Veterinärvård 23 900 kronor
Hej!
Söta Siri råkade av en olyckshändelse ut för ett allvarligt hundbett och blev akut inlagd på Bagarmossens Djursjukhus och numera utskriven och kommer bli återställd. Kvar finns veterinärvårdskostnaden på totalt 23 900 kronor.
http://www.kks.nu/gavor/insamlingar/siri.html
Lägger inlägg även här på hittekatter om detta (hoppas det inte gör något) med förhoppning att kanske någon av er vill ge ett bidrag till hennes veterinärvårdskostnader. Siri är en jättetrevlig hona som jag träffat och härligt att hon blir återställd efter det hon råkat ut för.
Hjälp Siri genom att sätta in ett bidrag på KKS PG 138 39 84-0 och markera inbetalningen med "Hundbitna Siri". Du kan även ge en mindre donation till henne via ttp://www.animalrescue.se/kks/products.php?cat=00067.
Tack på förhand för just din hjälp till Siri! Bifogar en bild på söta Siri.
Mvh
Morgan

Men gud, stackars kisse och stackars er. Kan ni inte få rabatt? Det är ju ruskigt dyrt, Oj, oj. Nästa gång ni har allvarliga saker i Stockholm, säg till mig så ger jag dig veteinärtips. /Vanessa
Kata(rina), f.d. Vanessa som är mitt mellannamn.
Jag svarar och har skickat in en hundring. Hoppas fler hoppar på!
The Owls are not what they seem
de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

Jaa, stackars lilla misse, och fy bubblan vilken räkning …!! Satte så klart åxå in en liten slant och hoppas allt ordnar sig med den lilla sötisen / Camilla
Stackars liten vad hon råkat ut för skickar också lite hjälp till räkningen.
Skriver samma sak här som jag skrev på Svenska Katters forum:
Stackars Siri
Måste bara höra. Vet man vem som äger hunden? Hundägaren har ju strikt ansvar och om den orsakar skada så är det vad jag vet hundägaren som ska stå för kostnaderna. Hundägarens ansvarsförsäkring som oftast ingår i hemförsäkringen brukar stå för kostnaden om det är människor som blivit hundbitna. Tror att det gäller samma för skador på djur.
Om katten blev biten av en hund som bor i samma hem kan det bli svårare men jag tycker helt klart man bör kolla upp detta.
#5 och jag kopierar in här samma svar som jag svarade dig på det andra forumet :-)
_________
Vi vet om detta men detta en väldigt olycklig situation för stackars Siri där detta blev en akut situation där hon fick tas till veterinär. KKS pratar självklart vidare men hade hon inte akut tagits till veterinären hade säkert inte benet gått att rädda.
Stort tack till er som redan meddelat att ni vill hjälpa söta Siri i o m respektives bidrag till hennes vård.
Mvh
Morgan
Hej Morgan!
Jag förstår självklart att Siri togs till veterinär genast! Ville bara skriva om försäkringen om ni inte var medvetna om detta.
Jobbar på försäkringsbolag (dock inte med ansvarsförsäkring) så jag är lite "arbetsskadad" 
Ska oxå sätta in en en slant.
#1 Ser att jag missat att svara på ditt inlägg bland allt annat… KKS har rabatter via vissa veterinärer, är osäker på Bagarmossen då jag inte har hand om det samt inte så ofta har katter däruppe. Men ska ha dina ord i minne, alternativt att du mailar mig dina veterinärrekommendationer så jag har dem. Tass!
Mvh
Morgan
Tass än så länge till:
GunillaH, camillasigge, brutt samt marieborg som delgivit att de ger ett bidrag till Siri, ni fyra (samt förfoppningsvis någon till ;-)) är underbara. Antar att Siri tackar än mer än jag gör!
Mvh
Morgan

