Hittekatter iFokus

Hittekatter

Etikettsajten-medlemmarna
Läst 359 ggr
Lena
0

Upptagen med flytten!

Vi befinner oss just nu mitt uppe i en flytt. Jag är därför ganska osynlig på internet just nu. Dessutom har det varit problem med internetuppkopplingen. Fast den fungerar nu i alla fall på det nya stället. Är det inte det ena så är det det andra…..

Om ca 2 veckor ska det värsta vara över hoppas jag. Tittar in lite hastgit och lustigt när det blir någon minut över.

//Lena

//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"

Hawknestgrove
0

Ha det så mysigt!

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

Jenna-Gun
0

Lycka till

anebit
0

Lycka till från mig oxå!

Kastrering är Aoch O i arbetet med att minska på de hemlösa katterna

Faxlin
0

Lycka till med flytten Lena. Och vi sköter oss så bra här ;-)

Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars

Erika91
0

Även jag säger lycka till med flytten!

Lena
0

Är inne som hastigast och ser att sajten går bättre än någonsin. :) Aldrig tidigare har vi haft ett aktivitetsindex som legat över 20.000. Jipppii! Jättekul!

Annars går flyttandet bra även om allt tar mycket längre tid än väntat. Har idag varit och köpte gamla möbler på second hand som passar in i det stora gamla huset. Kul när man kan köpa gamla fina stolar för 25 - 30:-. Hittade även än sirlig soffa för 700:-.

Återgår nu till flyttbestyren och tittar in lite då och då. Vi ska antagligen flytta katterna till Mellerud imorgon kväll.

//Lena

"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"

Sidentass
0

Åhh vad härligt för er Lena..det är så jobbigt att flytta, jag vet vad ni gör..men ni får belöningen sedan:-)

Sidentass

Gullan402
0

Ha det så gott i värmen o flytta lugnt. *egen erfarenhet är att stressnivåerna stiger drastiskt* Lycka till med nya hemmet!

Fånga dagen - i morgon kan det vara försent!!!

Engla
0

Sen får vi minsann ha en kattfest hos dig, Lena!Cool

/Änglakatterna - medarbetare på Hittekatter och på Katthemmet Kompis

vanessa
0

Ja, du Lena. Putsa upp katterna, och förbered. För om jag har tur så kommer jag till GBG i sommar, och då ska jag tvinga min man att köra till dig. Eller så får jag ta bussen. Det kanske också funkar :-). /Vanessa

Kata(rina), f.d. Vanessa som är mitt mellannamn.

karins
0

Lycka till med flyttet och din nya bostad!

Lena
0

Idag på självaste midsommarafton har vi flyttat in  i huset med katterna. De går just nu och undersöker alla skrymslen och vrå efter att ha stått instängda i ett litet rum första timmarna.

Dessvärre regnar det och är allmänt tråkigt väder.

#10 Om man ska åka kommunalt från Göteborg till Mellerud är det tåget som gäller. Tar en dryg timme.

Ni är välkomna hit på "kattfest" alla som har vägarna förbi! Det är ett gamalt hus och inget är perfekt. Första projektet är ett få taket fixat vi har just upptäckt att det läcker. :) (Takomläggning var en av de åtgärder som vi visste skulle göras, fast vi hoppades att den provisoriska lagningen förre ägaren hade gjort skulle hålla tätt tills det blev åtgärdat ordentligt)

//Lena

Gullan402
0

Finns det ngt charmigare än gamla hus som man kan "utveckla"i sin egen takt. Det är det som är charmen med hus man blir aldrig färdig…Jag bor hyfsat modernt med uppvärmning. vatten etc. men huset i sig är "skabbigt", så projektet nu är att måla o tapetsera i sommar…så länge pengarna räcker…tar det lite pö om pö s a s…

Fånga dagen - i morgon kan det vara försent!!!

Lena
0

#13 Det är ju just det där med pengarna som gör att det får bli lite långsammare takt. Men å andra sidan ska man inte ha för bråttom heller när man gör om i gamla hus. Det rekommenderas att man bor in sig i  minst ett år innan man gör några större grejjer.

//Lena