Hittekatter iFokus

Hittekatter

Etikettkattprat
Läst 736 ggr
JosephineF
0

Medverkande missefoton =)

Sist var det foton caught in the act, nu efterlyser jag bilder på katter som medverkar i allt eller inget =) Min fina Sigrid älskar att sitta på min axel när jag plockar in disk och matvaror i skåpen. Det är bara sååå spännande =) Hon börjar få en riktigt bra balans av det också =) Och en så tråkig syssla är det bra att ha sällskap till!

Fram med kamerorna nu!

Hawknestgrove
0

Ok, då rensar Arne lingon….

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

JosephineF
0

Hahaha!! Vilken duktig Arne =) Kokar han gele sedan också? ;)

catfoot
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Smoggen älskar att sitta å vara ivägen när man sitter vid datan…Här söker han lastbilar på blocket med husse…

Ditt hem är där din katt är.Kyss

OT/Snyggt ....

anebit
0

Här håller Rasmus på att städa skåpen till en jul.

och här har han pluggat så att han är trött

Kastrering är Aoch O i arbetet med att minska på de hemlösa katterna

MorganP
0

har ingen bra bild :-(

#3 Du och katten söker lastbil…Var bor du??? Blekinge??? Kontakta mig i s f då KKS behöver din hjälp den 21/6*
Flört

Skämtar men samtidigt allvarlig

* 21/6 = KKS på lövmarknaden i Karlskrona som innebär sysselsättning fr kl 06.00 på morgonen till minst 21.00.

catfoot
0

#5  Vi bor i Hälsingland, långt från Blekinge…Mellan Söderhamn och Hudiksvall..Vet ej hur många mil det är??..

OT/Snyggt ....

Alexej
0

Min bror hade en siames, som han hade jämt på axlarna, tom när han var ute och handlade. Har tyvärr ingen bild. Annars satt den katten uppe på dörren och anföll besökarare - på allvar. alla var rädd för den.

Alla katter har rätt att leva! Döda problemet inte katten....Besök oss gärna på Hittekatter.ifokus och på Djurskydd.ifokus

Erika91
0

Åhh vilka underbara kort Kyss
#0 Roligt att ha en katt som är med när man diskar :)
Då blir det ju inte lika tråkigt :)
#1 Haha rensar lingon :D
#3 Noga med vilken lastbil det blir? :)
#4 Åhh  söta Rasmus städar skåpet :)
#7 Haha vilken go katt :D

Katterna är så roliga :)

JosephineF
0

#8 Ja, men jag tror Sigrid önskar att jag kunde öka i vikt en aning ;) Jag har lite väl späda axlar för hennes smak =) Kanske att jag skulle skaffa en husse åt henne? ;) Och då får ju han diska också ;)

JosephineF
0

Ett till foto på oss i köket, dock lite "Photoshopat" =)

catfoot
0

#8…ja, Smoggen måste vara med å kolla, lastbilen ska vara kattvänligGlad..Dvs..klättervänlig, nån bra utkiksplats å tillfällig sovplats när den står hemma på gården..

OT/Snyggt ....

Erika91
0

#11 Haha :)
Letandet går bra? :D

catfoot
0

#12…jodå han har pli på husse.det blev en huvbil, vilket innebär att det går att ha framdelen som utsiktplats..Högt å bra tycker Smoggen även sovvänlig, men matte tycker det är mindre roligt med alla Smoggens koll av motorns och underredes funktioner..Olja i en ljusröd päls…nääää inte kul..

OT/Snyggt ....

Puma77
0

Thindra byter patroner i skrivaren.

//Pia

Erika91
0

#13 Haha Smoggen har entligen hittat en bra huvbil :D Kanon!! :D
Nee det är inte skoj :/ Men det går väl att spruta på nåt som katter inte tycker om? Eller vad dum jag e, då förstör man ju bilen!

Det är väl inet bra heller för katten att få olja i pälsen?

#9 Haha :)
Då får du två i ett - en som kan diska och en som har bredare axlar för Sigrid, eller det blir ju tre i ett - du får ju en som du älskar också :)

#14 Haha :) Patronbytaren Thindra :)
Nu ska hon skriva ut nåt men matte har tagit upp all bläck så hon måste byta :D

Åh Jossan jag ÄLSKAr denna tråd :D Det är så roligt att se på alla bilder och när man skriver text till de också :)
Fler bilder :D

Sidentass
0

Åhh vad  fina bilder ni har! Helkul med sådana här trådar..ska titta igenom mina mappar..så fort jag får lite tid..har min far här i helgen på besök från örebro, så det handlar mer om umgänge än datortid i dagarna två…

Sidentass

Efvis
0

Jag är blir så förvånad varje gång jag tittar på tråden för när jag ser Jossan så tror jag att det är Miljöpartiets Maria….men visst är hon väl otroligt lik henne?!!..eller?

