Hittekatter iFokus

Hittekatter

Etikettmedia
Läst 1059 ggr
miranda1
0

ny artikel om DV Borås

Alexej
0

Det är bra och på tiden att RO reagera offentligt.

Men det behövs en ny kattförening i Borås, behovet är stort som överallt och att bara kasta ut Röjland hjälper inte katterna i Borås.

Alla katter har rätt att leva! Döda problemet inte katten....Besök oss gärna på Hittekatter.ifokus och på Djurskydd.ifokus

miranda1
0

om vi får bort Röjland, då vill kanske den gamla styrelsen driva vidare föreningen?

Alexej
0

Ja, det hoppas jag. Skrev nu till Boråstidningen att de ska ta upp problemet. Hoppas det hjälper för att några kattvänner slå sig ihop till en ny förening, som hjälper Boråskatter på ett bra sätt.

Alla katter har rätt att leva! Döda problemet inte katten....Besök oss gärna på Hittekatter.ifokus och på Djurskydd.ifokus

majvi
0

Det var några personer engagerade i en kattkoloni i Borås. KKS stod bakom dom men jag tror de fixade det mesta själva. Bl.a var det en som sydde kattbäddar och igloos till förmån för katterna.

“In a world filled with hate, we must still dare to hope. In a world filled with anger, we must still dare to comfort. In a world filled with despair, we must still dare to dream. 

Bella-Maria
0

Kattvänner i Borås! Vad säger ni? Vill ni starta ett nytt katthem?

Bella-Maria
0

Han misshandlade en katt i Djurens vänners lokal, vittne berättar: http://boras.expressen.se/veckanshit/1.741889

Alexej
0

Synd bara att ingen reagerade tidigare! Ledsen

anebit
0

Det är otroligt konstigt att han har fått hålla på så länge och sen fortsätta igen.  Hur kan dom vara så mesiga MoH i Borås egentligen?……  Jag tycker att han borde få fängelse sittande  en trång bur…………………. minst 2 år

Kastrering är Aoch O i arbetet med att minska på de hemlösa katterna

Sidentass
0

Ja usch det är så horribelt att man blir alldeles knäsvag när man tänker på den människan…otäckt hu!

Hawknestgrove
0

Hoppas verkligen att alla aktioner inklusiver våra får ett resultat!

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

vanessa
0

Det måste ta slut. För det är för j*vligt att det får fortsätta med MOH goda minne. Det är nästan värre än det han gör. /Vanessa

Kata(rina), f.d. Vanessa som är mitt mellannamn.

Lena
0

#11 Håller med dig Vanessa! MoH flata och underliga agerande är som en mardröm. Det går inte att förstå sig på helt enkelt.

Tur ändå att Riksorganisationen agerat till slut. Tycker dock att det är underligt att det inte skett tidigare.

//Lena

//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"

miranda1
0

Ja Lena, håller med dig. Och varför sitter Bernt Ekelund fortfarande kvar som ordförande i Göteborg? I en artikel som publicerades i Metron för nån vecka sen kallades han även för vice ordförande för förbundstyrelsen……fast han blev ju avsatt, men tydligen ingen som bryr sig….

/Miranda

Alexej
0

För att det är bara styrelsen som kan avsatta honom, men styrelsen träder inte fram. Jag vet inte ens om det finns någon styrelse längre. Det går också med en enmansstyrelse…Inga medlemmar som agerar…

Men som viceordförande i RO är han avsatt!

miranda1
0

Han kallar sig fortfarande för vice ordförande. Dessutom skulle DV i Göteborg bli uteslutad om Ekelund inte skulle bli avsatt. Ekelund är inte avsatt och föreningen är inte utesluten….. Han annonserar flera gånger i veckan i GP att hemlösa katter tas emot dagligen, och i Eniros nya gula sidorna finns en stor annons från DV i GBG med hans telefonummer….

/Miranda

Alexej
0

Alexej
0

RO kan inte utesluta honom, först måste de ändra sina stadgar. De är skrivna för länge sedan och inte planerat för att utesluta föreningar.

David
0

Djurens Vänner i Göteborg har nyligen köpt domänen djurensvanner.nu. Misstänker att det är i samarbete med *** och *** son som arbetar på ett stort it-företag.

