Hittekatter iFokus

Hittekatter

Etiketttill-minnet-av
Läst 1819 ggr
viktoria91
4

En hemlös kisses dystra öde...

Rider ut på min ponny för att ta en galopp på stubben och i kanten ligger där en svart. En som brukar stryka runt på gårdarna här och som ingen äger. Den ligger märkligt stilla så kollar till dne igen på vägen tillbaka ca 10 min senare.

Den bryr sig knappt så jag petar på den med foten då den fräser och försöker gå, bakdelen bara asar och den drar sig fram med ett framben! Som tur är får jag hjälp av en underbar människa i grannstallet så jag får in den i en låda. Kör genast till djursjukhuset där dem konstaterar att den antagligen har en bäckenfraktur plus något med ryggen. Kisen får somna in, ca 10-12 månader ung svart hona. Jag stannar med den hela tiden tills den är borta.

Blir så arg på att folk inte kan kastrera sina katter och märka dem så dem inte får oänskade bebisar och kommer bort.Gråter

Choklad
1

Gråter

usch så tråkigt  och stackars lilla katt.

Man känner sig så maktlös och arg , men jag är ändå glad att du fann katten och kunde hjälpa den, även om det inte var det man önskar, att katten skulle avlida.

Men finns det inget mer att göra så kan man ju bara göra det bästa som gäller just då.

Ja, att kastrera sin katter är ju ett måste. Absolut, och man borde ha licens på att få ha katt, för det är hemskt att de ska behöva lida bara att någon vill ge sitt barn(t ex) ett gosedjur som de trodde man bara kunde slänga bort då de har tröttnat eller djuret blivit obekvämt att hantera.

U R us

[Daisy-Moa-Elsa]
2

Sån tur för kisse att du red förbi, så många som inte bryr sig alls och nu slapp kisses lida mer

Sidentass
2

-Usch…så sogligt..nu slipper fina missen att lida mer…Så fint att du hjälpe den lille att förkorta lidandet…

annebeate
1

Lilla kisseGråter ett så sorgligt öde som den delar med så många andra hemlösa utekatter.

Stort tack till dig som brydde dig och såg till att kissen nu kommit till en bättre värld.

viktoria91
3

Har själv 2 fd hemlösa och förstår inte hur folk kan strunta i sånt här. Jag skulle aldrig kunna förbi något skadat djur och lämna det åt att lida ihjäl. Grät när katten avlivades. Har även lämnat in en övergiven näbbmusunge jag hittat innan.

Alexej
2

Världen skulle behöva fler snälla människor som du!

Alla katter har rätt att leva! Döda problemet inte katten....Besök oss gärna på Hittekatter.ifokus och på Djurskydd.ifokus

Lena
1

Verkligen tragiskt! Kissen hade tur mitt i all bedrövelsen att du kom förbi som hjälpte den. All heder till dig! Det var riktigt bra gjort! Vi behöver bli många flera som engagerar oss för nödställda djur.

//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"

viktoria91
5

Ja, vi behöver verkligen bli fler! Tycker dem kan göra nån insamling för utsatta djur i Sverige Precis som dem gör med barn i andra länder.

Andina
1

Tack Viktoria91, för att du tog hand om och hjälpte den lilla katten från nöd och pina! Kyss

Jag har svårt att ens läsa om så'nt här… Gråter

Allting är möjligt tills det är bevisat som omöjligt - och till och med då är det omöjliga
kanske bara omöjligt än så länge."  /Pearl Buck · Medarbetare på Healing

Choklad
2

# 8

jag har inte mycket att ge, men det lilla jag kan ska jag bidra med, och man kan göra saker och sälja, det kan jag ställa upp på..

bara någon vill hålla i det hela, så vore det en jättebra ide`

dessutom få människor att förstå att man kan inte överge sina katter bara för att man får ett barn eller flyttar, man får anpassa flytten efter katterna precis som man anpassar sig med övriga familjen.

Och att katter visst lider fastän de är utekatter och har blivit skadade på något sätt.

finns de som tror att katter inte lider då de har blivit skadade och inte har någon ägare Rynkar på näsan

U R us