Kontakterna kan variera, så säg till när något hemskt händer istället. Det som förvånar mig är att Bagarmossen gärna berättar om sin hittekattsfilosofi. Se deras hemsida: http://www.djursjukhus-sthlm.se/ Dra musen över rubriken "Bagarmossen" sedan så finns det ett ämne som heter "Hittekatter". Kontakta dem och kolla om de redan slipat ner priset på vården.
Kan inte hundägaren stå till svars för räkningen? Den har ju gjort något som är olagligt ur flera synvinklar. Hoppas att allt ordnar sig. /Vanessa
Stackara Siri som råkade ut för en hund på detta sätt. Vad bra att hon fick veterinärvård. Naturligtvis är det helt okey att skriva inlägg om sådana här viktiga saker Morgan! :)
//Lena
//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"
Ni som läst på stora forumet ser att det varit mycket viljor. Har dock inte nått Lisbeth då hon varit på begravning, därefter vet jag hon haft träning med friidrottsungdomar (är tränare). Har inte fått tag i henne men bett henne att ge mig information under helgen/början av vecken. Det jag dock vet är att bidragna gåvor tillfaller katterna, i detta fall Siri!
Morgan
Sätter in en slant jag oxå
Varm tass även till er #12 & #14
Mvh
Morgan

#10 Ja, det var märkligt….. Känns som det är framförallt djursjukhus som har svårt att ge rabatt. En gång hade vi en kissemiss som behövdes akut vård pga diafragmabråck vilket medförde att hon hade andnöd. De krävde att vi skulle ta med oss 6 000 kronor i kontanter annars skullde de inte ta emot katten….
En annan gång lämnade jag in en påkörd katt, katten hade brutit ryggen och visade tecken på lever och njurproblem. Tyvärr fick den somna in. Då tog dom 1 800 kronor….
/Miranda

#16 vilka hutlösa priser!!! Har dom inget medlidande för hemlösa katter???

Ja Sophia, och operationen för katten med diafragmabråcket gick sammanlagd på 15 000 kronor…..
Kopierar nedan vad KKS-lisbeth skrivit i vår gästboken gällande Siri:
"Vill bara meddela att hunden som bet Siri var en jourhund. Den kom från ett djurhem och var inte försäkrad. Varken stödhemmet eller djurhemmet säger sig ha några ekonomiska resurser.
Siri hälsar till alla och mår efter omständigheterna bra.
Lisbeth"
Mvh
Morgan

Stackars tjejen! Nu har även jag satt in en slant.
/Änglakatterna - medarbetare på Hittekatter och på Katthemmet Kompis
Kopierar nedan Siris stödhems berättelse från det andra forumet.
_"hej!
Det är jag som är stödhem till Siri. Jag ska försöka berätta vad som har hänt så får ni förhoppningsvis svar på era frågor.
i söndags kväll så kom det en ny jourhund hem till mig. Han hade inte bott med katter, men umgåtts med dem utan problem. Eftersom man aldrig kan vara säker på hur hunden beter sig, så hade jag stängt in katterna i köket. där skulle dem bo tills det att jag lärt känna hunden, och sedan så skulle jag presentera dem för varandra långsamt. när hunden hade varit här ca en timme, så skulle jag plocka fram fika till mig och min kompis. När jag öppnade köksdörren så smet siri ut och hoppade upp på fönsterbrädan. hunden satt nedanför och viftade på svansen och ville leka. Under den sekunden som jag vände mig om för att stänga dörren innan jag skulle hämta siri och sätta tillbaka henne i köket. så hann han ta tag i siri. han hade tagit tag över bäckent och skakade på huvudet. Då slog hon troligtvis i sitt ena framben i ett stolsben, och den bröts. Självklart så åkte vi direkt till bagarmossen och fick hjälp.
Veterinären sa att det var ett enkelt brott som det inte skulle vara några problem att fixa. enda anldningen till att det blev tal om avlivning var att det skulle kosta så mycket. Jag är arbetslös och får inte in några stora summor. Och för att få ta ett lån så måste man ha fast inkomst, annars så skulle jag ha gjort det utan att tveka och utan att behöva belasta KKS med detta.
Jag har pratat med hundhemmet ,och dem har ju ingen ekonomi att hjälpa till. Jag såg att det var någon som föreslog att hundhemmet skulle starta en insamling. jag har föreslagit detta och väntar på besked. Tyvärr så var ju inte hunden försäkrad.
Det hela var en hemsk olycka och jag mår fruktansvärt för det som hände. Varje gång jag blundar så ser jag det hela om och om igen och jag skulle verkligen göra vad som helst för att få det hela ogjort.
siri är hemma och mår bra under omständigheterna. På torsdag så ska vi tillbaka på ett återbesök, och förhoppningsvis så slipper hon tratten då…
Tack till alla underbara människor som ger pengar och tänker på henne. hon är verkligen helt underbar och jag är så glad att hon är kvar här hos oss"_
Tack #20 för ditt bidrag!
Mvh
Morgan

