Hittekatter iFokus

Hittekatter

Etikettövrigt-kattrelaterat
Läst 503 ggr
Sagolika
0

Uppdatering om Tyringe-katthonan Michelle

Min bror har fortsatt att mata henne och han har nu sett att hon har tre kattungar (på avstånd). Jag har själv svårt pga jobb m.m. att ta mig dit, men vi får väl se om de som kunde vara stödhem + de som kunde hjälpa till med infångandet nu kan få kontakt med varann så att den lilla familjen fångas in, innan kattungarna blir för stora och svårare att få tama. Likaså är det ju bäst att mamma Michelle snabbt kommer in och blir kastrerad så att hon inte får fler kattungar samt att hon får övrig vet.vård. Om inte annat så bör hon ju avmaskas, vaccineras och idmärkas innan hon omplaceras.

Sagolika
0

Om jag kan ta mig dit, ska jag försöka fotografera dem, om man kommer så nära att det är möjligt. De är ju ganska skygga.

karins
0

Å vad bra om familjen kunde få komma in snart. Tappert av din bror att fortsätta mata dom!

Alexej
0

Hoppas det ordnar sig äntligen!

Alla katter har rätt att leva! Döda problemet inte katten....Besök oss gärna på Hittekatter.ifokus och på Djurskydd.ifokus

Sagolika
0

Ja, jag har ringt runt, mailat & PM:at dem det gäller, så vi får hoppas att de får kontakt med varann och att det äntligen löser sig nu.