Hem till kattunge finns
Fick ett telefonsamtal från en tjej som ville ha en kattkompis till sin 4 månaders kattunge. Hon ville ha en hona och hon bor i Linköping men är villig att åka en bit för att hämta den. Vi har inga kattungeflickor just nu så finns det någon kattunge här som behöver ett hem så hör av er så får ni hennes telefonnummer.
Pia
9Liv
Jag skickar ett pm till dig!
Lite extra tid, lite extra omtanke, lite extra tålamod och så lite extra kärlek är allt som behövs för att låta en skyggis tassa sig in i ditt hjärta!
Fasiken, kunde inte skicka pm. Jag vet en katthona i Norrköping som behöver ett nytt hem. Hon är 8 månader.
Skulle det kunna vara något?
Lite extra tid, lite extra omtanke, lite extra tålamod och så lite extra kärlek är allt som behövs för att låta en skyggis tassa sig in i ditt hjärta!
Är det tjejen som jag hänvisade till dig? Hon var intresserad av någon av de röd/vita töserna från Alvesta. Men jag vill inte skicka kattungar så långt och vill gärna träffa nya ägaren innan. Men tjejen verkar vettig och hemmet verkar bra.
Den katt som jag tänker på är en långhårig silverfärgad hona som just nu finns i Norrköping. Och det är ju inte så långt ifrån, så det blir inte långt att åka.
Denna katthona funkar fint med andra katter, hundar och kanin. Superkelen och social katttjej.
Vad tror du pia?
Jag gissade att det var du Josefa, jag tyckte också att hon verkade ok men håller ju med om att man måste träffas först och då är det ju bättre att det är på närmre håll. Ska tipsa om den långhåriga
Det är inte så att hon har en hane sedan tidigare och därför ville ha en hona? 
Nej hon har en hona
#7 Är misstänksam av mig 
#6 Hon har en liten nätt tös som hon hämtat hem ganska nyligen. Den sista som var kvar i kullen. Och hon har redan varit i kontakt med veterinär angående kastrering, för att hon inte vill att hon ska börja att kissmarkera. Veterinären rådde henne att vänta till att kattungen börjar närma sig 6 månader. Det är tjejens första egna katt, men hon har pluggat på om dem. Hon sa själv att hon inte tycker att det finns någon anledning till att katten ska behöva gå och tråna efter hanar, när hon ändå aldrig kommer att få ungar, eftersom hon som kattägare inte vill ha ungar på henne.
#9 Låter bra.
Jag tyckte att hon lät vettig och att hon verkligen hade känt efter om hon ville ha en eller två katter. Sen tänker jag att den som lämnar en katt till henne går på sin magkänsla om det känns ok eller inte.