Stackars stödhemsmatte. Vad hemskt. Sänder sympati över cyberrymden till henne. /Vanessa
Hej!
Tänkte ni vill ha en uppdatering dag för dag gällande insamlingen till Siri, även om det senare även presenteras på Siris insamlingssida på KKS hemsida.
13/3: Totalt registrerade inkomna bidrag till Siris vård: 1 636.67 kr.
Stort tack till er som hjälper Siri.
Mvh
Morgan
#23 Vad bra att det blir lite klirr i kassan! :)
//Lena
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"
Puttar upp tråden lite, kanske finns det någon ytterligare som vill hjälpa Siri.
Morgan
Kommer en liten slant till från mig i slutet på månaden….Just nu är det lite knalt….
En liten slant är på väg även från mig!
Ett bidrag till Siri kommer inom de närmsta dagarna har ännu inte hunnit med inbetalningen.
Jättesnällt av er #26, #27 & #28 hälsningar från mig men främst från Siri viftande med tassen från sitt stödhem (tror även Elsa hälsa då hon blev glad att få hem sin polare på nytt).
Morgan
Hoppas att de även startar en insamling på stället där hunden kommer ifrån. De är ju faktiskt lite medskyldiga. Men fy bubblan, så dyrt! Fattar inte, att det kan kosta så mycket. Men ok, Bagarmossen…..
#30 Förstår inte heller hur veterinärvård kan vara så dyr men vi har ju fått fakturan där summorna står. Bara så glad att Siri blir återställd.
Mvh
Morgan

Bagarmossen är ju känt för att vara den dyraste kliniken i Stockholm och de är ju de enda som har öppet dygnet runt så de kan ju egentligen göra som de vill. Själv åker jag hellre någon annanstans med mina katter och det är inte bara för att de är dyra.
#32 Det är synd att det inte råder lite mer enhetliga priser mellan olika veterinärkliniker. Ibland har man ju tyvärr inte möjlighet att välja heller….:(
#31 Skönt att kissen Siri klarade sig i alla fall. :)
//Lena
Puttar upp om någon ytterligare vill hjälpa samt kan ha söta Siris veterinärvård i åtanke när löningen kommer i slutet av månaden och då man betalar övriga räkningar.
Tass på förhand!
Mvh
Morgan
Puttar upp! / Lena
Puttar upp en bit för Siris skull.
Morgan
Jag puttar upp jag med, lägger in en liten slant till Siri NU! Hoppas fler gör detsamma!
Siri fick en liten slant nu.
#37/38 Ett mycket stort tack!
Mvh
Morgan

