Stockholms Katthem e med i Hemmets Journal
Hemmets Journal har interjuvat Stockholms Katthem. Läs här

Skicka ett sms med texten Katthem 25 eller Katthem 50 till nr 72970 så skänker du Stockholms Katthem motsvarande belopp.

De var även intervjuade i Tv4-nyheterna (säkert tagit som inlägg i inslaget då detta var lokala nyheterna). Blev förvånad att de stödde förslaget som var att katterna bör vara innekatter då det finns så många hemlösa katter som lider av många olika anledningar. Inslaget handlade om att en hyresvärd till sina hyresgäster skickat ut att de riskerar att bli vräkta om de har sina katter som utekatter.
Så som jag uppfattade det, kan missförstått men blev förvånad.

Morgan. Som vanligt blir det mesta man säger bortklippt.
Ja, vi tycker inte att man ska ha lösa katter utan tillsyn i tättbebyggda områden.Vilket detta handlade om
Detta av flera skäl, det finns trafik och elaka människor som inte tycker om katter. dessutom gillar vi inte att man släpper ut okastrerade katter vind för våg som sedan får en massa oönskade kattungar. Däremot har vi inget emot att man släpper ut sin katt om man bor på landet sålänge den är kastrerad såklart. Har det klarnat lite nu?
Ständig uppassare till griniga Luffar´n, Snygga Smilla, Busiga Mina, Skygga Tingeling, Charmören Flea och hunken Roffe.
Volontär på Stockholms Katthem
www.katthemmet.nu www.svekatt.se

#2 Ja absolut, samma åsikter som jag men samtidigt tyckte jag att det de enbart klippte in inte var riktigt tillräckligt men då vet jag.
Motsätter dock att man som hyresgäst riskerar att bli vräkt p g a att man har sin katt som utekatt, oj vad många tomma lägenheter det kan bli… Som sagt, håller med ert resonemang gällande utekatt i tätort . Som sagt reagerade jag med rätt på inslaget.

Sedan så är det lagligt att ha katter ute, under uppsikt… Vilken väldigt få har. Så då måste de gå mot lagen för att lyckas vräka någon för det. Men som de sedan sa på nyheterna så är det mest en varning till de som släpper ut katterna vind för våg att ta ansvar. /Vanessa
Kata(rina), f.d. Vanessa som är mitt mellannamn.
#0 & #2 Men vad bra Stockholms Katthem att ni varit med både i Hemmets Journal och på TV4! Typiskt det där att de klipper till reportaget så att hela sammanhanget inte kommer med.
#4 Det kan nog behövas ett och annat skrämskott till dessa som bara släpper ut sina katter vind för våg.
//Lena
//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"