Dessa sysslor hatar jag!!!!
- Jannes deklaration och bokföring. En gång om året, nästan separation.
- Rengöra ugn eller micro. Urtråkigt och kladdigt
- Putsa fönster. Såååå meningslöst!
- Stryka. Har en "skämshylla" i garderoben som jag aldrig rör förutom när garderoben hotar att sprängas av den.
Några fler förslag? Mina är sorterade i rangordning, värst först…..
The Owls are not what they seem
de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

Stryka!! fy böveln så trist!!
Byta påslakan…*träääligt* som vi närkingar säger..
torka matbord..ett oundvikligt måste…
Strycker aldrig, no problems…
Men hatar gräsklippning, man blir aldrig färdig. Så fort man vänder ryggen till, växer det igen. Och att vandra bakom en gräsklippare runda efter runda känns hur tråkigt som helst.
Alla katter har rätt att leva! Döda problemet inte katten....Besök oss gärna på Hittekatter.ifokus och på Djurskydd.ifokus
1.Laga mat (måste)
2. Stryka (Blää)
3. Handla kläder (Blir mest postorder)
4, Städa
Ingen vidare husmor i detta hus.
Tur det finns en husfar oxå.
Jenna:)
1. Laga mat (tar för lång tid. Jag glömmer oftast bort att äta o när jag känner hunger vill jag ha mat så fort som möjligt hm…)
2. Städa hemma (gör inget annat än städar på jobbet)
3. Att fjäska (även andra som fjäskar för att sedan snacka skit bakom ryggen på dem)
4. När mjölken tar slut (då jag inte ens har något till kaffet)
//Pia
Hm…landfreak, klippa gräs, det ska jag ta och göra nu. Tack och lov, liten gräsplätt och än så länge en gräsklippare som startar bra med nyckel……

betala räkningar för det finns alltid mer räkningar än pengar…
roligare att spendera pengar..
våga vägra golf o fiskbullar o håll dej in i det längsta med facebook
http://juliafnulia.blogspot.com/

- Diska
- Dammsuga
- Skura
- Dammtorka
utan inbördes ordning
_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!
Städa och diska tycker jag faktiskt är ganska kul…. Det blir så fint…. Men Ok, jag är överlycklig över min gamla diskmaskin. Men har inget emot att diska, man blir så varm om händerna!
Och rent…
Alla katter har rätt att leva! Döda problemet inte katten....Besök oss gärna på Hittekatter.ifokus och på Djurskydd.ifokus

Diska…samma glas samma tallrikar osv om och om igen……Städa toaletten…..Betala räkningar.

Jag städar ju varje dag då jag har katteriet, det är samma varje dag, dammsuga, tvätta golv, städa lådorna 2ggr dag, ja sen kommer ju detta med diskmaskinen, fönstren, och gräset mmm, fy fablerna, tur man har en gubbe som dammsuger lördag/söndag och som älskar laga mat o baka.

Hatar inte riktigt något av det, däremot tycker jag att det är fruktansvärt tråkigt att putsa fönster. Man vet ju alltid att det blir så himla fräscht när man har städat…
/Änglakatterna - medarbetare på Hittekatter och på Katthemmet Kompis

Dammsuga!!! Får arga utbrott, blir sur och ilsk. Önskar jag inte hade några möbler alls då. Öronen blir sämre, trots hörselskydd och specialdammsugare, och då blir jag ännu surare.
Jag jobbade på ett snickeri en gång och vi skulle städa själva. Jag valde att skura herrarnas toalett bara jag slapp dammsugaren! 
Tvättstugan!! Måste vila dan före. Mår piss efteråt samma dag av oväsendet trots hörselskydd. Måste vila dan efter.
-> Kastrera och id-märk <- \>^..^< CatCrazyLady
Städa och diska hatar jag, men det är ju ett måste! Stryka gillar jag inte heller, men tycker att det blir fräschare på ngt sätt efteråt. Laga mat och baka däremot, tycker jag är jätteroligt :) Har jag inget emot :)

1. Ta min injektion, en gång i i veckan. Stressar upp mig flera dagar innan nästa spruta.
2, Allt med städning. För när man är färdig så kryper all smuts fram igen.
3. Fylla på medicindosett,
4. Kattlådan hemma. Lättare på katthemmet.
5. Damma. För det måste göras, och ser lika hemskt ut en stund senare känns det som.
6. Diska. Ibland skönt. men sällan.
Måste nog sluta nu, för den listan kan bli låång. /Vanessa
Kata(rina), f.d. Vanessa som är mitt mellannamn.

