Stockholms katthem och Royal
Stockholms katthem och Royal Canin gör en positivt "aggressiv" kampanj i Sthlms t-bana. Någon som sett den och har åsikter?
"Vi har, i samarbete med Royal Canin, dragit igång en informationskampanj på temat "Om våra katter kunde tala". Kampanjen kommer att synas i Stockholms lokaltrafik samt höras i radiokanalen Svenska Favoriter under sommaren. Mer information kommer på hemsidan inom kort."
Synd är att det inte finns direkt info på deras hemsidor, med tanke på att det redan syns ute i trafiken. Annars är det bra. Väntar med spänning på mer. /Vanessa
Kata(rina), f.d. Vanessa som är mitt mellannamn.

Bra uppmärksamhet, finns den redan nu att lyssna på i radion via nätet?

Det kommer, det kommer. Ha liiite tålamod Vanessa så ska du få se vad fint det blir. Till och med här inne ;-)
Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars

Jag vill åxå se!

Från och med i lördags får sex av våra katthemskatter en möjlighet att berätta sin historia under en åtta veckor lång kampanj i sth. lokaltrafik, dvs t-bana och bussar.Under samma period hörs våra katter även på Svenska Favoriter. Tyvärr blev vi lite överrumplade då kampanjen "tjuvstartade" så vår web-master har inte riktigt hunnit med. Jag har även skrivit en artikel till hittekatter, väntar bara på bilderna som måste omvandlas lite för att passa här.
Aggressiv skulle jag väl inte vilja kalla kampanjen, men syftet med den är att göra folk medvetna om katternas utsatta situation.
Ni Stockholmare som inte kan vänta på bilderna får helt enkelt ta en tur med t-banan sålänge.
Ständig uppassare till griniga Luffar´n, Snygga Smilla, Busiga Mina, Skygga Tingeling, Charmören Flea och hunken Roffe.
Volontär på Stockholms Katthem
www.katthemmet.nu www.svekatt.se
Jag håller med johnnys girl, aggressiv är inte rätta ordet.
Själv blev jag väldigt rörd när jag läste texterna som finns i annonserna även om jag visste bakgrunden på katternas historia.
Vi ser så mycket elände varje dag och det vi hoppas är att gemene man får upp ögonen på katternas situation. Gixxer och Kora som representerar våra katter de två första veckorna är bra exempel på hur katterna hamnar på katthemmet.
Toppen!!!
Hoppas fler människor får upp ögonen för hur katterna har det i vårt fina land!
Jag befinner mig inte i Stockholm just nu varför jag har missat kampanjstarten men det låter som en alla tiders bra drive.
Jag ska genast ratta in Svenska Favoriter på radion.
Jättebra jobbat, Stockholms katthem och Royal Canin.
Vad glad man blir!
/Pelusa

Superbra jobbat Stockholms katthem ochnRoyal Canin! 
Kastrering är Aoch O i arbetet med att minska på de hemlösa katterna

Åh det låter som en jättebra kampanj!!
Nu skulle jag vilja vara i Stockholm..

Med "aggressiv", så menar jag inte det som negativt, utan uppmärksammande. Alltså väldigt positivt. Underbart "aggressivt" och påverkar de som sover sin törnrosa sömn angående katters situation. Hoppas ni förstår. Byter gärna ord om ni vill. Väntar med spänning på allt. Även här på hittekatter! /Vanessa.

Ständig uppassare till griniga Luffar´n, Snygga Smilla, Busiga Mina, Skygga Tingeling, Charmören Flea och hunken Roffe.

#11 Åh jag blir alldeses tårögd av att läsa det där på första länken..om missen

Snyft och stående ovationer. Kanon. /Vanessa
Skrev en kommentar under artikeln. Himla bra initiativ!!

Härligt!! Heja Stockholms Katthem!! Ni är bäst!!
HUR har ni fått till den kampanjen!! Härligt med den typ av reklam på lokaltrafiken!! Där sitter många som inte har annat att göra än att läsa reklam! Alltid är det någon som får upp ett öga för hur Stockholm eg ser ut från en katts perspektiv!
-> Kastrera och id-märk <- \>^..^< CatCrazyLady
Kanon!
Alla katter har rätt att leva! Döda problemet inte katten....Besök oss gärna på Hittekatter.ifokus och på Djurskydd.ifokus

Kanonbra! Hur har ni fått Crazy Kangoroo att gör denna reklam gratis?
Usch vilka trista, omogna och oförstående inlägg under första länken………..

Bra kampanj!

Jättebra kampanj, såg den i flera vagnar på t-banan hem och fick tårar i ögonen när jag stod där.

Johnnys Girl: hur i hela friden har ni fått Crazy Cangaroo att skänka en reklamkampanj?????
*** vad duktig jobbat!!!!!
/Miranda

Så himla rätt….vilken bra kampanj!….
Hälsningar Efvis
jättebra jobbat, har inte sett reklamen själv ännu, men åker ju tunnelbana till jobbet, så någon gång måste jag väl få se reklamen
Maggan47

#17 Det är reklamare, dom är så. Jag vet, är ju själv reklamare. Många av dem kan bara skriva negativt av någon underlig anledning. Men jag är dock inte som dem, hoppas att ni förstår det :-). /Vanessa

Jag förstår att ni har många frågor, men väljer att inte besvara dem nu. Jag har skrivit en artikel där jag berättar om hur det överhuvudtaget blev en kampanj, syftet och upplägget för den. Åsa har lovat att lägga upp allt tillsammans med de två annonserna som är ute just nu, så vi får vänta tills hon har tid att fixa det.
Vi är naturligtvis oerhört glada och stolta för att våra katter får en chans att berätta sin historia och att vår förening syns på detta vis. Syftet med hela kampanjen är att få upp ögonen på folk om kattens utsatta situation och att dom därmed ska ändra sitt beteende och sin syn på katter. Jag hoppas av hela mitt hjärta att budskapet ska sprida sej som ringar på vattnet och komma samtliga katthem i landet tillgodo. Först och främst hoppas jag trycket på katthemmen ska lätta när folk tar till sej vårt budskap.
Det måste bli ett slut på alla dessa övergivna, skadade, tilltufsade och oönskade katter som kommer i en aldrig sinade ström till oss.