Har nu satt in en slant till Siri. Hoppas att fler gör likadant!!
Vi hälsar så gott till Siri och hennes jourhemsmatte. Det måste vara en hemsk situation att försöka hjälpa djur och något sådant händer!! 
Hoppas att hundsidan också gör en egen insamling till Siri!
-> Kastrera och id-märk <- \>^..^< CatCrazyLady
#40 Gällande hundhemmet ska vi ju kontakta dem men har tyvärr inga större förhoppningar, men visst, vi hoppas…
Även stort tack för även din hjälp till söta Siri :-) All hjälp behövs som sagt för det är en väldigt hög faktura men jag är stolt för jag sa nej istället för ja till att hon skulle avlivas.
Morgan
Hej Morgan! Tycker också det är fantastiskt, att Ni har räddat Siri. Det är en hög räkning, men alla katter borde vara värd det. Sätter också in min bidrag. Hoppas hon får ett bra hem!
Alla katter har rätt att leva! Döda problemet inte katten....Besök oss gärna på Hittekatter.ifokus och på Djurskydd.ifokus
Puttar upp för lilla söta Siri! Skänk en liten slant, eller större! Det är ju ändå snart dags att betala räkningar, eller nur?
#42 Även till dig ett stort varmt tack från mig (samt självklart söta Siri) 
#43 Jo precis, oberoende belopp, 10 kr och uppåt gör ju en bidragande hjälp till den höga fakturan.
Mvh
Morgan
Hej!
Jag har nu fått reda på vilket hundhem det rör sig om och jag har mailat dem och bett de att kontakta mig på mitt hemtelefonnummer. Hoppas så sker. Än så länge har vad jag vet ca 2 000 kr inkommit till Siris faktura, mycket stort tack till er hjälp!
Mvh
Morgan
#45 Vad bra att det kommer in en hel del bidrag i alla fall. :)
//Lena
sätter in en slant NU !
skippa att äta ute på resturang eller bio och sätt in pengarna till stackars kissen som behöver pengarna så väl!

Jag går in på TRADERA.se och sätter igång en auktion som pengarna går direkt till kissen och vädjar folk om hjälp!
http://www.tradera.com/auction/auction.aspx?aid=41232824
kolla in!!
Det stack just iväg en liten… men dock en slant till Siri från mig oxå!
Jag tycker ni är alla tiders på KKS som gav missen ytterligare en chans och unnade henne behandling och rehabilitering efter den svåra olyckshändelsen.
/Pelusa
#47 Jättesnällt att du skippar resturangbesöket till förmån till Siri, verkligen snällt tänkt :-) Även bra idé att lägga ut en Siri-auktion på Tradera.
#49 Finns inga små slantar, alla bidrag är i slutändan lika avgörande, Det du skriver i andra stycket får mig att
.
#38 din inbetalning registrerades igår (för er andra vet jag namnet på #38, därav jag nämner det), Siri tackar.
Totalt finns det nu 1 936.67 kr öronmärkta till Siris vård, d v s samma som jag skrev i #45.
#50 Ja det är fint gjort tycker jag också att ni ger katter chansen på det sätt ni gör inom KKS! Förutom hjälpen till den enskilda kissen bidrar det till att höja kattens status rent generellt.
//Lena
#51 Jo hoppas att det i a f bidrar lite till att de som läser om det på olika platser på nätet får sig en funderare om sina katters specifikt enskilda värde.
Morgan

§47 Förutsätter du att alla här har råd med restaurangbesök? Det var åratal sen jag hade det i alla fall.
#53, där har du en poäng, jag hade läst att #47 skulle skippa restaurangbesöket men var ju en uppmaning till andra, jag läste så och svarade så men då blev det ju fel
Ändock verligen behjärtansvärt av dig #47 för de insatser du gjort 
#53, inte heller jag har råd till restaurangbesök, kom ihåg vad det innebar, där kan du och jag "slå ihop våra påsar".
Mvh
Morgan
#53 Trodde det var bara jag som är kronisk pank…
Alla katter har rätt att leva! Döda problemet inte katten....Besök oss gärna på Hittekatter.ifokus och på Djurskydd.ifokus

§55 Nädå vi förtidspensionäer har det ju inte så fett precis men jag blir lite förbannad när man läser i tidningen att numera räknas man som fattig om man inte har råd att ta ungarna på utlandssemester! Please, utlandssemestrar borde inte få nämnas i samma mening som fattig.
#55 Vi kattmänniskor är sällan särskilt rika - inte när det kommer till materiella ting. Men det finns ju annan rikedom som våra kära katter t.ex.
//Lena
Nu har det blivit iväg skickat en slant här i från oxå.
Pussa Siri från Jenna
#58 Tass så mycket och jag ska meddela Lisbeth att meddela stödmatte att pussa Siri från dig, som sagt stort tack! 
Mvh
Morgan

