58 katter avlivade, ännu inget djurförbud
Varför inte djurförbud på en gång från första början???? ><
58 katter avlivade i omgångar, jag tycker att ett djurförbud vore på sin plats vid första besöket. Varför ska det behöva ta så lång tid?
http://www.dt.se/djurliv/1.5132523-ytterligare-20-katter-avlivade
Gråter
Alla katter har rätt att leva! Döda problemet inte katten....Besök oss gärna på Hittekatter.ifokus och på Djurskydd.ifokus

stackars oskyldiga små liv.
Sajtvärd på kattpolisen i fokus.
Allt som inte kan lagas med silvertejp är sönder på riktigt.
MEN så hemskt!
Därför att myndigheter har skydlighet att kommunicera innan beslut fattas. Ibland önskar man att de bara kunde gå och och slå näven i bordet.
Vad i hela friden gjorde man under perioden janauri till september? Varför går man inte in och ser till att alla djur tas ifrån ägarna och varför måste man avliva mer eller mindre på rutin? De djur som nu fick sätta livet till var sannolikt mindre sjuka för 8 månader sedan och hade kunnat vara omplacerade i ansvarstagande hem nu om de fått hjälp från början. Istället är de nu döda.
Medarbetare Hittekatter iFokus
Åh hjälp… VARFÖR är det så illa…..
Detta fall handlar om ett förståndshandikappat syskonpar, som knappast ens kommer att förstå ett ev djurförbud.
Länsstyrelsen i Dalarna har väl aldrig försökt få tag i nya ägare till missärkatter vad jag vet? De går så gärna in och dödar även friska katter. Problemen och kostnaderna blir ju mindre då. 
I grannskapet där jag bor har de problem med en äldre herre som har djurförbud. Det struntar förstås han i. Där är de och plockar 20-30-talet friska katter vartannat år. Så tycker det är lite konstigt att några katter trots allt fått leva i fallet ovan. Hos mannen med djurförbud har aldrig några katter fått leva. Okey, första åren hade en del katter kattsnuva, men vid den senaste raiden var alla katter friska vad jag fått höra.
~Livet är som en cykel. Slutar man trampa faller man av!~
Men är de förståndshandikappade borde det väl finnas en god man som ska hålla koll på att de efterlever lagar och förordningar? Det är väl inte bara ekonomin som gode män ska bevaka?
#8 Beror på vilken typ av förordnande god mannen har. Många gånger är det bara ekonomin som denna bevakar. Ibland utses en förvaltare som då har ett helhetsansvar för personens juridiska och ekonomiska situation.
#0 Fullständigt oacceptabelt! Här borde myndigheten agerat kraftfullt redan från början. Fattar inte vad de väntat på? Höstas måste innebära hösten 2011 - alltså för ett år sedan. Och detta ständiga avlivande som enda metoden för Länsstyrelsen att omhänderta katter står mig bokstavligen upp i halsen.
Anledningen till att katterna dödades var att det hade skabb och ansågs förvildade. Det sistnämnda tror jag inte alls på. Förvildade kan de knappast ha varit eftersom de trots allt bodde med människor. Blyga kan de säkert ha varit - men icke förvildade. Att katter är blyga när Länsstyrelsen stövlar in är å andra sidan inte så konstigt. Kvarstår skabb vilket inte är någon åkomma som inte går att bota. Det är ju för tjyvingen en rutinbehandling på de flesta hittekatter.
//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"
#9 Det är ju upprörande att man låter människor riskera både sitt eget som andra levande väsens hälsa genom att man inte tar ett helhetsgrepp om deras livssituation.
Typiskt okunnighet att tro att en katt som inte rusar fram glatt för att hälsa är skygg. 2 av mina 3 skulle omgående avlivas i så fall.
#10 Ja det går till och med ännu längre genom att skriva att katterna var förvildade.
//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"
Men ett djurförbud är ju väldigt uddlöst. Den lagen är bara till för den som följer den. Vad är straffskalan om man bryter mot den? Lite böter? För den som inga pengar har, är den ju faktiskt bara att skita i. Och i många fall av kattmissär så är ägarna oftast medellösa.
Nej, så länge inte folk som "har alla hästar hemma" får ett kännbart fängelsestraff och de som inte har, får ett särskilt boende där de inte får göra som de vill, så kommer djur alltid att fara illa.
~Livet är som en cykel. Slutar man trampa faller man av!~
Stackars katter! Så hemskt att de avlivades och inte ens fick en chans till ett bra liv.
/Matilda
Blir så upprörd att läsa detta. Inget värde alls 

dessa oskyldiga små liv.