Hittekatter iFokus

Hittekatter

Etikettkattprat
Läst 430 ggr
Alwyn
0

Hjälp behövs i Bromma!

Jag hjälpte till att omplacera två kissar för inte så länge sen. Paret som köpte dem bor i Bromma och verkade jättebra! Men nu ringde en kvinna och sa att en av kissarna springer runt hemlös och mager och skygg…de hann bara titta på öron tattueringen innan katten slet sig så ringde de kennelklubben och fick gamla ägarens tele-nr! Den nya hade inte omreggat dem nämligen.

Nu får jag inte tag på de nya ägarna för att komfrontera dem heller! Katten måste fångas in ju…Hur gör jag? Jag kan åka dit imorgon men jag har ingen fälla ju. Och jag hittar inte där…Mickes Livs sa hon att katten brukade komma till ibland och äta.????

Hjälp!

Alwyn
0

Pratade just m ägaren och båda katterna har rymmt! Hur fångar jag in dem???

vanessa
0

Kväll och gryning är bäst. Mat i vanlig bur fungerar nog fint, om ni sitter och passar på avstånd. Fäst snöre i burlocket och dra till. Sedan kanske någon här har en fälla. Men de måste hållas under viss uppsikt för första bästa kisse kan komma och äta och då bli fångad :-).

Vilken ägare som låter dem rymma, smita ut. Suck. /Vanessa

Kata(rina), f.d. Vanessa som är mitt mellannamn.

Alwyn
0

Ja det e hel-knäppt! Suck

marieborg
0

Vilka människor!!! Va arg jag blir!

Lycka till med infångandet!

Sidentass
0

Men åh vilken hemskt jobbig situation…kokt fisk luktar lång väg, tänkte om man kunde använda något sådant som lockbete-….men hur pass engagerade är ägarna egentligen..låter lite knepigt alltihopa…hoppas verkligen att det går att få in missarna igen..bor ju i Linköping..annars hade jag gärna ställt upp o försökt att hjälpa till..som andra har sagt här ovan..så är det tyst o lugnt vid gryningstid..

Sidentass

Alwyn
0

Jag har nu varit i Bromma och letat efter dem hela kvällen. Såg ingen. Suck, jag vet inte ens var de håller till ju….känns hoppsöst. Ägarna tar sig inte tiden att leta eller något alls. Jag ska se vad jag kan ordna imorgon.

anebit
0

Tänk att  vissa kattägare inte kan ta sitt ansvar….. Har man katt som sprungit bort så letar man ju hela tiden….

Det var likadant med den innekatt som ramlat ut från en balkong och som vi fångade i fälla,   husse till katten  var ut vid 23.00 tiden på kvällarna och ruskade med en torrfoderpåse i högts 10 - 15 minuter. Nå mer gjordes inte av honom….  Fundersam knepigt…. jag vet inte om dom inte fattar hur allvarligt det är?

Kastrering är Aoch O i arbetet med att minska på de hemlösa katterna

Alwyn
0

Nej men nu har jag varit i Bromma idag igen och pratat med folket och satt upp lappar…så finns de där så ska de ju hittas iaf. Hoppas de går att fånga in i så fall. Hittade en dam med kattfällor iaf som jag kan få låna när det är dags.

anebit
0

Va snäll duär Sophia!  

Men vad gör dom nya kattägarna för att fånga in dom?

Vill dom ha tillbaks katterna?

Alwyn
0

De har satt upp två lappar Anebit. Inte mer…men jag ska pressa dem lite så jag hoppas de tar sig mer tid. Visst vill de ha katterna tillbaka men de är visst inte så motiverade. "för mkt m jobbet just nu"  *suck*

Alwyn
0

Putt, i hopp om att nån sett dem.

rulda
0

kokt kykling luktar också mycket. Det blir mina kissar galna av i  alla fall. Jag hoppas att det löser sig

anebit
0

Sardiner/makrill  i tomatsås luktar mycket.

