Hittekatter iFokus

Hittekatter

Etikettbortsprungna-upphittade-katter
Läst 745 ggr
LovisaV
3

Hjälp + Glada nyheter!

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Hej! Jag har tidigare gjort inlägg om att min katt har sprungit bort! Sen kommit tillbaka och sen sprungit igen. Nu har vi fått reda på att han gått till våran "granne" som bor ca 1 km bort ifrån där vi bor. Hon har själv tre katter som hon antagligen matar ute och därför är han där och äte (fast han har fri tillgång till mat hemma!)

När vi hämtar honom, åker vi dit, ropar på honom så kommer han springande och jamar, vi lyfter honom till bilen och åker hem, tar in honom och låter honom äta! Sen låter vi det vara öppet så han kan gå ut och in som han vill! :) Nu vet vi iallafall vart han är men inte varför han är där och inte här som han bott i snart 11 år!

Igår tog vi hem honom, då gick han in, åt och sprang ut. Sen när vi ropa och vissla komhan igen . Så han gillar oss iallafall och det känns bra!

Jag skulle behöva hjälp med hur jag ska få bort mina gamla inlägg! Så om någon vet får ni gärna skriva Glad

kattassen
1

#0 Det var roligt att ni spårat er kisse och vet var han håller hus. Nu får vi hoppas att han gillar livet på hemmaplan och håller sig därFlört Utekatter kan ju ibland få för sig att "flytta hemifrån" då och då just med tanke på att det finns andra katter, ny mat och spännande liv som dyker upp någonannanstans. Gör det mysigt för honom och bjud på lite extra gott så inser han nog att han bör hålla sig hemmaGlad

Vad gäller dina andra inlägg - vilka inlägg menar du då?

Vi tar aldrig bort några gamla inlägg utan i vissa absoluta undantagsfall. Däremot kan vi låsa äldre trådar för nya inlägg om tråden inte är aktuell längre av någon anledning. Så om du vill vara snäll och länka till dessa trådar kan vi göra så.

----------------------------------------------------------------------

Kattassen/- medarbetare på Hittekatter.ifokus och Katter.ifokus

Lena
1

Så bra att ni hittat kissen och vet vart han hållit till. Precis som #1 skriver händet det ibland att utegående katter flyttar av egen maskin. De kan vara lite gåtfulla ibland våra katter.

//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"

Alexej
2

En katt ser inga tomtgränser och då händer det att en katt "flyttar". Jag hade själv en katt som gick hela tiden till en granne längre bort och stannade där. En sköldpaddshona som inte gillade att jag hade flera katter. Och där hos tjejen var hon ensamkatt och blev bortskämt. I början hämtade jag henne hela tiden men insåg att katten vill bo där och tjejen var beredd att ta henne. Jag fick katten som vanvårdskattunge. Hon bodde hos mig kanske i 3 år och lever fortfarande och är 15 år nu. Tjejen skickar ibland bilder och berättar.

Sedan hade jag en katt som gick till ett hus vid en hård trafikerad väg. Jag bad de att inte mata och och istället jaga bort honom. Dröjde inte länge då blev han påkörd där….

Så en katt väljer själv var den vill vara. Vill man inte det då får man ha katten som innekatt.

Alla katter har rätt att leva! Döda problemet inte katten....Besök oss gärna på Hittekatter.ifokus och på Djurskydd.ifokus