Hittekatter iFokus

Hittekatter

Etikettövrigt-kattrelaterat
Läst 295 ggr
Efvis
0

Två flickor söker jourhem....

…hade inte tänkt lägga ut flickorna här men gör det ändå….vet ju att de flesta här på sajten redan hjälper till allt man kan och mycket mer därtill…men jag gör det ändå…

Kort sammanfattning:

Sköldpaddasfärgade Sol 7-8 månader, stereliserad, vaccinerad och id-märkt idag…levt ute hela sitt liv i Olofstorp…

Zarah :gråtigré, ålder ingen aning…stereliserad, vaccinerad, idmärkt idag…troligtvis alltid oxå levt ute hela sitt liv….ingen som direkt vet i nåt om henne i området…..

Vi behöver jourhem/stödhem till dessa damer….det är sk*t-svårt att få tag på det i Göteborg så vi har börjat fånga in katter från kolonin för kastrering/sterelisering men eftersom vi inte har plats på katthemmet och inga jourhem tillgängliga så är vi nödgad att släppa ut dem igen, tills det endera blir plats på hemmet…kö-lista eller jourhem dyker upp som är villiga att ta emot dessa ej ytte-pytte små liven….Detta gör vi naturligtvis för att kolonin inte ska växa på plats under sommaren….men katterna är inte önskvärda i området så TNR finns inte med i bilden.

Jag är villiga att köra XX antal mil med damerna om någon vet/känner till någon som kan tänka sig agera jourhem åt dem….naturligtvis permanent hem…skulle ju vara det ultimata!

Damerna finns hos mig några dar för konvalecens (i vårt garage)…så hojta till om ni tror ni kan hjälpa till…Tillägger att jag finns 2 mil utanför Göteborg..men som sagt kan köra låååångt om det så behövs.

Hälsningar Efvis

vanessa
0

Usch, stackars er. Hoppas att någon, någon kan ställa upp. Så tragiskt allt.

Vill bara ge en vänlig kommentar. Nu för tiden kastrerar man alla katter, så du behöver inte skriva sterilisera. För jag misstänker att veterinärerna tar allt ur kissarna. Det vill säga både äggstockar och livmoder.

Hoppas som sagt att någon nappar. Kan man inte göra lappar och sätta upp, med bilder på kissarna och söta texter om dem? Så kanske någon nappar. Lägga in annons i lokaltidnig eller be dem skriva om det hela. Lite funderingar bara. /Vanessa

Kata(rina), f.d. Vanessa som är mitt mellannamn.

Efvis
0

putt putt….putteliputt

Man ska lära sig två saker varje dag sägs det…nu har jag lärt mig att alla katter numera kastreras och och att hur god X-ciders nya jordgubbscider än är så ska man ta det lugnt med den i samband med att man går på kryckor….annars kan det göra ont!!!

Sen är det ju en annan sak att man ska komma ihåg allt man lär sig oxå….;-)…

Hälsningar Efvis

JosephineF
0

Det finns en låt som lyder; "Om jag hade pengar.." Då skulle Sol och Zarah bo hos mig nu, och Fonzie och Fanny.. Och GunillaH:s lille skyddsling vad han nu heter.. Och de tre små raringarna hos Morgan, plus deras mamma.. Och Naquitas skyddslingar.. Och Livlinans åtta katter.. Och.. och.. och..

Varför kan inte jag få vinna en miljon för? =(

Efvis
0

Puss på dig…Jossan!…

Hälsningar Efvis

Sidentass
0

Skulle så gärna vilja hjälpa…men vet ju att det kan bli problem i kattfamiljen när inkräktare kommer…säger som Vanessa skrev här ovan…tänk om man kunde få tidningen att göra en artikel om dessa missar…är dom tama, eller är dom rädda för oss tvåbenta..?

Håller hårt i tummarna för att det ordnar sig..

Sidentass