*löst* Hallo Piteå!! missen behöver nog hjälp!
http://www.aftonbladet.se/nyheter/article15446419.ab
Hoppas på en hållbar lösning för fina katten.
M-H

Tycker det var mycket bra att det kom fram en bild på en tam och go kisse fast man i artikeln skrev att den var "aggressiv vid infångadet och betraktades som en vildkatt".
Bevisar bara att man ALDRIG kan veta vad man har i fällan bara genom en okulär besiktning som vissa inom myndigheterna vill påskina.
Hoppas verkligen någon ägare hör av sig eller att kissen får ett nytt hem. Verkar ju jättehungrig med tanke på att han jagat föda på det viset
----------------------------------------------------------------------
Kattassen/- medarbetare på Hittekatter.ifokus och Katter.ifokus
En så fin misse. Och t o m polisen avfärdar här teorin att ej "tam", välvårdad och fin i pälsen, och fotot säger resten.
Men hur som så avlivas katten om ägare inte ger sig till känna.
Ja hallå Piteå, kissen behöver hjälp!!
Finns en tråd om kissen på katter.nu också. Där sägs att h*n nu bor hos Föreningen Kattakuten.
Effektivt när massmedia hjälper till, som sagt.
Enligt Kattakutens Facebooksida har ägaren till katten hört av sig nu!
Sajtvärd Katter iFokus

#4 … och fått uppmaning från föreningen att kastrera och ID-märka sin rymningsbenägna katt. Tror jag det att han traskar runt när han är okastrerad
Hoppas de tar till sig uppmaningen nu. Hade ju varit bra om det kunde kommit upp i kvällspressen också så man kunde få kommentera artikeln.
Tillhör inte Aftonbladet kvällspressen?

#6 Menar förstås det faktum att katten inte var kastrerad samt upplösningen på historien. Det har inte AB skrivit om hittills.
I Expressen står också om kissen, men inte ett ljud om att den var okastrerad. Hur får vi journalister att göra det lilla extra för att få upp ögonen på folk om orsak och verkan?
Medarbetare Hittekatter iFokus
# 7 Aha 

#10 Ja där kom lite mer från AB också, men "ingen kommentar" från ägaren… och inget annat än Kattakutens kommentar om att "– Så nu får vi se om han blir kastrerad och chipmärkt och håller sig hemma i framtiden."
Heller ingen möjlighet att kommentera artikeln som man brukar kunna göra ibland. 
#11 Ibland får man vara kreativ och skriva direkt till artikelförfattaren och/eller ansvarig redaktör. Deras mailadresser brukar vara tydliga under artikeln. Jag har fått stopp på en urbota idiotisk omröstning som faktiskt gränsade till misshandel i somras. Var mycket klar och tydlig, undvik allt som verkar allt för emotionellt när du skriver. 'Stackars lila misse' ska du undvika medan katten bör…. ska…. osv. fungerar.
Hoppas att ni är många som skriver. Om bara jag gör det så har jag snart stämpeln 'rättshaverist och galen kattkärring' på mig. 
Medarbetare Hittekatter iFokus