Hittekatter iFokus

Hittekatter

Etikettbortsprungna-upphittade-katter
Läst 1694 ggr
Hell
1

Påkörd katt, Linköping E4, svart/vit/orange

Idag när jag åkte bussen hem från skolan (E4:an från Linköping till Norrköping) låg det en påkörd katt straxt efter att vi lämnat Linköping. Då det finns bondgårdar och så runt omkring tror jag katten hörde hemma där, men kände att jag ändå vill skriva en rad här utifall att det är någon som letar efter den.

Katten var mestadels vit, men även svart och orange. Mage, bröst och största delen av ansiktet var vitt, och resten av teckningen var på ryggen och lite på ansiktet. Vad jag kommer ihåg var benen vita. Såg ut som att den precis blivit påkörd när vi körde förbi.

Vet inte om det hjälper nåt att posta här, men kände verkligen att jag ville skriva det utifall att. Fruktansvärt tråkigt när man ser sånt. Vet inte om jag lägger tråden rätt. :/

På hillevill.wordpress.com hittar du fina bilder och roliga äventyr

Katthemsmatten
1

Tror det vore bra om du kan posta på Kattpolisen och Katter också. Hoppas verkligen att det är någon som får reda på vad som hänt sin katt.

R.I.P. lille kisse.

Medarbetare Hittekatter iFokus

Hell
1

#1 Förstörde verkligen min dag, stackars lilla katt. :(

Jag tar och postar där också, så kanske det når ut lite bättre.

Katthemsmatten
2

Bra att du postar. Man blir alltid lika ledsen när en katt dör i onödan.

MSH
0

Kan det vara lilla K?

Lena
1

Så ledsamt när man ser sådana här saker! Ingen bra start alls på en dag! Hoppas katten har blivit omhändertagen och att det blivit kontrollerad om den var ID-märkt.

//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"

Hell
0

#5 Det hoppas jag också, vet inte riktigt exakt vart det kan ha varit så kan inte ge någon närmare beskrivning. Det är så fruktansvärt tråkigt. :(

MSH
0

Kan du "jämföra" med vår lilla katthona, kan det vara hon? Finns bild på "-bortsprungen katt i Kolmården" eller på www.katter.nu, hittekattsakuten. Är det polisanmält? Tråkigt för lilla missen…

Hell
0

#7 jag tror inte det, katten hade mycket teckning på ryggen, ansiktet är likt men ser ut som din är mer vit på ryggen? Hoppas att det inte är så. En av de saker jag la märket till var att det var en mycket fin katt, hon såg inte ut som om hon hade varit på rymmen. Har inte polisanmält, men åker tidigt imorgon igen så då ska jag hålla utkik, om inte annat för att se ifall jag kommer ihåg var så jag kan vara tydligare i min anmälan.

MSH
0

Vår lilla dam ser enligt vittnen inte heller ut som hon varit på rymmen:-(! Det är inget vitt uppepå henne….. Hoppas verkligen inte att det är hon….

Hell
0

Usch, jag hoppas verkligen inte det. :/ vart såg hon senast?

MSH
0

Förra helgen kanske i Kolmården, men svårt att veta, jag letar väl typ över hela Sverige.. eller nått…?!

Hell
0

Vet att katter kan ta sig långt, men jag tror att det är långt mer troligt att katten hör till en av de många gårdarna som finns i det området. :/ kan jag göranågot mer än att titta imorgon igen samt polisanmäla det? De kanske har fått in fler anmälningar/vet nåt.

MSH
0

Det du kan göra, om kroppen finns kvar vill säga, fota den.

[eskils]
0

R.I.P lilla kisse! Hoppas det inte var lilla Kocka.

Hell
2

#13 Jag ska försöka, men då jag åker buss (det är dubbeldäckare, sitter man längst fram ser man jättebra men hamnar man längre bak har jag inte den uppsikten) kan det bli svårt. Men ska i alla fall försöka se ett bättre singlamente och mer exakt vart den finns

:(

Uppkatten
1

Kolla mer exakt var katten ligger. Ring polisen och anmäl. Be dem hämta in katten för att kolla ev. öronmärkning/chippning. Säg att du känner till att en snarlik katt söks av sin ägare sedan lång tid tillbaka. Uppge att den katten är chipmärkt.

Inte särskilt sannolikt att det är lilla K, men självklart kan man inte utesluta något utan chip-koll.

Det kan också vara så att polisen redan har hämtat in katten. MSH - ring och kolla! Vad har vi att förlora?

Sajtvärd för Hittekatter i Fokus. Sajtvärd för Djurskydd i Fokus. Medarbetare på Katter i Fokus.

Uppkatten
1

Kanske finns det någon här i tråden som brukar åka den här sträckan i bil och som kan stanna och fota katten?

Sajtvärd för Hittekatter i Fokus. Sajtvärd för Djurskydd i Fokus. Medarbetare på Katter i Fokus.

Hell
2

#16 Det ska jag göra, förhoppningsvis vet de något eller kan kolla upp det. :/

bubbelbruden
3

Min sambo åkte förbi(hade precic gjort en omkörning) en katt i morse på väg till norrköping katten ska ligger straxt innan herrbeta och vara sköldpadsfärgad.

Han såg den vid 8:30 och Han ska ringa och anmäla så fort han morgonmöte är slut.