Socks och Musli skänker en slant från sin husse och mattes konto. De vill ge pengar till Siri till minne av marieborgs lilla Billy som tyvärr fått somnat in idag pga sin sjukdom.
Hälsningar Socks och Muslis matte Efvis och husse Lars
#60 Vet inte riktigt hur jag ska formulera det men beklagar innerligt lilla Billys bortgång genom dennes sjukdom 
Siri, liksom Billy är ju fyrbent och hade hon känt Billy hade hon personligen tackat honom, jag gör det i hennes ställe. Svår situation för er men tass för ert val att till minne av Billy hjälpa Siri.
För vetskap mailade jag som ni vet hundhemmet ifråga och idag fått mailsvar samt telefonnummer till vem jag ska kontakta. Skulle gjort det vid den tiden de skrev men tyvärr fick jag ikväll akut åka ut till veterinären med en av de katter jag har här hemma. Ska försöka komma i kontakt med dem imorgon. Bara så ni vet.
Mvh
Morgan

Nu hoppas jag detta är okej Morgan. Men jag vet att vi har en hel del djurvänner inne på både hundar iFokus och iller iFokus. Som Sajtvärd på den ena och Medarbetare på den andra vill jag verkligen kopiera in detta in i dessa sajter och be om hjälp till lilla Siri även där. jag kommer kopiera in detta redan nu. men om du har något emot detta så bara pma mig så plockar jag självklart bort det igen.
Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars

#63 Jättebra initiativ Åsa! :)
//Lena
#62 Väldigt bra initiativ och självklart har jag inget emot att du kopierat samt lagt in om Siri på hundar resp iller.ifokus. Ju fler som har vetskap om söta Siri, desto bättre. Än en gång tass ÅsaF.
Mvh
Morgan
#53 nej jag tar inte för givet att alla har råd att gå på resturang eller gå på bio, men det var bara ett förslag, vad poängen med det hela var att de flesta har någonting de unnar sig någon gång Exempel: resturang, bio, tidning, choklad, cigaretter, jordnötter m m m m alla har kanske någon 20 - lapp att lägga och många bäckar små… Jag arbetar med Djurskyddet och stod på stan med en sparbössa och samlade in pengar till vårt katthem och vi fick 2800 kr!! Jag trodde inte det var så mycket men det var jättemånga som la i typ 20 kr eller bara en tia och det blir pengar det med. Tyvärr är jag sjukskriven själv och har varit i tre år så jag lever på 60% av min forna inkomst, men försöker lägga liten summa iaf. Hoppas ingen tog illa vid sig av mitt förra inlägg, jag försöker bara hjälpa till!

#66: Som du skriver, många bäckar små. Själv har jag inte ett dugg över kan jag säga. Men jag försöker alltid hjälpa till på mitt eget lilla sätt. Och en tia kan man alltid panta ihop. ;-)
Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars
#66 Så rätt tänkt så. Alltid finns det någon krona som man kan avstå för att ge till en nödlidande kisse istället. Låta bli att köpa expressen, avstå en chokladbit, hålla igen lite på rökningen, handla billigare kaffe etc., etc.
//Lena
#66 Tidigare år brukade även jag väldigt ofta stå och samla in pengar via insamlingsbössor till KKS, dock mindre senaste året tyvärr. Funderar på att göra det när vi på påskafton börjar stå på torget igen, men vi får se…
Mvh
Morgan
# 60 Oj nu blir jag rörd…
Tack så jättemycket Efvis, Socks och Musli och Lars för att ni är så underbara och hjälper Siri till minne av vår Billy. Kan garantera att Billy skulle ha uppkattat det för han älskade alla katter och ställde alltid upp för gos när någon ville ha det även nya akutkatter.
Tack än en gång. Ni är 
#49, #58 resp #60 Har PM:t er.
Mindre eller större bidrag lika värdefull för Siris faktura.
Mvh
Morgan

