Hittekatter iFokus

Hittekatter

Etiketterkatthem-katthjälpsföreningarjour-akut-stödhem
Läst 1253 ggr
indra-bus
0

Katt hem i Halmstad läggs ner.

kommunen i Halmstad har beslutat att riva de hus som katthemet hyr.

För ljust där skall de byggas ett dagis. De har erbjudits nya lokaler som är alldeles för dyr hyra för att de skall klara av den. Kommunens argument för detta är att de skall satsas på barn o ungdoms verksamhet.

Katterna kommer att avlivas om ingen lösning hittas så de söker desperat efter jour hem.

Skulle vilja adoptera en katt efter som jag nu har möjlighet till en kisse till.

Men jag bor i Värmland så de är en bit o svårt med transport.

Jag äter inte mina vänner.  Djur har rättigheter. Djur vill oxå leva.

thildatessie
0

läste om detta. så hemskt!!!

Backarödbo
0

Vem är det som hotar katterna med avlivning? Katthemmet själv?

[PysselMatten]
0

Vilket katthem är det?

indra-bus
0

De är ingen som hotar med de.  Men får de ingen stans att tavägen eller snabbt hitter hem till dem. O deär ju inte helt lätt till 20 katter. Så vad skall de göra??

Vet inte vad katthemmet heter men antar att de finns bara ett i Halmstad?

Jag äter inte mina vänner.  Djur har rättigheter. Djur vill oxå leva.

annebeate
0

Det gäller Kattmyntans katthem. Politikerna ska riva katthemmet och bygga dagis och enligt katthemmet anvisat dem en lokal de inte har råd med eller en lokal 2 mil bort. Vad ska katthemmet göra? Står där med 23 katter, bland annat kattungar,  och den 31 januari skall alla katter vara borta.

Protestera hos Halmstad kommun! Så var det med Halmstad kommuns omtanke om våra hemlösa katter! Inte alls i linje med vad allmänheten anser.

Alexej
9

Samtidigt undrar jag: jag läste att det var en rivningskåk. De hade tex ingen vatten utan bara en trädgårdsslang. De visste att de bara fick vara där tillfälligt och gratis. Varför planerar man inte bättre?

Både kattfoten och Kattmyntan är förbannad på kommunen att de inte får bidrag. Men det är inte många som får (fast det vore skönt). Startar man en verksamhet kan man inte förlita sig på kommunen. Läste om 15 katter, hur som helst borde de hitta jourhem. Att hota med avlivning är inte schysst.

Alla katter har rätt att leva! Döda problemet inte katten....Besök oss gärna på Hittekatter.ifokus och på Djurskydd.ifokus