Hittekatter iFokus

Hittekatter

Etikettbortsprungna-upphittade-katter
Läst 1867 ggr
Eragon - efterlysning
2

Svart hankatt Lund - Efterlyses

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Efterlyser vår underbara  Eragon!

Stor svart kastrerad hankatt lite vitt under hakan.

Eragon hör hemma utanför Lund i Södra Sandby. Han är van att vara ute men kan vara skygg för främmande människor.

Eragon är chipad och öronmärkt 6093B.

Eragon är efterlyst hos polisen, kks, vaxholm (där han kommer ifrån) blocket och på en del andra siter. Vi har även haft annons i lokalpressen.  Han har varit försvunnen sen i slutet på november.

Vår efterlysning har bidragit till att en annan stor svart hankatt hittat hem.:-). Man trodde det var Eragon men det var det inte. Efter en hel del eftersökning hittade vi rätt ägare till den svarte katten och han är nu hemma!

För er som känner till så har Eragon varit med på hittekatter förr. Då som vägledare till vår skygga Isis. Eragon kom till oss ifrån Djurhjälpen i Vaxholm tillsammans med sin bror Elthon och hjälten Blu-Ray!

annebeate
1

Även om tiden gått ha  upp lite överallt efterlysningslappar försedda med avrivningsremsor med ert mobilnr så allmänheten lätt kan ringa. Locka med hittelön. Lägg också lappar i brevlådor. Flera katter har kommit tillrätta just via en sådan lapp. Be omkringboende kolla förråd m m så han inte vid något tillfälle sedan han försvann blivit inlåst någonstans. Kolla regelbundet hos  polisen? tel 114 14. Missar kan även ske där. Hoppas så ni snart finner er fina katt

Eragon - efterlysning
1

Självklart! Lappar är uppe och hålls uppdaterade! . Vi bor på landet och ALLA grannar är informerade!

Andina
0

Det är en vacker kille, denne Eragon! Jag håller alla tummar för att han snart hittar hem igen! 

Och vad härligt, mitt i allt, att Eragon har 'lett till' att en annan katt hittat hem! Helt märkligt och fantastiskt egentligen! 

*Kom hem nu, Eragon!*

Allting är möjligt tills det är bevisat som omöjligt - och till och med då är det omöjliga
kanske bara omöjligt än så länge."  /Pearl Buck · Medarbetare på Healing

Eragon - efterlysning
1

Tack!! Vi önskar inget högre än att få hem honom!

Jag la in ett inlägg om killen som kom hem tack vare Eragon:

http://hittekatter.ifokus.se/discussions/511967b088f4720f6400020c-en-katt-hittar-hem

Katthemsmatten
1

Lägg upp ditt upprop även på Kattpolisen iFokus. Håller tummarna för att ni får hem den vackre grabben snart!

Medarbetare Hittekatter iFokus

Eragon - efterlysning
0

*Eragon kom hem nu! Elthon, Isis, matte och husse saknar dig. Vi är inte kompletta!"

lillmymlan
0

Håller tummarna att Eragon kommer hem NUUUUU!

En smula hänsyn och lite omtanke betyder så mycket.
*Nalle Puh*

MSH
1

Finns en svart kastrerad hankatt upphittad på sidan www.upphittat.se Kan det vara han?

Andina
0

Åh ja, MSH, tänk om det är Eragon, i Eslöv… Åh, vad jag hoppas!

Allting är möjligt tills det är bevisat som omöjligt - och till och med då är det omöjliga

Eragon - efterlysning
1

Nej, tyvärr inte Eragon. Detta är killen som vi hjälpte att hitta hem. Jag ska be upphittaren ta bort annonsen.

http://hittekatter.ifokus.se/discussions/511967b088f4720f6400020c-en-katt-hittar-hem?discussions-1

Hennum
0

ska jag lägga upp detta på www.facebook.com/lundakatter ?

/ Johanna Hoogendoorn, ordförande för Kattens Talan

Eragon - efterlysning
3

Hennum! Ja tack!

Jag tillhör den minoritet som inte har facebook….. Har faktiskt funderat på om jag ska öppna ett konto bara för Eragonsökningen, men tills dess är jag tacksam om du lägger upp det.  

Bilderna här och på vår blocketannons får du använda helt fritt.

http://www.blocket.se/lund/Svart_katt_forsvunnen_Sodra_Sandby_44307048.htm?ca=23&w=1

/tina

Eragon - efterlysning
0

Är så lessen. Eragon hittades idag tyvärr inte vid liv. Han har varit nära hemmet dold först med högt höstgräs och sen med snö. Troligen har vi missat honom med millimeter när vi letat. Det var svårt att se men det verkarde som han hade en skada på bakdelen (en bil?)

Eragon lever för evigt kvar i våra hjärtan! Tack för allt älskade vän!

annebeate
1

Sörjer med er.  Eragon har nu kommit till det vackra Regnbågslandet  där ingen smärta finns och är nu  tillsammans med med så många andra älskade och saknade kissar.❤️

Sabbekatt
0

😢😢😢

MSH
0

Men så sorgligt! Gråter med er!

Andina
0

Oh, jag beklagar verkligen förlusten av er vackre kille Eragon! 😢 Jag hoppas ni kan finna någon tröst i att han åtminstone är fri från plågor och att hans försvinnande faktiskt har lett till att en annan av hans fränder har hittat hem.

Och det är också bra att ni nu vet var han finns och inte längre behöver söka efter honom.

❤️

lillmymlan
0

💔😭 så himla ledsamt… sov i ro vackra misse ❤️

En smula hänsyn och lite omtanke betyder så mycket.
*Nalle Puh*

Katthemsmatten
0

Det är så sorgligt att ni aldrig fick hem honom. Nu vet ni i alla fall varför. Klen tröst, men bättre än ovissheten. Och ert sökande har hjälpt en annan katt att få återförenas med sin familj.

❤️

Medarbetare Hittekatter iFokus