Bilder på Micki och Tingeling

Härliga bilder på jättefina katter! Tingeling i huvan är ju ursöt!!!

Mmm,hon fick heta Tingeling för att hon är söt som en liten älva enligt oss,hon är faktiskt lätt som en älva också (än så länge iaf,hoppas hon växer mer senare).

Åhhh vilka härliga bilder..o vad duktig Micke är som låter blommorna stå kvar..hos oss ligger dom rätt vad det är på golvet..
Sidentass

Tror katterna här också gillar blommor även om de leker med dom ibland också…såklart.
#7 Vilka gullungar du har därhemma! Man blir glad! :)
//Lena
//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"

Sötnosar 
Kastrering är Aoch O i arbetet med att minska på de hemlösa katterna

Uppdatering.
Balkongen är inglasad och katterna får mysa där nu (nätet är inte färdigt än tyvärr).De försöker få tag på flygfän som sitter på utsidan och det ser kul ut.Själv gillar jag att det blev mycket tystare,trafikbruset försvann nästan helt.Har beställt ett litet klösträd från Ellos,de hade lagom pris och lagom storlek.
Igår kväll hörde jag två tjejer som gick förbi säga "å,två katter som sitter bredvid varann,så sött" - då satt Micki och Tingeling på rad i precis samma ställning.

Hoppas allt går bra med tingeling. Amor fick pencilin nosen fortfarande lite svullen

#12 Ja,Amor lär ha blivit glad att komma hem!

Överlycklig

Å,nu håller lillan (Tingeling) på att vakna upp…jag satte på tratten…hon tog av den…nytt försök..nu ligger hon och försöker sparka loss den.Tycker det är himla bra att kastrera på morgonen,då hinner man se till katten tillräckligt lång tid innan man ska sova själv.Se till = att tratten sitter kvar,att kisse går på toa och äter och dricker,att kisse verkar må bra.Misstänker att man inte sover så bra annars.
Jösses så sur hon verkar vara på tratten!Än har hon inte lyckats få loss den så jag hoppas den sitter bra nu.Måste ju kolla henne hela dan förstås,än är hon ju lite "groggy" efter sövningen.
Nu blev hon trött på att strida med tratten och gick och la sig i min säng.Nu måste jag gå dit och gosa med henne!

#15 storAnette jag har puttat upp tråden "Maja måste opereras"
Läs om en mjuk stödkrage.
Raderna #66, #69, #79
Kastrering är Aoch O i arbetet med att minska på de hemlösa katterna

Vilka sötnosar du har storAnette
Jag hoppas allt har gått bra med Tingelings kastrering!

Nu sover hon som en vanlig katt,jag däremot ville inte ligga längre det blev trist.Längtar tills Tingeling är pigg igen!
#16 Jag har sett den kragen,har tyvärr ingen hemma veterinären hade ingen heller.Om det blir väldigt jobbigt kan jag sy en eller sätta på en strumpa…hur var det man gjorde då?Kommer nån ihåg det?
Jag frågade veterinären om behovet av tratt/krage och han tyckte iaf att han inte skulle chansa på att vara utan p g a infektionsrisken.Så då blir det tratt,det får hon stå ut med.

Mamma Mia,hon försöker springa ifrån tratten nu tror jag.Helt galen och springer,fastnar förstås också.Är det vanligt?Undrar för ingen annan katt här har varit såå rädd,kan det vara för att hon är så ung (8 månader)?
Så gav hon upp igen och gick och la sig,hon kanske önskar att det är en mardröm och att allt är som vanligt igen när hon vaknar…om hon sover lite till…

Jag tog en tröjärm (strecht) och gjorde hål för benen + klippte bort lite så att hon kunde kissa.Men jag hade tratt i bland så att det fick luftas (såret)

#20 Tack för tipset!Jag provar det om hon inte lugnar sig snart.Det har varit ett par "tjur-rusningar" här med vila emellanåt…längst in under sängen inne i hörnet sitter hon och deppar…
Nu har vi satt på kroppsstrumpan och vi höll på att skratta "ihjäl" oss
,det ser för tokigt ut.Hoppas nu att det blev en bra storlek så den skyddar och känns bra.Det märks iaf att hon tyckte det var lite bättre än tratt!Stackarn,hon har inte ätit än idag så nu måste vi få henne att äta och dricka…hon är en aning fundersam på oss (lillmatte och jag) hon undrar vad vi egentligen
håller på med idag.