Har ni inget djursjukhus som sponsrar era kostander genom hjälpa er vid sådanda här fall. Vi hade alltid detta då jag jobbade inom djurskyddet både i Göteborg & Halland, även djursjukhusen borde ju hjälpa dessa stackars katterokej såg nu ni disskuterat detta tidigare i tråden, men jisses vilken räkning ändå??
#72 KKS såväl som andra kattföreningar har rabatter via olika veterinärer, i KKS fall veterinärer runt om i landet. Tyvärr är dock inte djurvården subvensionerad som människovården är och därför summan snabbt stiger i höjden.
Veterinärkostnad för Siri är just nu med efterföljande eftervård 25 700 kr och just nu över 6 000 kr inkomna via bidrag plus ca 450 kr via dagens insamlingsbössor på Stortorget i Karlskrona. Stort tack till er som bidragit till Siris vård men som ni förstår behövs mer hjälp. Vill du hjälpa sätt in ett bidrag på KKS PG och markera med "Siri".
Tilläggas är att hundhemmet som placerat hunden som attackerade Siri inte är så lätta att få tag på, lovat ett par gånger att höra av sig när jag ringt resp mailat men fortfarande ingen som ringt. Jag får försöka ringa hundhemmet på nytt efter påskhelgen.
Mvh
Morgan (trött efter 17 timmars ideellt kattarbete)
Morgan, har ni försökt gå ut till en större tidning med Siris öde? Det finns säkert många där ute, som gärna skulle ge pengar till henne. Innan Hitta hem osv. är bortglömt hos folk igen. Jag skulle försöker med det om det är okay för er.
Tack för informationen om hur insamlingen för Siris veterinärvårdsräkning går.Hoppas fler kan avvara en slant.
Ja, Landfreak, jag tycker också att det verkar bra. Men ligg på som en igel, Morgan på hundhemmet! De borde verkligen skämmas, att inte ta tag i saken. Skicka ett rekommenderat brev i värsta fall. Och somLAndfreak säger, pressen kan ta upp det, då kommer säkert det trilla in mer pengar. Förresten, vad trögt det går att få in pengar till lilla Siri! Kommer en liten extra slant från mig nästa vecka, då jag får "lön" igen!
#74 Finns garanterat väldigt många katt-/djurvänner "därute" någonstans som skulle ge bidrag till söta Siri om något eller några medier skulle tagit upp henne i sitt respektive medier. Detta vet vi ju sedan tidigare gällande bl a Motorkatten Gråis (finns inte längre på hemsidan men inkom via publicering (3 artiklar) i Aftonbladet strax under 47 000 kr via insamling), Helsingborgskolonin (http://www.kks.nu/gavor/insamlingar/helsingborgskoloni.html) samt Norrköpingskolonin (http://www.kks.nu/gavor/insamlingar/norrkoping_kolonin.html) som jag varit inblandad i.
Haft funderingar om att kontakta medier om detta ärende för att få in än fler bidrag till Siris höga faktura men vill först förhöra mig om hundhemmets version samt ställningstagande.
#74 Undrar lite över det du skriver "Jag skulle försöker med det om det är okay för er." Jag tar gärna in mer hjälp för att få in ekonomiska medel till Siri. Du kan gärna PM:a/maila mig hur du menar med din mening ovan.
#76 Än en gång ett mycket stort tack för ditt kommande bidrag till Siri samt din hjälp förövrigt till KKS katter 
Mvh
Morgan
Hej Morgan, det går inte att PM:a dig, du har begränsad tillgång…Vad jag menade att ni har så mycket redan att göra, så jag skulle försöker få kontakt med nån större tidning, att de tar in artikeln. Sedan skulle de ändå höra av sig till dig. 
#78: Vad jag vet har jag ingen begränsad tillgång till att skicka PM??? Om så, hur justerar man det?
Landsfreaj59: Ring mig imorgon efter 18.00 så kan du och jag samtala vidare, 0455-236 70.
Mvh
Morgan
Då är jag nog i Ronneby för att hämta några katter från Emma
, kan ringar dig i övermorgon.
#80, ring mig då nu istället så är det gjort.
Morgan
Är det någon som vet hur det har gått för siri och insamlingen ?

