Hittekatter iFokus

Hittekatter

Etikettbortsprungna-upphittade-katter
Läst 1587 ggr
anebit
0

D6956 Lucifer, Eskilstuna

En röd hankatt har synts till där min dotter bor i ca 2,5 vecka. I går natt när jag var barnvakt där så vaknade jag av ett himmla kattskrikande och tittade ut, där satt 2 katter med 1 dm mellanrum och vrålade åt varann tills den gråa smög därifrån i ultrarapid…..

Sen upptäckte vi senare på dan att den röda låg under tujjabusken som dom bråkade vid. Han var där hela dan och kvällen och även i morse när min dotter tittade ut så han kanske har bott där hela tiden.  ???

I dag har min dotter klappat honom och kollat i hans öra så vi letade på nummret i registret men vi måste vänta till i morgon och ringa till registret för ägarnas namn  var ej tillgängligt.

Han känns smutsig och fet i pälsen sa hon och så har hon tagit bort 2 fästingar på honom.  Nåt fel med ögonen tror hon oxå.. 

Har nyss pratat med henne och han är kvar än. Hon har gett han torrfoder i morse och i kväll (superhungrig) och vatten. 

Hoppas nu bara att han är bortsprungen och inte dumpad, men han är ju öronmärkt så han borde inte vara dumpad…….

Jag berättar i morgon om vi fått tag på ägarna…………………..

Kastrering är Aoch O i arbetet med att minska på de hemlösa katterna

marieborg
0

Håller tummarna att han är saknad!

Sidentass
0

måtte han vara lite ute på vift bara…håller tummarna att han har ägare som saknar honom..!

Sidentass

Hawknestgrove
0

Håller tummarna jag med!

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

anebit
0

Nu har ägaren hämtat Lucifer. Katten bodde inte alls långt ifrån min dotter men med en starkt trafikerad gata emellan. ???????????

Matten hade inte sett honom på minst 5 dagar, men hon var inte alls nå orolig för han var en vandrare sa hon.  ???????Förvånad

Hon hade flyttat 3 - 4 ggr med honom och nu skulle dom flytta igen till Torshälla ungefär 1 mil från Eskilstuna, stackars katt, han vet väl inte var han hör hemma……….

Hon hade även en bebis……… Positiva delen var att han är kastrerad och öronmärkt och jättegosig…………. samt att han har en ägare.  Där ser man va bra det är med öronmärkning

Han är så fin……. Camilla ville gärna behålla honom……

Hawknestgrove
0

Åh, men felet med ögonen? eller det kanske bara såg värre ut än det var? Fästingar, det får man ta, inte lätt att slippa dem. Men som sagt, det verkar ine vara något stort intresse…..

anebit
0

Nu är Lucifer tillbaks hos Camilla igen.  Gått över den hårt trafikerade gatan igen…………………… Varför kan inte folk hålla sina katter inne när dom bor i stan?

Han kanske inte trivs när dom fått en bebis……………..

Gunilla, jsg tror inte det var så farligt med ögonen………………..

Hawknestgrove
0

KAn inte din dotter fråga om hon får adoptera honom?

anebit
0

Hennes hittekatt Olga blir alldeles vansinning på andra katter…

2 ggr. när hon varit ut med henne i koppel har han varit där bl.a. nu på em.  Hon fräser och morrar och är 3 ggr. så stor som vanligt och drar och kryper nästan ur kopplet……  Förra ggr rev hon sönder Camillas tröja i dag rev hon sönder hennes armar…. Hon måste gå in med henne för hon är som sagt var helvild….

Men Lucifer är helt cool………….

Hawknestgrove
0

GråterSå synd…..

Jenna-Gun
0

Men det att katter inte accepterar varandra, går över.

Har samsat 8 katter en och en med de jag redan haft. inga problem alls. Fast det har tagit ett halvår eller så.

Så jag förstår inte problemet.

Vill man så går det..

vanessa
0

Det är skillnad på en katt som är i sele och en katt som är lös så att säga. Och det krävs dessutom många gånger att de vänjer sig med varandra och då ingår spott och fräs. Och om det är inomhus hos revirägaren som din dotters katt, så kommer hon att berätta var skåpet ska stå. Men denna ägare tar med sig sin katt varje gång hon flyttar och det är superbra. Samt att han är kastrerad och id-märkt. Sådant värmer i varje fall min själ. /Vanessa

Kata(rina), f.d. Vanessa som är mitt mellannamn.

anebit
0

Ja det är superbra att han är kastrerad och IDmärkt och det har aldrig varit tal om att Camilla skall ha honom för ägaren gillar sin katt och vill ha honom kvar……… Det är bara som man säger om en gosig katt att man skulle vilja ha honom…….

Det finns många gosiga fina katter som man skulle vilja ha…..

Jenna-Gun
0

Allt för många :(

Hawknestgrove
0

Suck… men han trivs ju tydligen bättre någon annanstanns, på farliga vägar….

anebit
0

Matten hämtade sin Lucifer i går vid lunch för andra ggr. efter nästan 2 dygn utanför hos Camilla igen "Jag får väl ha honom inne ett tag , men han skriker så han väcker bebisen"  sa hon.   Han verkade jättehungrig men Camilla varken vill eller får ge honom mat.  Han har varit hemma och druckit mjölk och ätit köttfärrsås sa matten?????? (vicken kattmat)  men det tror vi inte på för Camilla har sett att han legat under tujjan både morgon middag och kväll..  Jag klämde även på magen och han hade ingenting i den..  Han har gått ned i vikt sa även matten.

Hon hade även 1  årig katt som höll sig kvar på gården..

På förmiddagen i dag kom Lucifer springande hem till Camilla igen. Han stryker sig så runt hennes ben och vill med in..

Nu vet hon inte vad hon skall göra….. Det verkar ju inte vara nån ide att ringa. Matten bor föresten på 4:e våningen. Hur skall katten komma in när han vill in?

Nu flyttar hon 1 mil utanför Eskilstuna om 3 veckor till 1:a våningen med balkong och skall sätta kattbräda till balkongen. Så det låter ju mycket bättre, men tänk om han iaf knallar tillbaks 1 mil till Camilla då….

Vi är livrädda att han skall bli överkörd innan dom flyttar.. eftersom han springer över denna starkt trafikerade gata.  Matten verkar inte nå rädd för det. Typiskt att vi skall gå och vara rädda för det när inte matten är det…….

rulda
0

Kissen har hittat ett hem där han vill bo… hoppas att han trivs bättre efter flytten men jag förstår din oro

Alexej
0

Låter jättekonstigt. Går hon ner varje gång med honom från 4. våning? Och sedan kan han inte komma in själv? Inte konstigt att han letar efter ett bättre hem!!! Hoppas det blir bättre när hon flyttar.

Alla katter har rätt att leva! Döda problemet inte katten....Besök oss gärna på Hittekatter.ifokus och på Djurskydd.ifokus