Bolåda inför kommande vinter
Satt häromdagen och fundera på en lättare bolåda för katter men även lättare att transpotera , men nu till min fråga . Hur lång,bred,hög tycker ni att den skall vara ? sett lite bilder på många men dom verkar tunga och otympliga , vissa verkar kräva 2 personer med släpvagn så vill gärna ta fram en lätt modell som lätt kommer in i bilen
Vilken typ av bolåda är det som du tänker dig? Är det för utelevande katter?
//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"
vinterbonat för kissar som lever ute i tex kollonier
Här har du flera olika länkar i ämnet:
Katthus på beställning (Artikel Siamese iFokus)
Vinterbostad för hemlösa (lång diskussionstråd med många tips)
Bygga isolerat katthus (extern länk Göteborgs Katthjälp)
//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"
Puttar för fler förslag.
Medarbetare Hittekatter iFokus
vill gärna bygga bolådor till katter som lever ute , var aktiv i ett katthem men dom jobbar inte som jag önskar att en seriös förening skall jobba med katter men tänker jobba vidare själv med tex bolådor , TNR,vikten av kastrering men även om man ska dra igång en sajt för katt statestik över katthemmen i landet där man lägger upp om katter in /ut,väntande katter , kollonier men frågan är om man kan få katthemmen med sig i ett sånt projekt ? Önskar man kunde engagera sig i ett seriöst katthem men finns det såna ? det får börja med att ta fram en bolåda för vinter/sommar bruk sen kolla på efterfrågan av dessa så man inet jobbar i onödan
Hade tänkt mig en låda i måtten 800mm lång,500 mm djur,400 mm hög . Nån som har någon åsikt om dessa mått eller erfarenhet ? vill inte ha för stora lådor utan kissen tycken ju om mindre utrymmen har jag märkt på mina här hemma
Här på sajten kan du säkert hitta katthem som delar din värdegrund.
Snällt av dig att tänka på de frysande hemlösa kissarna! 🌺
Får man fråga i vilken del av landet du bor? Det kanske finns någon bra kattförening i närheten som vi kan tipsa om.
bor i Hälsingland / Söderhamn
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Jag vet inte måtten här men det kanske kan vara till hjälp ändå
“In a world filled with hate, we must still dare to hope. In a world filled with anger, we must still dare to comfort. In a world filled with despair, we must still dare to dream.
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Ett annat hus
“In a world filled with hate, we must still dare to hope. In a world filled with anger, we must still dare to comfort. In a world filled with despair, we must still dare to dream.
#8 Har du kollat med SVEKATT? Gå in på www.svekatt.se och se om det finns några medlemmar i din närhet. Annars kan du ju skicka ett mail till styrelsen för att höra om det, utan att de är medlemmar i Svekatt, kan finnas katthem i din hemtrakt som delar din värdegrund.
Min gissning är att Kattsamariten i Hudiksvall skulle kunna vara ett sånt katthem. Inte allt för långt från Söderhamn, även om det inte är precis granne.
Medarbetare Hittekatter iFokus