Du kan även klippa ner kragen en aning, så blir det lättare för henne att både styra och äta. /Vanessa
Kata(rina), f.d. Vanessa som är mitt mellannamn.
Ja, hur går det med den mjuka kragen? Finns tydligen inte att få tag på här… JAg betalar gärna om någon kan skicka mig en eller två….
The Owls are not what they seem
de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....
Bilder på Tingeling i strumpan efterlyses 

Sötisar

Tyvärr,vi hann inte med att fota Tingeling med strumpan.Hon krängde av sig den så det blev tyvärr tratt igen.Jag har klippt ner den lite.Har försökt att hitta en mjuk tratt idag men det finns ingenstans.
Här får ni se en SUR Tingeling,hon äter knappt bara dricker lite lite grann ibland…hoppas hon slutar sura snart.Alla andra har tråkigt,Micki har ingen att leka med och Tara undrar vad det är frågan om…

Jag hittade ingen mjuk tratt/krage men ett fint utsiktstorn till balkongen.Avbokar det från Ellos för detta var bättre.Micki har redan provat kojan en liten stund men det är för varmt att ligga där,söderläge och knallsol
idag!

Å,nu åt lillgumman lite torrfoder (la det på golvet bredvid henne och hon får snabba sig så inte Micki tar allt).Hon dricker lite också när man håller skålen till munnen.Antar att jag måste fjäska in mig nu efter att ha varit så elak och satt på tratten,två gånger till och med.
Hmm,hon är verkligen känslig.Hon verkar rädd och orolig för sin mage och/eller tratten,kryper ihop och ligger still.I natt var det alldeles TYST härhemma,det var längesedan.Denna natt som kommer vill jag hellre höra lite bus!

NU har Tingeling blivit som vanligt igen,väldigt skönt.Ni måste få se när hon satte sig i en kökslåda,hon såg såå söt ut!

Ohh, vilket underbart kort på henne.
Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars
Usch är jag elak som tycker kissar är söta med tratt :)

#29 Hon är ju för söt!!
Min Atos tyckte det var bra med tratt pga två saker…
+ Han satte tratten över hela matskålen och fick på det viset ensamrätt till att äta all mat i lugn och ro!!
+ Han satte tratten i maten och slevade upp massor med torrisar i var "skopa" som han frossade i sig!

-> Kastrera och id-märk <- \>^..^< CatCrazyLady

#32 Haha! Han sattet tratten över hela matskålen och fick på det viset ensamrätt till att äta all mat i lugn och ro - Vilken going :D
Fördelar finns det allt med krage enligt Atos :)
Han kanske är den enda som tycker att det finns fördelar med de? :)

#32 Atos verkar vara en mysig kisse och smart som kan ta "det goda med det onda"!Sen är han snygg också,hälsa honom det!
Har idag köpt flera minimöss (virkar myntamöss annars men de håller inte till Micki han strimlar dom snabbt) och en laserpekare.Micki vill bara leka med en mus men Tingeling var ganska tosig efter pricken från laserpekaren.Tror inte man ska leka alltför länge och mycket med såna för hon blev alldeles uppskruvad,sprang efter sin svans flera minuter efteråt…

En bild på Micki som myser i nya kojan på balkongen.

Tingeling vill också ligga där nu när hon är utan tratt.

Åh hur kunde jag missa den ursnygga bilden på Atos? Han är ursöt :D Med eller utan tratt ;)
Åhh de är så söta Micki och Tingeling 
Man svävar på molnen av att se de ;)

Atos tackar och bockar för allt smicker!! Han blir SÅ mallig! 
Vad härligt det ser ut för Micki och Tingeling i kojan!!
Min Atos ligger i kojan bara när jag kommer med kopplet och vill gå på promis och han vägrar att gå ut. Där inne vet han att matte ej kan få ut han ifrån!! Smart kille! 
-> Kastrera och id-märk <- \>^..^< CatCrazyLady

#38 Haha, han är en mycket smart katt :D
Och GO! :D