Vill bara visa e något så sött.....

Hihi! Vilka påhittiga ena!! Blir de inte rädd när han kör iväg?
-> Kastrera och id-märk <- \>^..^< CatCrazyLady
Nix, tydligen ine… Ungarna är rätt så stora nu och jag vet inte hur lång tid det tar för talgoxägg att kläckas….. gillar tydligen att röra på sig!
The Owls are not what they seem
de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

De brukar väl lägga nya ägg när de första ungarna är flygfärdiga så han kan nog få sällskap ett bra tag :)
Ja, vi upptäckte det igår. Så nu tassar vi omkring traktorn. Men det är ju larvigt, de har haft det bullrigt förut. Nu är dessutom kärran bakom traktorn full i ved som skall sågas, så vi måste flytta på traktorn….

Men vad gulligt…och dom åker omkring i allsköns ro!

§6 Jag har en granne här som fick en fågelholk i present och där byggde ett talgoxpar bo och fick ungar på löpande band så de vågade knappt använda balkongen för att inte störa de små liven

Men åhhhh så sött!!! Gäller att inga små tigrar kommer i närheten där..
Sidentass

Nä de har ingen katt längre. Inga djur alls tror jag.

Nemen så sött :)
Ha ett bo på lastbilen :)
Men Gunilla jag ser inga fåglar eller bo på de första bilderna..

Haha man blir så, vill ta det lugnt när man vet att djuren är där fast de är vana vid att man inte går så lugnt ;)
Katter-e -mitt liv, hihi, det är inte meningen heller. Bilderna är en liten följetong, liksom….Det värsta är, att vi har två små svartjobbare som har gått här länge, två tre år. De är så skygga, så man ser dem knappt, men jag ger dem mat. Ja, jag vet… jag borde kastrera, men jag är inte gjord av pengar. De är antagligen ägda av någon avsides granne, men de jobbar svart här. Håller m a o möss borta från magasin och garage. Som lön så får de mat.

Min sambo berättade att de har haft ett fågelbo i en dumper(ngn slags stor lastbil eller något liknade) på hans arbets-plats i flera veckor. Killarna som körde den ställde den alltid på samma plats vid raster och på kvällarna, eftersom föräldrarna lät ungarna ligga i boet och flög runt och samlade mat då killarna jobbade. Så i midsommarveckan så skulle de vara tvungna att ställa dumpern på ett annat ställe längre bort eftersom trafiken skulle släppas på där de jobbat och det var stor oro på arbetsplatsen för vad skulle de göra med ungarna i boet?…flytta boet med dumpern till ett annat ställe och hoppas att föräldrarna flyger med, ta ur boet och lägga det i närheten av där dumpern stått hela tiden…det fanns flera alternativ men inget som kändes helt rätt…oron stegrades ju närmare midsommar kommer men tror ni inte att ungarna flög ur boet onsdagen i midsommar-veckan….helt otroligt… eftersom trafiken skulle släppas på på torsdagen…alla "gubbar" (min sambos ord)…var SÅ nöjda att det hade löst sig så bra….
En härlig historia…lite lik Gunillas…
Hälsningar Efvis

#14 haha okej :)
#15 Åh vilken historia, hjärtat fylls av värme av sånt här :)
Att de oroade sig så för fåglarna :)