Det använde vi när vi fångade katten som ramlat ned från balkongen och som varit ute i 8 dygn.

Sidentass
0

kokt torsk brukar också dra till sig hungriga missar…håller hårt i tummarna..önskar man kunde hjälpa till med sökandet..men bor i Linköping

vanessa
0

Tonfisk är underbart gott för de näpna nosarna. Be ägarna skriva ut lappar som ni kan stoppa i brevlådor, sätta upp i affärer med mera. Brevlådor är bra, för ibland flyttar katten självmant till nytt lämpligt hem ochd esom bor där fattar inget. Om det finns små barn som kan hjälpa till att lägga lappar i lådor så är de kanon, givetvis med föräldrars godkännande och en liten slant i plånboken. Glöm inte att polisanmäla det hela också. Då kanske ägarna lär sig. Men vete sjutton om de ska ha katter överhuvudtaget… Håller tummarna. /Vanessa

Alwyn
0

Det är så jobbigt att jag själv inte bor där. Jag har inte råd att åka dit hela tiden heller. Vet inte hur mkt ägarna letar, tvivlar på att de anstränger sig. Jag har gett dem råd men vet inte om de följer dem. De är ju magra å hungriga och klarar sig inte själva. Bara småttingar ju. Jag vill att de kommer in!!!! *snyft* vet inte vad jag ska göra.

anebit
0

Sophia är det dom där kattungarna som bara är 8 - 9 månader som du omplacerade på ett par timmar?    Det var väl 17 maj eller hur?  Det är ju inte mer än ca 3 veckor sedan, då kan dom inte haft dom länge innan dom sprang bort.

Stackars små missar, bara ungar…..

Men vad är det för konstiga nya ägare som inte är motiverade att göra allt dom kan för att få  tag i missarna.  Vad skulle dom ha katter till när dom inte tar ansvar och letar hela tiden utom när dom jobbar.

Var det utekatter eftersom dom sprungit bort båda två, annars verkar det konstigt att båda kommit bort på samma gång?

Säger som Vanessa. Undrar om dom skall ha katt egentligen?

Alwyn
0

Ja jag kan bara hålla med. Ja det är de katterna du skriver om. Ägarna verkade toppen när de kom och kollade och vi va så lyckliga att kissarna skulle få ett så bra hem hos så bra folk….men attan så fel man kan ha! Jag har aldrig förr haft fel om en kattköpare och nu skakas grunden under mig kan jag säga. Om man inte kan lita på sitt intryck när det säger nåt så bra….hur ska man då göra?

De nya ägarna valde att släppa ut katterna efter bara en vecka! Helt sjukt då vi kom överens om att de skulle vara inne. Gah! :(

anebit
0

SkrikandesSkrikandesSkrikandes  Grrrrrrrrrrrrrrrrr efter en vecka, inte konstigt då att dom försvann………..  Herregud!

Alwyn
0

Nä nu vet jag inte längre vad jag ska göra! Jag har inte fått nån hjälp att leta och ingen har ringt eller sett dem vad jag vet. Stackars bebisar, jag vet inte ens om de lever längre…..och det känns som att INGEN BRYR SIG! Ägarna undviker mig. Jag vill inte yra runt där om kvällarna helt ensam, snälla kan ingen hjälpa mig? SNÄLLA

rulda
0

är så ledsen för din skull sophia… förstår att det känns tungt och svårt när du har kämpat för att hjälpa fyrfotingarna. Finns det ingen katthem du kan kontakta för att få hjälp med infångandet om du säger att du tar hand om katterna efteråt? Önskar att jag kunde komma på stört och hjälpa dig men avstånd är ett problem och sen tiden som inte finns för mig.. Tänk va skönt det skulle vara om varje dygn var 48timmar istället

Alwyn
0

Nej katterna omplacerades genom KKS och de har inte tid att hjälpa med letandet…även om de sa att om katterna fångas in så tar de in dem där. Jag får panik om jag inte kommer ut för att leta snart.Tänk om de ligger halvdöda nånstans?!