Kan kännas okej när det är kallt ute o stå o diska..under förutsättning att man diskar undan..men är det något man måste diska ur för att använda på en gång efteråt…ja..då känns det alltför trist o meningslöst..

§0 Förspilld kvinnokraft kallas dessa sysslor. Utom Jannes deklaration då förstås 

§15 Har du diabete eller varför tar du injektioner? Visst är det kul med medicindosetter? Jag lyckades trots denna glömma att ta alla mediciner i två dagar?!?!?!? Är det det som kallas förträngning tro?
Haha, Gubben jo jag vet….Men så finns et en sak till som är med på den listan. TANKA!!!!! Jag hatar det! Alltid så regnar det småspik eller blåser som attan! Hm…. Glömma medicin två dagar trots dosett? Då gillar man INTE att ta mediciner! absolut förträngning!

Framför den här rubriken skall det väl stå OT om jag lärt mig rätt. Men kunde inte låta bli att läsa. Det känns skönt att veta att det inte bara är mig det tar emot för med de dagliga sysslorna. Att hålla rent åt katterna ser jag däremot som ett kärt besvär. I övrigt kan jag sälla mig till gänget som tycker illa om hushållssysslor. Då klipper jag hellre gräs även om vi har jätteytor här där vi bor. Jag och husfar brukar dela på det jobbet.

#18 Nej, jag har MS och tar bromsmedicin. Med 5 cm långa kanyler som ska ner i muskeln. Usch. utöver det så tar jag mer medicin, och de i tablettform, Jag är också ganska duktig på att förtränga dosetten :-), eller snarare innehållet i den.
Jag avskyr att rensa kylen på gammal mat och göra den ren. Låter som om jag har en svinstia, men så farligt är det inte. /Vanessa

Hatar att städa…det tar så mycket energi….men det roligt efteråt när det är snyggt o rent. Stryka är oxå ett hemskt måste…brukar stryka framför TVn…det går lättare då.
Just nu är jag vansinnig på min nya diskmaskin…den är trasig i startknappen så jag har handdiskat hela midsommar. Ingen hit, det blir SÅ mycket disk o köket är litet….Känns som jag diskar hela tiden.
Fånga dagen - i morgon kan det vara försent!!!
Betala räkningar är det absolut värsta. Tvätta fönster är inte heller någon hit, samt att stryka. Städa är Ok men svårt att komma igång.
//Lena
//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"
Diska tycker jag är fasa tråkigt

§21 Åh, fy så tråkigt! Och vad jobbigt att spruta sig själv in i muskeln, det förstår jag att du tycker är jobbigt som attan. Hoppas att bromsmedicinen fungerar som den ska så att du inte behöver bli sämre.
putt

Tack, Gubben. Allt är under kontroll just nu.
En annan syssla jag avskyr och är infernaliskt dålig på - hålla ordning på papper. Allt hamnar i en hög som "snart" ska sorteras. Bara det att det blir år mellan "snart"… /Vanessa

jag hatar att :
- damma
- diska
- tömma kattlådan
- klippa katternas klor
- betala räkningar
- laga mat

en sak glömde jag som jag tycker är oerhört träääääligt som närkingar säger…det är att öppna förpackningar!!
Är storkonsument av kaffe, så man får öppna kaffepaket ofta…hatar det…för att inte tala om alla andra förpackningar som måste öppnas…

#29, håller med dig…HATAR förpackningar i alla former…mycket sopor blir det oxå…o speciellt kaffeförpackningar…är en riktig STORKONSUMENT av kaffe…
Fånga dagen - i morgon kan det vara försent!!!