Karlshamn svart kattunge
Kolla kattpolisen.ifokus med samma rubrik. Är hos distriktsveterinär. KKS har inte plats för den, därför ska den avlivas. Hjälp?
Trodde inte KKS tillät avlivningar?

Mycket länge sedan jag var aktiv här inne. Nej KKS tillåter inte avlivning och bara för att det kanske inte finns plats på stubinen så jobbas det febrilt på att lösa placeringar.
Kan den lill* transporteras till Remingtons kattlya i Löddeköpinge så tar Remington dvs bossen hand om den direkt.
Kungligt tass och hög svans
Kung Remington den förste (och ende)
Det står på kattpolisen att det har löst sig.
jag undrar ibland varför det är så svårt att ta in en liten kattunge när man har ett par katter själv.Det skulle ge katthemmen lite längre tid att hitta en lösning om man kunde ha den några dagar åtminstone.
“In a world filled with hate, we must still dare to hope. In a world filled with anger, we must still dare to comfort. In a world filled with despair, we must still dare to dream.
Kanske just för att man har ett par katter själv. Den behöver sitta i karantän.
En liten kattunge behöver inte så stor plats. Ett badrum räcker gott om det bara gäller några dagar, tills något bättre kan ordnas.
# 5 Det är inte frågan om plats, det är frågan om att kunna isolera från övriga katter. Hygien helt enkelt. De som driver katthem seriöst vet vad det betyder.
#6 Så du menar att jag inte vet vad hygien innebär? Jag tar emot en hel den katter, och både mina egna och de jag tar emot verkar överleva.
# 7 Det var inte dig jag avsåg utan rent allmänt. Men jag har varit med om kattpestepedemi som fick stora konskvenser både för djur och männiksor. Och de som tog in den smittade katten visste inte att den var smittad. Det blev den på vägen dit av en annan katt som hade smittan men som inte skulle till samma ställe.
Både kattungar och större katter insjuknade och dog och det tog upp till 14 dagar innan den som fått in smittan förstod vaddet var och då hade denna hunnit springa runt till en hel del folk och andra hade varit och sett på katterna hos hen.
Det fanns också stödhem som var i kontakt med denne som inte hade sina katter vaccinerade och dessa hamnade på sjukhus ofösäkrade.
Det var vad jag avsåg med mitt inlägg.
#1 Förlåt, är visst jag som skapat missförstånd. Hänvisade bara snabbt till tråd på kattpolisen.ifokus, med samma rubrik, eftersom så brådis. Meningen var att läsa där. Där framgår att inte alls KKS som stått för avlivningsidén. Det var distriktsveterinären.
#2 Guld till Gulliver och Kung Remington 
Så bra att det ordnat sig för liten svart! Undrar förstås över mamma och kullsyskon också.
#8 Som seriös kattägare så sr man så, klart till att vaccinera sina egna katter, innan man plockar in andra. Vaccination mot kattpest ger 100%-igt skydd.
# 10 Helt rätt. Det vr därför som jag fick hjälpa till att köra dessa pestsmittade katter då andra inte hade sina katter vaccinerade. Men alla i hittekattsvängen är inte så seriösa på just det området.
Men man måte också var medveten om att kattpest ligger kvar väldigt länge efter att katterna har dött eller flyttat. De utrrymmen och de jourhem som fick in smittan kunde inte sedan ta in några fler katter som inte var vaccinerade.
Virkona allt, fast och löst och sedan ca 12 månaders karantän för det hemmet har jag fått lära mig.
Medarbetare Hittekatter iFokus
# 12 Ja fast det vill till att allting blir det. Mycket lättare med en liten karantän att sätta katten i. Ett hus är inte så lätt att virkona.
Visst är det så, men har man inte tänkt sig för så lär det bli mycket jobb. Och som sagt - karantänstid för hemmet på 12 månader.
Medarbetare Hittekatter iFokus
Tack och lov aå har jag inte haft det här och mina är som sagt vaccinerade. Nu har jag själv 5 så det räcker varav 2 hittekatter.
Hade varit besvärligt om jag fått in det då det finns mycket som inte kan tvättas här.