Arg på annonsdirekt
Ja var inne och tittade lite på annonsdirekt idag och där e ju folk galna!! (säkert på andra annons sidor med) säljer kattungar vid 7 veckor tar inget betalt för dom!! va e det för fel på folk? Dom kan lika gärna skriva leksaker skänkes bort! På blocket måste man ju skriva med att dom säljs vid 12 veckors ålder i alla fall!!
Det är risk att de blir ormmat som nån sa till mig. Fast jag vet inte om ormar äter katter men i alla fall… Det är ju lätt hänt att de kommer till "fel" hem och antingen blir utslängda när de tröttnar eller vad som helst (nu säger jag inte Att det blir så utan att det kan…men jag hoppas inte!). Men i alla fall de brukar ju i alla fall vilja ha en femma som symbolisk summa? Eller är jag fel ute?

Kanske vi ska skapa en ny myt om katter - att man måste betala en hundring per tass och en för svansen annars kan något hemskt hända… /Vanessa
Kata(rina), f.d. Vanessa som är mitt mellannamn.

Går det att maila personen bakom annonsen?
/Änglakatterna - medarbetare på Hittekatter och på Katthemmet Kompis
Ormmyten!
Det är i all fall risk för billiga kaniner att bli ormmat (kan ha fel!), även mindre djur…katter är jag osäker på däremot men det skulle inte förvåna mig om det finns någon korkad människa som ger sin stackars orm katt… det finns de som köpper iller enbart för att hetsa sina hundar…Jag lider med djuren.
stackars djuren. hur kan männsikor bli såna här? Ja ska maila ett arg riktigt arg mail till alla ja ser som gör det! Det finns ju en myt som är att man får otur med kattenom man inte betalar för den! tänk om man kunde printa in det i folk huvuden!! man blir ju såå arg.. spelar ingen roll hur ja vänder och vrider på det, det finns inte en anledning för dig som människa att skada ett djur!! vilket djur det än är!!
varför ska människor ha ormar?
Tyvärr är det ingen myt att folk matar ormar med katter
Fy fan va sjukt alltså! Hur fungerar såna människors hjärnor?

Fy!! Kan du lägga in en länk till den annonsen, sofia?

#5 Det finns olika anledningar till att ha ormar, en del pgr av allergi mot pälsdjur. Andra av fascination. Många som har ormar, har dem på ett väldigt bra sätt. Även om friheten är det bästa även för dem.
#6 Alla ormägare jag känner säger att de som ger ormar kattungar är djurplågare. Mot sina egna ormar. För katter har vassa klor och tänder. Sedan så brukar de köpa frusna möss, sedan om det är bra eller dåligt är en annan historia. Vi å andra sidan har en massa saker i kattmaten som är underbara djur i levande livet också. /Vanessa
Kata(rina), f.d. Vanessa som är mitt mellannamn.
Jag ska skaffa orm, de är trevliga djur och det frestar inte min redan anstärängda allergi… och det är inte ormarnas fel att ägarna matar dem med omoralisk mat. Fast de är ju inte så kramgoa förstoss…om man nu inte har en boa. :)
haha nej inte illa menat mot ormarna! det va fel av mig, men ägarna! Om man matar dom med andra djur alltså ja tycker det e hemskt bara det är en mus! Tänk själva att vara den lilla musen! :(
Gå in på annons direkt och kolla blanda katt annonserna. Säljs från 7 veckor och för 10 kr… och anledning till 10 kr är att de måste kosta något och 10 e det minsta. dom kommer ju skänka bort dom…!
Sophia, du kan anmäla annonsen! Ta kontakt med Jossan här inne, vi är ett gäng som mailbombar blocket när vi hittar annonser som är fel. Vi har mall här. JAg har tagit Blockets avdelningar Göteborg och Halland. JAg vet inte, ärligt talat, om det där med kattungar är en vandringssägen, men jag har också hört det. dessutom i en ännu värre version. att de tar bort tänder och klor på katterna först. HAr själv haft orm, men skulle, precis som vanessa sa aldrig kunnat tänka mig att mata med katt, föll mig inte ens in. Men på den tiden så fanns det inte frusen mat att tillgå, så det blev levande möss och råttor och dagsgamla kycklingar. De senaste gick i alla fall ett bättre öde tillmötes, än den slakten på hankycklingar som enligt jordbruksverket är tillåten. Nämligen att malas levande.
The Owls are not what they seem
de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....