JosephineF
0

#17 VA??? Är jag lik Maria? Haha! Jag ÄR ju Miljöpartist för bövelen!! Vad tokigt =)

catfoot
0

# 15..Hahahahaaa, säg det till Smoggen Skrattande, att olja inte är bra för han…Det har jag försökt säga många gånger, men han vill inte förstå,…Envisa kisse…Så matte får ta lite diskmedel på en trasa å försöka få bort det värsta..

OT/Snyggt ....

storAnnette
0

Tingeling hjälper matte att läsa morgontidningen.

![](../ShowFile.aspx?BinaryId=0af83dbc-2e71-42f2-b5f8-e6c5dac7f6b9&Filename=Tingeling läser.jpg)

storAnnette
0

Micki vaktar datormusen.

![](../ShowFile.aspx?BinaryId=cd924c20-752c-4200-afef-96d1301feb8b&Filename=Micki vid datorn.jpg)

storAnnette
0

Tara hjälper till med bäddningen.

![](../ShowFile.aspx?BinaryId=8de11c29-6e20-4a5d-b7ed-a0ce3da45c3d&Filename=Tara bäddar.jpg)

storAnnette
0

Cissi tyckte om att diska när hon bodde här.

![](../ShowFile.aspx?BinaryId=631c9c4d-567f-49ad-8df8-d9c373cedd29&Filename=Cissi diskar.jpg)

ophelia
0

Får man snika sig in med ett foto på katt som kollar att allt är med inför första utställningen19/6-07

Ophelia är namnetSkrattande

storAnnette
0

Tessan har klätt om en stol (duktig va)!

Efvis
0

#18…du är jättelik henne!…komplimang är det oxå för hon ser bra ut och är bra…så det så…:-)

Hälsningar Efvis

Simson
0

Atos handlar mat i dramaten…

-> Kastrera och id-märk <-   \>^..^<   CatCrazyLady

Efvis
0

Synd man inte har kameran framme när de är stjälpsamma katterna….Musi brukra stjälpa till med att hänga tvätt, och stjälpa till med att byta vatten till snittblommorna på matsalsbordet…det kan man göra vilken tid som helst på dygnet har jag lärt mig nu…och stjälpa till med bäddning…väldigt stjälpsam tös…

Socks är mindre stjälpsam med hushållsarbetet…jag tror det beror på att han anser sig vara förmer en än arbetar-katt…han ser sig snarare som en arbetsledare som går runt och övervakar att arbetsuppgifterna blir skötta ordentligt…en liten plast-hjälm på huvudet hade gjort sig bra på honom….och en pekpinne så han kan vara med och peta och snoka i allt från pappersinsamling till biltvätt.

Herregud skriver stjälpsamma!!!…menar ju naturligtvis hjälpsamma!!!….silly me!

Hälsningar Efvis…underordnad två katter

JosephineF
0

Men jisses vilka roliga katter!!! Vilka foton ni sitter och trycker på!!

#25 Mycket händig Tessa måste jag säga, får man hyra henne timvis för omstoppning av stolsdyna? ;)

#26 Komplimangen noterad och arkiverad för framtida "badhairdays" ;)

#28 Stjälpsam!! Hahaha, vad fyndigt =)

Simson
0

Matte!! Jag hade inte drickit ur allt kaffe!! Måste jag diska redan??

Lena
0

Vilka hjälpsamma katter ni har! :) Jättekul initiativ med en sådan här tråd.

Tyvärr har jag ingen ordning på våra kattbilder just nu pga flytten. Har dock äntligen fått ordning på internetuppkopplingen i Mellerud, men tiden saknas till att surfa just nu.