Ifrån RO är ****  utkastad, men precis som Landfreak sagt kan inte RO utesluta en avdelning, eller en medlem i en av lokalavdelningarna. Stadgarna är otroligt tvetydiga på det området, och det skulle kanske behöva prövas av en jurist vad som är möjligt eller inte. Att ändra stadgarna tar två år (två årsmöten på varandra skall godkänna dem). Att utesluta en medlem, eller till och med styrelseordförande, kan den lokala styrelsen göra. I Göteborg tror jag inte det finns någon styrelse länge, alltså sitter ****  trygg, eftersom han inte heller annonserar om årsmöten där medlemmarna kan peta bort honom. I Borås har halva styrelsen avgått, och de som sitter kvar är **** vänskapskrets som håller honom bakom ryggen. OM tillräckligt många kommer på Borås årsmöte nästa år kan medlemmarna peta bort honom. Men jag hoppas han är borta innan dess…

Hade RO haft möjlighet hade både *** och *** blivit uteslutna för länge sedan.

// David

Ett hem utan katt är bara ett hus...

miranda1
0

Men man har ju beslutat på årsmötet att om Bernt Ekelund inte skulle avsättas som ordförande för DV i GBG att föreningen då skulle bli utesluten?

Finns det nån protokoll från årsmötet?

/Miranda

David
0

Det var mer än vad jag vet. Vi hade ju ett möte i Nässjö där en del ordföranden samlades, och vi hade fullmakter från ej närvarande föreningar, där beslutades det att **** skulle avsättas som vice ordförande i RO, samt att det mötet gav RO i uppdrag att varna Göteborgsföreningen att om de inte tog bort B*** som ordförande skulle föreningen uteslutas. På det mötet tolkades RO stadgar så som att om 3/4-delar av landets lokalföreningar var för så kunde en förening uteslutas. (det protokollet tror jag du fått?)

Men, det var ju strax därefter som det här hände i Borås, och jag avgick, så varför det inte blev något mer med besluten som togs på det mötet vet jag inte.

Jag väntar, och hoppas att jag får, medlemstidningen Aktuellt snart, och att det finns en rapport ifrån riksårsmötet där.

Landfreak var ju med på årsmötet, så hon kanske kan fylla i mina luckor… Glad

// David

miranda1
0

Du har rätt David, det var inte på årsmötet men på mötet i Nässjö att beslutet togs!

Har RO tagit an sig detta uppdrag eller hur har det gott? Kankse att Landfreak vet mer om det? Kan du kanske även få tag på protokollet från årsmötet Landfreak?

/Miranda

Bella-Maria
0

På Riksorganisationens hemsida:   v of Bernt Ekelund.

David
0

Bella-Maria: Det finns ingen som sköter om RO´s hemsida f.n. Informationen som finns där har funnits i… hmm… många år. Likaså de flesta lokalavdelningarnas hemsidor, också utan uppdateringar. Bara titta på att det fortfarande står "Postgiro" överallt, var ju 1½ år sedan det böt namn till Plusgiro :)

Jag hade en tanke om jag skulle tagit upp på detta årsmöte om jag hade varit kvar, och det var att samordna alla hemsidor och anlita en riktig webbmaster som skötte det. Min tanke var att alla skulle ha typ: djurensvanner.se/boras, djurensvanner.se/malmo osv osv… Men, jag kom ju aldrig iväg på årsmötet så det blev ingenting med det.

// David

Leonita
0

Jättebra att det blev polisanmälan till slut!

Stackars missarna… Gråter

Sidentass
0

ja..vilken lättnad i all bedrövelse att eländet till man polisanmälts..huuva:!!

Lena
0

Det är mycket mörka kapitel i Djurenns Vänners historia som det verkar. Som jag skrivit tidigare, i andra trådar som handlat som DV, känns det uppenbarligen som för mycket dunkla vatten flutit under dessa broar för att det ska vara möjligt med en nystart i den föreningens namn. Det brukar vara svårt och efter vad som hänt under våren så går det inte direkt åt rätt håll. Om det ska lyckas då krävs det riktiga kraftag med helt nya krafter. Men finns det några sådana krafter i DV frågar jag mig?

//Lena

//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"