Alexej
0

Fast jag tror om 2 katter rymmer samtidigt håller de också ihop. På nått sätt måste de finnas nånstans (tillsammans). Annars hjälp genom tidningen?

Alla katter har rätt att leva! Döda problemet inte katten....Besök oss gärna på Hittekatter.ifokus och på Djurskydd.ifokus

Faxlin
0

Usch Sophia. Förstår att det inte är skoj att leta själv. Hade jag pengarna kom jag direkt till din hjälp. Tyvärr har jag inte råd att åka just nu.
Men det finns en hel del illermänniskor i Stockholm. Kan du inte be om hjälp inne på iller.ifokus också. Det är många där som har hjärtat på rätt ställe när det gäller alla djur.

Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars

Alwyn
0

Åh kanske vågar fråga Falo???  :)

Faxlin
0

#25; Japp han är djurvän och snäll. Fråga honom du. ;-)

Audiatur et altera pars

Alwyn
0

Weeeh, Calle hjälper mig på fredag kväll…Hoppas vi hittar dem!

Simson
0

Härligt!!!! Vag jag blir glad att höra det!!! *lyckotårar*
Lycka till och hälsa denna Calle från mig!!!

-> Kastrera och id-märk <-   \>^..^<   CatCrazyLady

Faxlin
0

#27: Ja men du ser, vilken bra ideé att prata med illerfolk. Jag sa ju att Falo var snäll :-)

Audiatur et altera pars

anebit
0

Åh va glad jag blir att du får hjälp…..  Jag håller tummarna att ni får tag på dom….Glad

Ska verkligen dom nya ägarna få tillbaks dom när dom är så nonchiga ?  Fundersam     Tycker inte jag…………….

Simson
0

Sophia: HUR har det gått för er??? Har ni hittat kissarna?? Håller tummarna för det!

Faxlin
0

Exakt Sophia, nu lär du skvallra för oss. Lyckades du och Calle fånga in missarna? Hur mår de? Har ni sett dem?

Audiatur et altera pars

Alwyn
0

Hej alla. Vi satte upp lappar i området där de tros ha setts till och pratade m folk. Jag har fått kontakt m en tjej som bor i Bromma och hon vill hjälpa mig fånga in dem. Jag ska låna fällor och fråga folket som bor i kolonistugorna om vi får sätta dem där under deras kontroll och sen ska vi lägga lappar i alla brevlådor. Dehär katterna ska bannemej in!!! Ägarna får inte tillbaka dem kan jag lova.

Alwyn
0

Hör och häpnad…ägaren sms:ade mig just om att hon letar för fullt och påstår att hon sov ute de första nätterna de va borta….hm. Låter konstigt.

anebit
0

Tror vi inte på!

Hon har säkert sett era lappar…..

vanessa
0

Fortsätter att hålla tummarna och beordrar mina katter att göra det samma. Och lita inte på "ägaren" en sekund. /Vanessa

Simson
0

Hur går det för dig Sophia? Hittar ni missarna?? Håller tummarna ff för er!!

app.syl
0

Ja hur har det gått

Alwyn
0

Nä inte än. Men jag har inte gett upp. Ska dit i veckan igen och sätta upp ännufler lappar och prata m fler folk. Jag vill inte ge upp.   :o(

Hawknestgrove
0

Åh, jag beundrar dig för det du gör1 Toppen! hoppas det går vägen!

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

Alwyn
0

Jag hade beundrat migsjälv mer om jag inte gick på niten från början att sälja dem till fel ägare. Skrutt!

app.syl
0

Det är aldrig lätt att veta vad som är rätt eller fel oavsett vilket pris eller vad man gör så kommer det att hända fler gånger.

Skickar massa kramar till dig för ditt arbete och för att du inte ger upp