Vilken fantastiskt bra idé!! Jag åker mycket sällan tunnelbana men jag ska banne mig försöka lägga 8 juli på minnet och åka till Haninge centrum. Det är ju tyvärr utbrett även bland människor som tycker om katter att de har nio liv och att de måste vara ute för att trivas så mina vänner betraktar mig som lite udda som "pjoskar och daltar" så mycket med mina katter men det är ju för att de helt enkelt inte förstår eller vet om den misär som så många katter lever i utan de tror att det rör sig om enstaka fall och att jag överdriver och alltså är smått fanatisk.
Den allmänna åsikten är ju att "katter har ju alltid varit ute själva så man kan inte låsa in dem för då blir de olyckliga". Helge är ju dock ett levande bevis på motsatsen för jag tror inte att någon, inte ens den ivrigaste utekattsförespråkaren, skulle kunna kalla honom olycklig för att han är innekatt och går ut i sele
, tvärtom så är han nog den lyckligaste katten häromkring skulle jag tro. Så bra jobbat Stockholms katthem (Helge hälsar också) och Royal Canin (även fast jag inte köper deras mat).
Håller med till 100 och gläder mig tokmycket åt att Stockholms katthem har blivit mer synlig i media och *ute på stan*.
Väntar nu med spänning på din artikel, Johnnys girl!
/Pelusa

Jag sk fixa detta ikväll jag lovar er. Har just nu lite fullt upp. Väldigt ont så att sitta vid datorn är inte så skojigt tyvärr. Men jag ska bita ihop ikväll och sätta mig vid den stationära datorn och göra rätt för mig ;-)
Audiatur et altera pars

Skickar en stor varm kram till dig Åsa så att allt det onda försvinner och att fingrarna dansar fram på tangentbordet likt en hambostinta i kortkort nu till midsommarstången…
…äh vad fånigt det lät!! 
Ser i alla fall fram emot artikeln!!
-> Kastrera och id-märk <- \>^..^< CatCrazyLady

#28: Nu har jag i alla fall lagt ut de tre artiklarna. Det vart inte riktigt så bra som jag hade föreställt mig. Men jag hoppas att du blev nöjd med dem i alla fall. ;.)
Mvh Åsa
Audiatur et altera pars
Kul att artiklarna är här nu, bra jobbat, ÅsaF. Hoppas du inte fick mera ont och att din värk känns litet lättare idag!
/Pelusa

#30: Tyvärr är jag bara sämre. Men det är väl så, det som inte dödar det härdar. ;-)
Audiatur et altera pars

Tack ÅsaF att du hjälpte till att skriva ut artiklarna här.
Jag vet hur det känns att ha ont, har ett knä som värker dag och natt.
/Chrizzan

Någon som ska till Haninge Centrum i dag? Jag har inte hittat vilka tider det är.

gubben! Här kan du gå in och skriva i varifrån du åker och vart du skall…..

Nej, nej det var inte så jag menade. Jag bor i Haninge men jag undrade vilka tider som Stockholms katthem skulle vara där för jag tänkte åka dit och hälsa på dem.

Hi hi hi hi , jag trodde du var ovan att åka tunnelbana. Så fel det kan bli " fniss"

Jo jag är väldigt ovan vid att åka tunnelbana för jag åker mest pendeltåg eller buss :) så där hade du helt rätt. Jag har alltså inte sett några av kampanjaffischerna i verkligheten men jag tänkte åka till Haninge Centrum och se om jag känner igen någon av Helges förra välgörare, eller rättare sagt se om de känner igen mig eftersom jag är praktiskt taget ansiktsblind och mest kommer ihåg röster
Gubben! Så på deras hemsida att de ska vara där mellan 11-18
Så och dit och kolla, de ska nog ha kattungar med sig!

Nu har jag varit där och stört dem en lång stund genom att berätta om Helge, som alla som jobbar på katthemmet kommer ihåg
. Nej de hade inga katter med sig utan delade ut broschyrer och sålde lite grejor och sånt och informerade folk. Själv fick jag idén att köpa en laserpekare (inte hos dom) som jag ska försöka engagera Molly i så att jag kan lättare lura in henne när jag vill att hon ska komma in. Som det nu är så kan hon vara hur envis som helst. Och faktiskt så tyckte hon det var kul - ända tills Helge kom och tog över förstås
och han blev minst sagt överlycklig och håller nog som bäst på att försöka leta reda på den där eländiga röda pricken som bara försvann. Sen fick jag också reda på vart Helges mamma hade tagit vägen och att hon har det jättebra nu i sitt nya hem och det blev jag glad för, för hon behövde verkligen få ett riktigt hem efter att ha fött flera kullar ute och farit illa. Sen på hemvägen så träffade jag en av mitt bostadsområdes "skvallriga" tant som undrade var jag hade varit så jag gav henne broschyren med alla historier om misshandlade katter och känner jag henne rätt så kommer hon nu att sprida budskapet om hur hemska människor är och hur synd det är om katter vidare till alla hon träffar
Så trots det idoga regnandet så har dagen varit lyckad här.