa (lång diskussionstråd med många tips)

Bygga isolerat katthus (extern länk Göteborgs Katthjälp)

//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"

Katthemsmatten
0

Puttar för fler förslag.

Medarbetare Hittekatter iFokus

Peter Lindvall
2

vill gärna bygga bolådor till katter som lever ute , var aktiv i ett katthem men dom jobbar inte som jag önskar att en seriös förening skall jobba med katter men tänker jobba vidare själv med tex bolådor , TNR,vikten av kastrering men även om man ska dra igång en sajt för katt statestik över katthemmen i landet där man lägger upp om katter in /ut,väntande katter , kollonier men frågan är om man kan få katthemmen med sig i ett sånt projekt ? Önskar man kunde engagera sig i ett seriöst katthem men finns det såna ? det får börja med att ta fram en bolåda för vinter/sommar bruk sen kolla på efterfrågan av dessa så man inet jobbar i onödan

Hade tänkt mig en låda i måtten 800mm lång,500 mm djur,400 mm hög . Nån som har någon åsikt om dessa mått eller erfarenhet ? vill inte ha för stora lådor utan kissen tycken ju om mindre utrymmen har jag märkt på mina här hemma

MSH
1

Här på sajten kan du säkert hitta katthem som delar din värdegrund.

[eskils]
0

Snällt av dig att tänka på de frysande hemlösa kissarna! 🌺

Får man fråga i vilken del av landet du bor? Det kanske finns någon bra kattförening i närheten som vi kan tipsa om.

Peter Lindvall
0

bor i Hälsingland / Söderhamn

majvi
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Jag vet inte måtten här men det kanske kan vara till hjälp ändå

“In a world filled with hate, we must still dare to hope. In a world filled with anger, we must still dare to comfort. In a world filled with despair, we must still dare to dream. 

majvi
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Ett annat hus

“In a world filled with hate, we must still dare to hope. In a world filled with anger, we must still dare to comfort. In a world filled with despair, we must still dare to dream. 

Katthemsmatten
1

#8 Har du kollat med SVEKATT? Gå in på www.svekatt.se och se om det finns några medlemmar i din närhet. Annars kan du ju skicka ett mail till styrelsen för att höra om det, utan att de är medlemmar i Svekatt, kan finnas katthem i din hemtrakt som delar din värdegrund.

Min gissning är att Kattsamariten i Hudiksvall skulle kunna vara ett sånt katthem. Inte allt för långt från Söderhamn, även om det inte är precis granne.

Medarbetare Hittekatter iFokus