Idag fick jag ett ganska stort brev från KKS. Blev lite fundersam på vad det kunde vara, men nyfiken som jag är så slet jag upp det innan jag ens hunnit få av mig skorna. Och vad låg där i!? Jo, 5 underbara virkade myntamöss!!
För ett tag sedan läste jag om lilla Siri (det var Anna77 som skrivit om detta inlägg på Cornish Rex iFokus), och jag satte in en slant. Nu stod i brevet att eftersom jag hade skänkt pengar till KKS under den senaste månaden, så var jag med i en dragning och vann 5 virkade möss. Jippie! Jag som aldrig vinner nåt!
Och gissa om katterna här hemma blev glada! Min lilla Isa (5 mån) springer efter 8 timmar fortfarande omkring och jagar de där mössen.
Tack KKS!! Ni förgyllde både min och kissarnas dag!
Grattis till vinsten
Åh grattis till vinsten och lilla Siri som fick ytterligare en slant.
//Pia
Skulle vara intressant veta om skuldsumman minskat.
Jenna
Jenna, gå in på KKS hemsida och klicka dig fram till insamlingar, så hittar du nog!
http://www.kks.nu/gavor/insamlingar/siri.html glöm inte detta det är fortfarande lite kvar på räkningen! Jag slängde in en slant till söta Siri!
Jag passade på när jag fick "löning" jag med. Hoppa på tåget, flera!
Hur går det med insam,lingen
Jag kan inte se min insättning… men det uppdateras väl snart igen…
KOM IGEN! fler!!!!

Jag satte in en hundring även här.
#90 Uppdaterade gåvor finner du via http://www.kks.nu/gavor/insamlingar/siri.html, uppdateras dock enbart ca 2 ggr per månad, därav säkert därför ditt bidrag #91 ännu inte finns med. Stort tack #92 samt er andra som bidragit till Siri.
Fortfarande behövs det en slant..Nu är lönen snart här igen.. Satte in 130 kr från mig.
har funderat lite…
finns det inget försäkringsbolag som man kan prata med om en försäkring som täcker en hel organisation? Blir kanske en dyr historia men kanske en grej att kolla upp? Blir ju en spånsring från dom och ger dom bra publicitet….
#94 Hög tass för ditt behjärtansvärda bidrag till Siri, varmt tack!
#95 Din fråga har varit på tapeten tidigare på annat forum och detta lär nog inte vara en vinstaffär för försäkringsbolagen precis, snarare tvärtom, försäkringen gäller ju inte från första dagen och majoriteten av katter vi tar in är hemlösa.
jo det förstås men tänk vilken publisitet… tänk bara på agria som visar upp sig som djurälskare…. jaja man kan alltid drömma
En hundring kom flygande från mig med!
#98, ännu en gång hög tass för ditt bidrag till Siri. Samt såklart tass för tidningen du skickade :-)
hur mkt e den totala summan nu?
#100 vet inte exakt mer än det som står på Siris egna insamlingssida. Jargongen är ju sådan att inbetalningarna inkommer via PG och överlämnas 1 gång/vecka för kontering. Personen som konterar skickar därefter över aktuellt material till hemsidan till ansvarig uppdaterare. Därav det tar tid och sidan inte uppdateras mer än ca 2 ggr/månad. Bara håll koll på Siris insamling så ser du där aktuellt belopp efter varje uppdatering.
Tycker det är synd att det inte uppdateras mer svårt att se om pengarna kommit fram :-)
puttar upp för Siri!
När det inte uppdateras oftare så känns det som att det inte är så viktigt.
Jenna
Nu har Amy, Fonzie och Siri fått varsin slant!

Eftersom KKS har en katt som heter Snurpan med son Buster som var så stor att Snurpan fick snittas så gick mina pengar till dem…mina grabbar heter ju Snurrpan's Indy och Snurrpan's Julian!! Indy vägde 115g och Julian 106g vid födseln! Sådana tillfälligheter kan jag inte gå förbi… 

#104, inte så mkt mer att uppdatera än tidigare. Kommer hela tiden nya ärende etc som måste lösas, samtidigt finns alltid möjligheten att maila vid frågor :-)
# 105 Stort tack för dina bidrag till trion Amy, Fonzie och Siri!
"106 Har PM:t tack till dig, tackar även här samt bra namn "Snurpan' " 

Tass Morgan och Snurpan med Buster!!! 
Det var sånt sammansträffande!! Tyckte namnen bara skrek efter mig…
"å Helena! ge oss! Å Helena ge oss!"