Om huskatt inte fanns!
Själv har jag alltid förrutom en jättesöt perserhona "bara" haft huskatter genom mina 34 år. Om jag förrutom nya huskatter skulle vilja ta en raskatt så skulle det bli en Abessinier (bara så söta).
Som sagt, om vi för en tråd bortser från hittekatterna resp huskatterna, vilken (enbart en) raskatt skulle du vilja äga.
Helig Birma, eller bengal….
The Owls are not what they seem
de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....
Skulle nog aldrig komma på iden att skaffa mig en raskatt, men om, då skulle det nog bli en skogkatt.
Alla katter har rätt att leva! Döda problemet inte katten....Besök oss gärna på Hittekatter.ifokus och på Djurskydd.ifokus

Russian Blue.

#2, ärligt har jag haft tanken många gånger och kommer skaffa mig en ABY, längre fram. Sedan att mängden utöver är huskatter en sak.
Vad är en ABY?
Alla katter har rätt att leva! Döda problemet inte katten....Besök oss gärna på Hittekatter.ifokus och på Djurskydd.ifokus
Abbessinier? Jag har så lite koll på raskatter, finns så otroligt många sorter. Får kolla i min kloka boken hur abbesinier ser ut…

#5, förlåt , samma som Abessinier

En Bengal lr Russian Blue.

maine coon!!!

eller Bengal…

Main Coon eller nakenkatt. /Vanessa
Kata(rina), f.d. Vanessa som är mitt mellannamn.
de e rätt uppenbart vilka raskatter jag tycker om va?

Jag tycker om brittiskt korthår mest av alla raskatter,,men jag skulle inte vilja ha någon för jag trivs med mina hittekatter eller huskatter :)

jag älskar huskatter men OM de inte fanns skulle jag vilja ha en spynx

hmm, svårt. Jag skulle nog vilja ha en cornish detta då jag fastnat för dem inne på cornish sajten här på iFokus. Annars någon av de med mycket päls. Men ja, jag är rätt nöjd med mina blandiskatter med ;-)
Tycker om att ha dem som inte alla andra vill ha, och dessutom är det en specifik glädje att få en skygg katt att lära sig lita på människor igen. Att få dem att möta en genom att de pratar med en. Det är underbart.
Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars

Skogkatt skulle jag välja. Tycker dom är supersöta.
Kastrering är Aoch O i arbetet med att minska på de hemlösa katterna
En gul maine coon.
Haft huskatter alla år, mina gamlingar blev 20 och 21,5 år gamla. När min senaste huskatt (som jag har nu) kom, var han sjövild. Mer efter tak än golv. Kan inte tänka mig att en bengal kan vara mer livlig! Efter det har jag övergått till birmor och perser. Det är båda mycket lugna raser. Ju äldre jag blivit ju lugnare raser! Om jag får vara någolunda frisk framöver har jag en önskan kvar och det är en vuxen kastrerad perserdam, gärna med några år på nacken, blåpadda eller svartpadda med eller utan vitt. Gärna någon som måste ha ett hem av olika orsaker. Men det får anstå ett tag.

Skogkatt såklart. Eventuellt även Maine Coon. Kanske Siames. Gillar de blå ögonen och looken.

Jag älskar mina huskatter men om jag nu ska välja raskatter så blir det Maine Coon, skogskatt, Brittisk korthårig eller Bengal.
Det skulle bli ett brittiskt korthår, men nu har jag ju Sigrid som är 50% av den varan, så det duger alldeles förträffligt =) Däremot tycker jag att svartsmokekatterna i den tråden är vansinnigt vackra, så det vore väl en drömfärg på en katt. Annars är jag nog den som väljer "fulaste katten" i en kull för att det är synd om den, haha =)

Sphynx….dom är så charmigt vackra…!!
Här är det siames eller oriental som står högst på listan. Rexar är även härliga tycker jag. Men jag älskar alla katter.
//Lena
//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"

Skogskatt, de är så söta med tofsarna, men mina 3 huskatter "duger " bra de med, så gosiga o söta så det förslår.
Fånga dagen - i morgon kan det vara försent!!!

jag skulle då vilja ha igen norsk skogkatt…
Hade faktiskt under årens gång två katter av denna ras och de är helt underbara katter…
kram/ Ladykatt

Då skulle jag ha en cornish rex eller en turkisk van! Underbart fina!
/Änglakatterna - medarbetare på Hittekatter och på Katthemmet Kompis
cornish rex, siames eller sphynx skulle det nog bli

Mainecoon, norsk skogis, sibirisk katt eller liknande
_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!