Kattungar vid tolv veckor! Inte för vissa :/
Jag var inne på www.katt.nu, "Spinn". Där gjorde jag ett test för husse/matte.
Jag förstår att kattägare säljer kattungar när de är minst 10 veckor! De blir ju förvirrade!
På många ställen står det att katter ska säljas när de minst är 10 veckor. Även i detta test. Jag fyllde i minst tolv veckor och fick fel!! Det skulle vara tio veckor.
När kattägare säljer kattungar så har de säkert läst att de minst ska vara tio veckor! Men när man säger att det är fel,för man ska sälja de när de är minst tolv veckor så tror de att man har fel eftersom de har läst det på så många ställen som exempelvist i Kattliv!
När man informerara att det minst ska vara tolv veckor och andra säger tio så är blir man väldigt trött! Jag menar de "stora kedjorna" borde väl veta det?
Åh, det känns som allt arbete rasar!
Gå in och säg till till webbmastern. det är det minsta du kan göra.
The Owls are not what they seem
de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

Gör det, är du snäll. För det är fel och katterna mår så mycket bättre av att vara med mamma längre. /Vanessa
Kata(rina), f.d. Vanessa som är mitt mellannamn.

Ja jag har sagt till de det nu!

#3 Va duktig du är! 
Kastrering är Aoch O i arbetet med att minska på de hemlösa katterna
Bra!!!!!!
The Owls are not what they seem
de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

#4 Nej nej. Jag rättade bara till de! Det ska man med, jag slår vad om att du skulle det med :D

Känns oerhört tradigt att arbeta för något så otroligt viktigt som sedan raseras.
Vi har samma på iller. Där är det 10 veckor som gäller dock men det finns de som säljer valparna redan vid 5-6 veckor. Och ja, det är ungefär som att ta en kattunge vid 4-5 veckor. Så jag måste säga att jag personligen blir hyper tokig när jag läser fel om kattungar, när folk inte fattar att det har satts en 12 veckors gräns för kattungarnas skull, inte för folks höga nöjjes skull.
Likadant med illervalpar. Det finns alltså en anledning till åldersättande på djur. och det är för att de ska få så bra start på livet som möjligt.
Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars

#7 Jasså det heter valpar på iller när de är små, nu lärde jag mig nått nytt :D
Jaa det är så frusterande!

#8: Japp det gör det :-)
Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars

Tyvärr så är svaret inte ändrat ännu…men hoppas att webmaster för www.katt.nu gör det!!!
Fånga dagen - i morgon kan det vara försent!!!

Har de inte ändrat det ännu?!
Ska skicka ett till mejl! De sa att de skulle fixa det!!

Jo Gullan402 det är ändrat! :)
DÅ slapp jag skriva :)

#12, jag gjorde testet strax före kl 16.30 idag, o då var det inte ändrat. Men bra att det är ändrat några timmar senare…
Fånga dagen - i morgon kan det vara försent!!!

okej, för jag svarde bara i en fråga och det var den när ska man ta en kattunge och då kryssade jag i 12 veckor och det var rätt - jag fick ett av ett rätt :P
Så det är ändrat :)
Mend et är synd att de inte ändrade direkt!!