Hittekatter iFokus

Hittekatter

Etikettkattprat
Läst 441 ggr
zorro2
2

ute i kylan med strumpa och pysjamas

hemskt det låter när katter revir bråkar med varann, varför kan dom inte bara vara kompisar eller gå därifrån när den ena ger sig.

jag ble väckt av dte hemska ljudet som många kanske också har hört när två katter bråkar. Min förste tanke var nu dödar dom varann, så jag sprang ut i bara strumpor och pysj tidligt i morse. tarzan var den överlägsna såg jag, jag hysjade och ropade på tarzan för att han skulle lämna den andre katten i fred, kunde inte komma riktigt åt, dom var i buskarna. Men sen var det över och tarzan kom hem.

Jag satt kvar med den andre bara för att kolla att den var ok och inte hadde alvarliga synliga skador, typ haltade eller blödde rejält eller så. Sen sprang den iväg.

Nu kan jag inte släppa den andre kissen ur tankarna, jag hoppas att den också som Tarzan har ett hem där den kan komme in i värmen och få mat och lite kel också kan den få vila up sig i lung och ro som tarzan gör just nu, han har sovit sen bråket imorse, han har fått lite klösmärken men annars inget. Men han vilar sig, hur det är med den andre kissen, stakkars liten men jag hoppas och ber att även den har ett hem.

ska hålla ögona öppna och se om jag ser den igjen, har sätt den en gågn förrut.

vaför kan inte folk ta ansvar för sina kissar, vad behövs, vad ska man göra för att få folk att forstå att det är levande varelser, varesig det koster 100kr eller 5000kroner. dom har ett hjärta som oss, dom har lungar som syresätter blodet som hos oss, dom känner också hunger och kyla som oss.

alle kan väl inte vara psykfall, eller??? ni som jobbar på ett katthem eller med katter privat hur är människor ägentligen, har vi blivit så kalla och hjärtlösa.