Bortsprungen katt Uppvidinge 2011
Hej!
Min lilla älskling James försvann för 1 år sen. Vi har sen tidigare letat efter honom och frågat runt.
Jag gav upp hoppet om att hitta honom igen efter några månader, men efter att ha tittat runt på denna sidan har jag fått hoppet tillbaka.
James var 3 år när han försvann, han är grå med vita teckningar. Väldigt tillgiven och kelig. Han är även kastrerad. Kan tillägga att han är en Norskskogskatt blandning.
Jag hoppas på att någon har varit barmhärtig och tagit in honom. Skulle bara gärna vilja veta vad som hänt honom. Och i bästa fall, kunna ta hem honom igen.
Är den någon som minns ha sett en grå, relativt stor katt, i Lenhovda/Marhult/Nottebäck området skulle det vara till stor hjälp.
Jag vet att jag är väldigt sen ute. Men det kan ju hända att någon vet vart han finns.
Tack!

tipps i sökandet. . all lycka till.
kolla alla upphittat anonser sedan försvinnandet på tex kks ,nu. toget . blocket o dyl om inte det är jort. bor du lantligt till så kolla alla stall o lagårdar om han gått vilse o flyttat in där.
Sajtvärd på kattpolisen i fokus.
Allt som inte kan lagas med silvertejp är sönder på riktigt.
Annonsera. I tidningen, på blocket m m. Det kan hända att något tagit hand om din katt efter det du slutade efterlysa honom och inte sett dina efterlysningar.
Kolla också närliggande katthem. Om katten inte var polisanmäld och/eller id-märkt har de inte kunnat spåra en ev. inkommen katt och han kan därför ha blivit bortadopterad.
Medarbetare Hittekatter iFokus
Lägg på Kattpolisen i Fokus också.
Sätt upp nya efterlysningslappar och förse dem med avrivningsremsor med ditt mobilnr, locka med hittelön. Lägg också lappar i brevlådor. Flera katter har kommit tillrätta just via en sådan lapp. Annonsera i lokaltidningen. Annonsera på blocket och på olika kattforum.Han är väl anmäld försvunnen hos polisen. Om inte, gör det tel 114 14.
Eftersom lång tid gått sedan han försvann kan någon ha tagit hand om honom och ser nu din efterlysning. Sluta inte hoppas…..