//Lena

//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"

Erika91
0

#19 Katter vill inte förstå de sakerna som inte är bra för de! Tyvärr..
#17 Nu när du säger det så tycker jag faktiskt att Jossan är det! Men som sagt Jossan det är inget negativt, utan tvärtom :D
Åh så söta och duktiga missar ni alla har! Kyss
Cissi kunde gärna komma hem här och hjälpa mig att diska! ;)
 #30 Haha! :D Åh vad härlig bild! :D

Erika91
0

Sverker har också hjälpt till en gång i tiden, men inte längre ;)
Nu är han bara till gos :D Bara och bara det är mycket det :D
Sverker hjälpte inte mig men fem moderlösa kattungar :)
(vet inte om det räknas hit).. men de behövde ju någon som de kunde ty sig till också och då medverkade han ju på sitt sätt i missevärlden :)

vanessa
0

Findus hjälper till att navigera båtgryggan. /Vanessa

Kata(rina), f.d. Vanessa som är mitt mellannamn.

vanessa
0

Docksängar är inte att leka med, de måste kollas aom de håller för dockan, annars kan det gå illa. /Vanessa

vanessa
0

Nu ska vi se att alla medicin står ordentligt med locken på. Så att inga barn får i sig det. /Vanessa

anebit
0

Här har Rasmus tvättat lakan och handukar och lagt in i skåpet.

storAnnette
0

#29 och #32 Cissi och Tessan bor inte hos mig längre så nu får jag lov att diska och klä om möbler själv!

Vilka duktiga katter vi har allihopa!Tingeling och Micki brukar också hjälpa mig att göra ordning i skåpen ibland.

Om jag får önska fritt skulle jag gärna ha en katt som städar,det tycker jag är så trist!

Erika91
0

Oh my god! Skrev jag att Sverker inte hjälper till längre? Jag måste ha varit snabb där :)
Här visar han vart han vill att blomman ska stå :)

Erika91
0

Men herregud Erika! Vad håller du på med?? Bollen ligger ju där!

JosephineF
0

Hehe, Sverker är såååå fin! Speciellt där han "pappar" åt bebbarna =) Duktig misse!

karins
0

Sippan hjälper gärna till med att mata akvariefiskarna! Fast hon har även fiskat upp en när hon var kattunge!

Erika91
0

#41 Jaa han var så söt då :)
Fast det är han ju förstås nu med :)

#42 Dog fisken?

anebit
0

Här håller Rasmus på och skall läga upp mat i sin skål.  Det var på den tiden han åt IAM:s nu äter han HILLS

karins
0

#43 Ja hon fileade den alldeles själv. Det var en silvermolly!

anebit
0

Åh va snäll Sverker är som tar hand om kattungarna………

Det är väl det bästa som en katt kan göra…….

Väldigt rolig tråd med alla fina  och hjälpsamma katter…….

JosephineF
0

Ja, jag bara älskar det kortet på Sverker, det är så fint att han hjälpte till som pappa åt missarna, snacka om en katt med stort hjärta! Och så är han så otroligt fin färg också, så stilig! Jag GILLAR ju Sverker!! Haha!

Erika91
0

Sverker blir mallig nu :)

Hawknestgrove
0

Apropå mat…. Eukanoba lightfoder för storväxta hundar, det är smaskens….Snacka om att katter inte kan läsa……Försker tala om för dem, att det är HUNDmat, men de fattar inte… Godis att sno en kula då och då och sitta vackert, när Janne ska ge Zita mat…..

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

Miss_Kitten
0

Kasper surfar på sin favoritsajt, HITTEKATTER i fokus såklart!!!Räcka ut tungan

Erika91
0

#50 Åh den bilden diggar jag :D

storAnnette
0

Jag kom på Micki med att städa en låda!

![](../ShowFile.aspx?BinaryId=4b09da83-c6da-4358-a08d-2d02d170fa36&Filename=Micki i lådan.jpg)

storAnnette
0

Så här såg han ut när jag störde!

![](../ShowFile.aspx?BinaryId=6a1d4eaa-f6b3-4ee3-a9b2-1fbb5f359e50&Filename=Micki upptäckt.jpg)

Miss_Kitten
0

#51 ja visst är han go! Kasper kollar regelbundet hur det går för sina kattvänner på sajten Räcka ut tungan

Simson
0

Matte är bra som reseledare…jag sätter mig på ryggen så går hon omkring…

…hälsar Julian! Skrattande

Nemii
0

#24 Va häftigt, våra katter har precis likadan teckning! :D (musses fläckar är dock lite svartare) Fast min e något fetare..

Erika91
0

Så fina bilder :) Vill se fler :D Putt!