Har du njursjuk katt?
Har du katt som går på njur-foder och kan tänka dig att ta stackars Vincent på jour?
Situationen i hans jourhem är ohållbar känns det som då katterna där inte accepterar honom och de måste äta olika mat. Jag oroar mig för att han inte äter alls och de andra katterna mår jättedåligt! Vad ska jag göra? Någon som annars känner nån som inte har katt men kan tänka sig att vara jourhem åt gubben? Han finns i Stockholm. Snälla hjälp!
Oj, Sophia! JAg har Arne, men just det där med maten, det är faktiskt inte så jobbigt när man väl har vant sig. För det första, så får du ju hålla väck hans mat. Sedan om de andra är matglada, så får du ta bort maten och utfordra vid några tillfällen på dagen. Så får jag göra här, när jag ger flickorna torrfoder, ingen mat får stå framme. Arne dessutom är en nattätare, så då kan du tänka dig hur jag har det….Men att han inte är accepterad är ett värre problem…..
The Owls are not what they seem
de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....
Har tidigare haft en njuskuk katt och tyckte inte det var några större problem med foderbiten. Gjorde som Gunilla, katterna fick mat på bestämda tider och var och en fick sin diet på sitt bestämda matställe.
Tyvärr kan vi inte ta emot någon mera kisse just nu då vi har fem kissar och snart ska ta emot tre från Hittekatten i Piteå. Hoppas dock någon annan kan ställa upp för kissen.
//Lena
//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"

Puttar upp. /Vanessa
Kata(rina), f.d. Vanessa som är mitt mellannamn.

Jag har tyvärr fullt här hemma med mina fyra och har inte plats för en till. Men jag håller med föregående talare om att det funkar bra att ge katter olika mat om man vänjer dem vid fasta tider och olika matställen. Mina katter äter tre olika sorters foder eftersom Leo har njurproblem och Sussie har foderallergi medan Malin och Oskar äter vanlig Mjau. De får sin mat på tre olika ställen i köket och det går bra, men jag måste hålla koll på dem så att inte matvraket Malin tjuvar av dietmaten…
Hoppas verkligen att det ordnar sig för Vincent!

Vore det inte för att Nisse inte gillar andra katter så kunde vi kanske erbjudit honom livslångt hem med mkt kärlek men vet inte om jag kan övertala katt och husse:/

Otroligt nog hittade jag ett nytt jourhem där han får va ensam-katt. Situationen blev ohållbar då katterna började slåss och stackaren blev olycklig. Man kan ju alltid hoppas på att han får stanna där om hon förälskar sig i honom, hihi………. viskar:"men säg inget" hehe. Han bor ännu granne med mig för det va en annan granne som tog honom haha.

puttar så ni ser att det löst sig :o)
Toppenbra Sophia! Skönt att han får bo som ensamkatt. Hoppas oxå de förälskar sig i honom så han får stanna 
Vilka bra grannar du har!

Jättegrattis till att ha såna supergrannar som ställer upp för hittekatter…..
Kastrering är Aoch O i arbetet med att minska på de hemlösa katterna
Grattis till dig och kissen! hoppas det kommer att bli kärlek!
The Owls are not what they seem
de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

Haha jag har tre jättebra grannar som älskar katter! Toppen.