Hittekatter iFokus

Hittekatter

Etiketterkatthem-katthjälpsföreningarjour-akut-stödhem
Läst 1670 ggr
[PysselMatten]
2

Vart ska jag vända mig?

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Hej

Jag genom min kattleksakstillverkning vilja stödja något av våra lokala katthem…tyvärr verkar det inte vara helt enkelt då inga av de katthem jag kontaktat har visat något intresse eller ens gett något gensvar alls.

Jag vill inte starta någon auktion på tradera och funderar på hur jag annars kan gå till väga…

Jag har fått lite tips, men jag tar tacksamt emot fler…

Jag kanske ska tillägga att jag bor i halland Glad

Bifogar bilderna på det jag hittills tillverkat

[PysselMatten]
2

1

[PysselMatten]
2

2

[PysselMatten]
2

3

[PysselMatten]
2

4

[PysselMatten]
2

5

[PysselMatten]
2

6

[PysselMatten]
2

7

[PysselMatten]
2

8

[PysselMatten]
2

9

[PysselMatten]
2

10

(mobilen är fäst i väggen på ett sätt som gör att den går att plocka ned när man inte kan ha uppsikt över leken…vedträet funkar som klösbräda)

[PysselMatten]
2

11

(aktivitetsleksak tillverkad utav en gammal rulle till presentsnöre)

Lena
1

Jättefina saker du tillverkat! Sådana leksaker brukar vara uppskattade av katterna.

Det är lite olika hur katthemmen arbetar. Vissa föreningar säljer kattleksaker och annat via sin hemsida. Andra står på marknader etc. Sedan behöver de ju även leksaker till sina egna katter.

//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"

Backarödbo
2

Vad fina grejer! Skrattande

Kolla med Göteborgs Katthjälp, de säljer saker via deras webshop:
http://v3.goteborgskatthjalp.com/

[PysselMatten]
4

Tack Glad

Just nu ser jag potentiella kattleksaker i alla möjliga vardagliga förbrukningsartiklar Flört

[PysselMatten]
2

Tck så mycket, det är jättekul att hålla på med det här…får liksom inte nog och idéerna är oändliga just nu

Lena
1

#15 Just virkade kattleksaker älskar katterna. Det är mycket bättre en zoo-leksaker!

"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"

[PysselMatten]
1

Ja, mina tjejer hemma leker som tusan med dessa Glad De små bollarna på bild 8 är särskilt populära eftersom de är precis lagom stora att bära runt på Tungan ute

[PysselMatten]
1

Jag tycker det är faktiskt att det är tragiskt när de de katthem jag kontaktatat på sina hemsidorsidor efterfrågar ekonomiska bidrag…men inte ger någon som helst respons på den här typen utav bidrag…

Är det inte värt någonting?

Det är min lediga tid som jag lägger på det här, och jag vill att det ska bidra till något viktigt…varför är det på det viset tro?

Jag drar absolut inte alla över en kant nu, men jag tycker att det är ganska dåligt när man ber om pengar men inte vill ta emot leksaker, tillverkade med omtanke och kärlek, till utsatta katter…

majvi
1

Du kan prova att lägga in en auktion på insamlingsauktioner, det är gratis

http://insamlingsauktioner.egetforum.se/

Där kan du ange vilket katthem eller kattprojekt du vill stödja.Det verkar vara dött därinne nuförtiden men det ska väl gå att väcka till liv igen, med reklam här och på andra forum.

“In a world filled with hate, we must still dare to hope. In a world filled with anger, we must still dare to comfort. In a world filled with despair, we must still dare to dream. 

[PysselMatten]
1

Tack för tipset

Alexej
4

Om ingen annan är intresserad tar vi gärna dina leksaker till försäljning. Evas katthem i Skara. Pmá mig om du vill då skickar jag adressen och vi kan kolla hur vi gör med frakten.

Var lite försiktig med knappar. Jag skulle vara rädd att en katt tror det går att äta.

Alla katter har rätt att leva! Döda problemet inte katten....Besök oss gärna på Hittekatter.ifokus och på Djurskydd.ifokus

MSH
1

De är ju jättefina! Verkligen synd om de inte får komma till. "nytta"….

KattkoloninBotkyrka
5

Hejsan :)

Wow vilka snygga leksaker du har gjort.
Skulle jag som privatperson kanske få köpa några leksaker från dig?

Jag är en tjej som räddar hemlösa katter här i Botkyrka i Stockholm och har alltid nytta av diverse leksaker som alla katter leker så lätt sönder :)

~~Hemlösa Katter i Nöd~~
www.facebook.com/Kattkolonin.Botkyrka

[PysselMatten]
3

#23 Absolut :-) PM:a mig så ska jag se vad jag kan göra

[PysselMatten]
3

Tack för alla svar! Jag har hittat ett katthem som jag kommer att sponsra med leksaker samt tillverkning utav bollar och möss till försäljning. Intäkterna utav min försäljning kommer att doneras till samma katthem.

Lena
1

#25 Så bra! Det är som sagt guld värt med all hjälp katthemmen kan få!

MSH
1

Toppen!