Duvungar på balkongen
När vi flyttade in i våran nuvarande lgh så hade vi ett duvbo med ägg på balkongen så vi kunde inte utnyttja balkongen på hela sommaren. Grannarna ovanför trodde att vi hade ett duvslag på balkongen och födde upp duvor.

Här har dom vuxit och springer omkring på balkongen innan dom kan flyga…. Dom är så rädda.

Kastrering är Aoch O i arbetet med att minska på de hemlösa katterna
haha vilka sötnosar :) underbart att få se djur växa upp :)
Åh….. lagom kul, om jag får säga min mening…..Riktiga s**tgrisar…..Stackars er…. Duvorna flög väl sen så ni fick lite ro sedan…..
The Owls are not what they seem
de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

Ja vi fick skura ordentligt och sen plockade vi varenda pinne som kom dit så att dom inte hade en chans att bygga igen för vi ville kunna utnyttja balkongen…………….
Det var kul att följa deras uppväxt från ägg till färdiga små duvor men det räckte med en gång. Barnbarnen tyckte det var jättekul förståss.
Kastrering är Aoch O i arbetet med att minska på de hemlösa katterna

Åh jag tycker det är sött att ha ett par duvor på balkongen - att få följa deras uppväxt :)
Men jag skulle nog int etycka om dte så mycket om dte skulle ske - att inte kunna utnyttja balkongen för att få lite frisk luft innan man lägger sig nu på sommrana när det är så varmt inne det skulle jag inte tycka om!

En kväll för några år sedan hade vi en liten örnunge på balkongen.. det var sött!
Ovanför balkongen så har svalor sina bo'n på sommaren :)
Det är mysigt att se de flyga in och ut :)
Det får jag nöja mig med :)
Och inga duvor på "heltid" ;)

Sött!! Men säkert en hel del besvär för er också..

En örnunge! Det skulle jag vilja ha på balkonen också. Angående fåglar så hade vi tidigare i vårt hus väldiga "problem" med dem. Dels så hade vi fågelfamilj i vår ventil in till skafferiet. Inte så hygieniskt. Men vi tömde skafferiet, lät dem väa upp och satte sedan nät för det hela.
Sedan så hade vi blivande fågelfamiljer på våra markiser. Men innan de hunnit lägga ägg så lyckade vi få bort dem. Samma sak varje år.
Värst var det när de hade lagt sin familj på vår skorsten, och så åkte ungarna ner skorstenen. Så den fick vi tömma, medan våra katter satt och slickade sig runt munnen. Så vi tog dit sotaren, som fick ta upp ungarna efter att ha nätat där också. Så de kunde växa upp utan de drägglande katterna hängande i hasorna.
Det mest spännande vi haft på vår balkong, där vi bor nu, är en fladdermus. Släppte ut min ena kisse på morgonen och han började stirra uppåt. Då såg jag en fladdermus som inte hunnit hem innan dagsljuset. Så katterna in och när skymningen kom så flög han iväg. Även här var katterna en aningens bittra för att jag vårdade deras byten, men det fick de stå ut med :-). /Vanessa
Kata(rina), f.d. Vanessa som är mitt mellannamn.

Åh har du haft en fladdermus på balkongen Vanessa :)
Härligt!
Jag har bara sett en fladdermus i mitt liv - det var hos farmor.. innan dess så trodde jag inte att fladdermöss fanns i Sverige..