Djurskyddet i Karlstad
Djurskyddet i Karlstad är i pengakris och föreningens katthem i Grava är hotat. Detta efter att den tidigare ordföranden polisanmälts för att ha försnillat pengar och en bil.
http://www.vf.se/nyheter/karlstad/kris-djurskyddet-%E2%80%93-vadjar-om-bidrag
Alla katter har rätt att leva! Döda problemet inte katten....Besök oss gärna på Hittekatter.ifokus och på Djurskydd.ifokus

vad är det för fel på folk,,,skämmas att själa från katterna.
Sajtvärd på kattpolisen i fokus.
Allt som inte kan lagas med silvertejp är sönder på riktigt.
Fy sjutton för folk som berikar sig själva på värnlösas bekostnad. Gäller oavsett om det handlar om välgörenhet för människor eller djur. Men har inte Djurskyddet Sverige möjlighet att hjälpa föreningen åtminstone kortsiktigt? Jag tar för givet att om man har namnet Djurskyddet i sitt föreningsnamn så är man ansluten till paraplyorganisationen.
Medarbetare Hittekatter iFokus
Det är bedrövligt att någon kan göra så mot oskyldiga djur.
När det gäller pengakrisen i den föreningen är jag tveksam. Det har alltid varit tandagnissel när det gäller pengar. Jag har mycket svårt att tro att de stora belopp som de tidigare haft bundna i fonder och aktier skulle vara slut. Visserligen kan ju fonderna ha gått dåligt, men i så fall är det ju uruselt av föreningen att "spela bort" skänkta medel som egentligen var menat att gå till djuren. Vet att de endast levt av avkastningen tidigare, resten av pengarna har inte fått röras.