Kattens Hopp- Kastreringsgruppen Malmö
Kattens Hopp är ett ideellt nätverk som verkar i Malmö med omnejd. Vårt mål är att på sikt minska antalet hemlösa katter genom kastrering och därigenom förhindra kommande generationer att gå ett ovisst öde till mötes.
Vi kastrerar kattkolonier och enstaka katter. Vi kastrerar endast hemlösa katter som har matare som fortsättningsvis matar och se till kolonin/katten.
Vi återsläpper friska katter över 6 månader då de är kastrerqade, id-märkta, vacinerade och hälsoundersökta!
Vi omplacerar aldrig andras katter eller katter vi inte jobbar med! Detta för att all vår fokus, tid och våra resurser ska läggas på vårt mål- att kastrera så många katter som möjligt!
Följ gärna vårt arbete på www.facebook.com/KattensHopp
Mycket bra initiativ! Vi behöver flera Kastreingsgrupper i landet. Klokt av er att endast fokusera på kasteringen! Annars skulle ni snart vara uppätna av omplaceringar.
//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"
Ett ideellt nätverk,det tolkar jag som privatpersoner.
Djurens vänner i Malmö har en kastreringskampanj som gäller för privatpersoner
http://katter.ifokus.se/discussions/50fbe576d3b4fd3ae4001ff0-kastrationskampanj?discussions-1
Man får ju ha 9 katter som privatperson.
“In a world filled with hate, we must still dare to hope. In a world filled with anger, we must still dare to comfort. In a world filled with despair, we must still dare to dream.
Åh vad jag blev förälskad när jag trillade in på er hemsida! Det lät otroligt mysigt att vara människan som får ha ett Lisa-plåster fastklistrat i famnen på en eller liggandes i knät mest hela dagarna! Hon såg verkligen ut att vara ett riktigt charmtroll!
Jag hoppas att lilla Lisa får ett hem där hon kan få vara ett litet plåster på sina människor utan att dom tröttnar på hennes närgångna personlighet, som jag själv skulle tycka var ren lycka när man får äran att ha en katt som väljer en som sin människa och bara vill vara nära och älskas!
Lycka till med den vackra lilla damen, jag håller tummarna för att den perfekta människan dyker upp i Lisa's liv snart!
/T
Vilket bra initiativ! Som redan sagts i tråden är det ett klokt beslut att enbart lägga resurserna på hemlösa katter och att försöka stoppa tillflödet.
Medarbetare Hittekatter iFokus