Konstig dröm om kattavel
Jag måste bara dela med mig om en konstig dröm jag hade…
Min kompis har en helsvart katt, som hon har pratat om att hon vill para. Jag har sagt att hon inte ska göra det p.g.a alla hemlösa katter och att det dessutom är väldigt svårt att få svarta katter sålda.
I drömmen så ringde hon mig och sa att jag skulle komma hem till henne. När jag kom dit var hennes kusiner och hennes farbror där. Sen gick vi in i en garderob och där låg Puma (hennes katt) med massor av kattungar som var några veckor gamla. Hankatten satt bredvid och han var också helsvart. Men kattungrarna var inte helsvarta… De var svarta med MASSOR av PYTTESMÅ vita prickar på hela kroppen. Hennes farbror sa då: "Du sa ju att det är svårt att sälja helsvarta katter, så jag gav de klor att dricka och då försvinner lite av färgen och de får prickar. Jag vet att det är farligt, men jag bryr mig inte, de ser ju jättehäftiga ut och vi kan sälja de dyrt."
Jag började stortjuta, och nu funderar jag nästan på att sno hennes katt och kastrera den i smyg
Katterna såg nästan ut som rådjurskidet på bilden, fast med mycket mindre och många fler prickar. http://dlm-reclaimyourlife.blogspot.se/2009/06/den-enes-dod-ar-den-andres-brod.html
Man borde kanske ge sina katter lite klorin i maten, om det resulterar i att man får dem sålda. Fast risken är väl strörre att man får dem omhändertagna av Lst. Om de överlever det hela. Och då överlever de väl ändå inte, eftersom de flesta omhändertagna katter avlivas.
Jag drömde en gång om en gråkatt med blå stora blommor. Senare samma dag fick jag hem en upphittad blå sköldpaddskattunge. Paddor brukar kallas för blomsterkatter.
#1 Oj, sånt där är läskigt tycker jag. Jag hoppas då verkligen att inte min dröm "blir sann".
Haha jo, mata katten med klorin så får de fina vita prickar i pälsen..
Jag drömmer periodvis om att jag hittar kattungar och sedan får jag hem nya. Fast det är inget konstigt egentligen, eftersom det periodvis finns väldigt mycket upphittade kattungar i hjärnan på mig. Oftast är det inte nattdrömmar, utan om jag tex slumrar till framför TV eller liknande.