Hell
0

#19 jag åkte förbi precis, hann tyvärr inte ta bild men den ligger kvar. Färg även på svansen. Har han ringt? Ligger straxt innan skylten om att det är 2km till rasthållplatsen Herrbeta.

MSH
0

Snälla ni, finns det någon som kan fota denna katt?! Vi letar intensivt efter vår lilla hona…..!! "Bortsprungen i Kolmården." Please………

M.H.Sanna
1

#20 Ligger katten på E4:an eller på gamla Linköpingsvägen? Jag har försökt att kolla var bussarna går men är osäker.

Är dubbeldäckaren Campusbussen?

Hell
0

Ja det är campusbussen! Längts E4! Har inte körkort så kan inte ordna själv :(

M.H.Sanna
1

Är katten anmäld till polisen? Skulle katten bli hämtad?

Hur som helst - jag åker och ser om katten ligger kvar. Jag väntar tills det blivit ljust så att jag kan ta foton.

M.H.Sanna
4

Tyvärr så såg jag ingen katt!Rynkar på näsan

Jag bor i Skärblacka så jag fick först åka mot Linköping. Svängde sedan av mot SAAB - alltså första avtagsvägen efter Norsholm. Sedan ut på E4:an igen mot Norrköping. Då befann jag mig långt innan den skylt som #20 beskriver.

Jag åkte så sakta och nära kanten jag kunde. Ingen katt på själva motorvägen. Om den ligger bredvid så är det omöjligt att se från en personbil. Det är dike hela vägen och jag kunde inte se även om jag sträckte mig så långt att huvudet slog i biltaket.

Man ser ju mycket bättre från en hög buss eller lastbil. Någon som har en sån och kan åka och kolla?

Sorry! Jag ville så gärna hjälpa till! Gråter

Sanna

lillmymlan
3

Vi ska åka och mata missar idag och försöker titta efter missen vi också, såklart :/

En smula hänsyn och lite omtanke betyder så mycket.
*Nalle Puh*

Hell
0

#25 När jag såg katten igår så låg den brecis vid kanten av vägen, den meter eller vad det är mellan körfilen och diket. Så då måste det ha varit svårt för dig att se den. :/ I bussen har jag ju jättebra uppsikt om man jämför med i en personbil.

Katthemsmatten
0

Lillmymlan, det vore ju toppen om du också kan göra ett försök!

bymaruska
0

Hell!

Låg katten i norr eller södergående fil på väg mot Linköping eller från Linköping.

Bra för Lillmymlan att veta när de snart åker mot Linköping.

M-H

M.H.Sanna
0

#27 Jag körde med hjulen väldigt nära kanten (alltså vid sidan av körfältet på den där bullerkanten så att det dånade i öronen.) Precis efter kanten är det lite halvhögt gräs innan diket. Ligger katten på gräs eller asfalt?

M.H.Sanna
0

#29 Jag letade på E4:an mot Stockholm - alltså åkte från Linköping mot Herrbeta.

Hell
0

#29 mot Norrköping! Så från Linköping! Katten ligger på asfalt, precis "utanför" körfältet men inte på gräset!

#31 Det är rätt håll, hade du/var du passagerare, för det kanske är lättare om nån mer ska köra? Att hålla uppsikt långt innan den dyker upp är hur jag såg den överhuvudtaget andra gången.

bymaruska
0

Om någon anmält till polisen så kan katten ha plockats bort av polien eller väghållaren eller ett annat djur som flyttat på katten.

Vi får hoppas på att Malin hittar katten!!

M.H.Sanna
0

#32 Jag var ensam i bilen - men borde ha sett om något låg på asfalten. Jag försökte titta i diket också visserligen men hade fullt sjå med att hålla mig innanför kanten. Nu hoppas jag att #26 kan se lite bättre. Annars är kanske katten bortplockad nu …

Hell
2

#34 Jag kommer åka till Linköping idag, dock blir det åt fel håll och i personbil men jag ska hålla ögonen öppna ändå! Vet ju på ett ungefär vart stackarn ska ligga.

Om de har plockat in den, kollar de chip då? :/ Jag hoppas verkligen det.

Tycker det är jättebra att det är så många som hjälper till!

Katthemsmatten
0

Ni är toppen som engagerar er!

Polisen ska kolla märkning, men om de alltid gör det är nog dessvärre upp till den individuelle polisen. Katters låga status känner vi ju till.

lillmymlan
2

Jag såg ingen misse igår och vi åkte sakta, sakta och tittade noga, hoppas att någon annan har sett den och tagit in den för check av chip eller id.

Däremot såg vi en räv :( och det är alltid lika läskigt, vilket djur det än är :( stackars djur och dumma bilar!

En smula hänsyn och lite omtanke betyder så mycket.
*Nalle Puh*

Lena
0

#37 Katten är med all sannolikhet tillvaratagen på något vis. Man får hoppas som sagt att ID-märkningen har kontrollerats.

Ibland slänger folk ned döda katter i diket. Men det kanske inte var ett ställe man direkt kan stanna till vid. (I så fall är inte den risken så stor).

//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"

MSH
1

Tack för försök att hitta katten, alla kära kattvänner!!!

Polisen har inte fått ngn anmälan om denna katt. Så ngn har väl tagit om hand om den på annat vis? Vi får verkligen hoppas att ev. chipmärkning kollades då i så fall?!

Uppkatten
0

Kan ju vara så att det är ägaren som varit där och hämtat sin misse.

[sarasvati]
0

Katten anmäldes till polisen den 19/10 enl #19?