Hjälp! 2hemlösa kattungar
Hejsan! Det finns två kattungar som definitivt är hemlösa, dom verkar sova/bo i vårt pannrum :( Det är ju fruktansvärt kallt där ute, och vi kan tyvärr inte ta in dom då min hund inte går ihop med katter. Deras mamma fick dom bakom vårt utehus och vi har gett dom mat under hela uppväxten då dom inte hade någon! Och ingen i närheten vet vilken denna katten är. Nu för ett tag sedan så har mamman inte synts till alls, dom verkar vara vuxna nog att ta hand om sig själva.
Probelmet är då att dom bori vårt pannrum som sagt, dom är sjukt hungriga och vi försöker ge dom mat så gott det går, dom verkar vara väldigt små och magra tyckr jag! Dom är kelna när man väl klappar dom, dock kan den ena bitas då hen tror att allt är mat och verkar väldigt osäker.
Det hade ju varit sjukt underbart om någon skulle vilja ta dom eller om någon vet vart jag kan vända mig! Dom är orangea och långhåriga.. Tyvärr vet jag inte alls mycket om katter så kan inte bedömma något :(
Tack på förhand!
Jag bor vid Båstad/Laholm om det hjälper!!
Ta kontakt med en kattförening där som kan hjälpa dig. Har du Facebok. Där finns det hemlösa katter i skåne eller kattjouren.
Under tiden försök att göra det så varmt som möjligt för katterna. En liten koja att krypa in, mat och vatten och gärna en kattoalett så slipper de gå ut. Katterna måste avmaskas. Köp Milbemax för kattungar. Lätt att ge.
Lycka till.
Alla katter har rätt att leva! Döda problemet inte katten....Besök oss gärna på Hittekatter.ifokus och på Djurskydd.ifokus