Hittekatter iFokus

Hittekatter

Etikettkatthemsevenemang
Läst 671 ggr
vanessa
0

Djurhjälpens öppna hus

Djurhjälpens Öppna hus den 17 juni, kl.13-17 Nu är det dags för dagen då de f.d. osynliga katterna ska hyllas och få strålkastarljuset på sig. Tidigare tassade de runt osynliga i natten och på dagen. Men nu står de i centrum. Kom gärna hit och träffa alla möjliga gripande levnadsöden.

I vanlig ordning bjuder vi på fika, men du kan också köpa annat ätbart för knorrande efter-lunch-mage. 

Vi har en massa bra gratissaker som Djurskyddet ger ut. Under temat "Älskade katter märker man". Allt från ballonger, olika dekaler, badges m.m.. Utöver det finns det trevliga och roliga saker att köpa och vinna. Men i centrum står ändå de som en gång var osynliga och oälskade - katterna.

Hoppas se lite hittekatts folk där. För er som vill träffa mig, fråga efter Kata. Uttalas med två T. Titta efter en med brunt halvkort hår, och förvirrad blick- Det beror enbart på stress, då jag ansvarar för hela evenemanget. Så om jag inte verkar mentalt på plats så beror det på det. Lika bra att förvana :-). 

Varmt välkommen till oss! /Vanessa

Kata(rina), f.d. Vanessa som är mitt mellannamn.

emjon
0

Vad roligt att det är dags igen och vi kommer gärna och hälsar på er. Behöver verkligen handla nya kattmyntekuddar eller hjärtan som är mycket populära här.

Ju mer jag lär känna av människorna dessto större blir kärleken till djuren

Alexej
0

Lycka till på öppet hus. hoppas det kommer många som är sugna på en ny katt!!

Alla katter har rätt att leva! Döda problemet inte katten....Besök oss gärna på Hittekatter.ifokus och på Djurskydd.ifokus

Engla
0

Vad spännande det låter! Hade gärna kommit förbi om det inte hade varit så långt avstånd…Sucka! Jag håller tummarna för att det går bra för er!

/Änglakatterna - medarbetare på Hittekatter och på Katthemmet Kompis

Lena
0

Lycka till på ert Öppna Hus! Hoppas på många besökare och att det blir många bokade katter. Själv befinner vi oss då mitt uppe i flytten! :)

//Lena

//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"

Simson
0

Jag hade så gärna velat komma på Ert Öppet Hus!!

Lycka till med allt i helgen och jag håller tummarna att många inneboende hittar egna nya familjer!! Mjau och nosgos till alla kissar!

-> Kastrera och id-märk <-   \>^..^<   CatCrazyLady

vanessa
0

Va, skulle flytt vara en ursäkt till att inte komma :-). Längtar efter att vi ses Emjon. Hoppas också att folk blir sugna på några av våra pälsklingar. Så de kan få något som kallas eget hem, och vi kan rädda fler. /Vanessa

Denna kommentar har tagits bort.
marieborg
0

Den här gången ska jag verkligen försöka komma. Vill så gärna se ert fina katthem som jag tidigare bara sett på bild.

Vi kommer garanterat att bli sugna på era pälsklingar, allihopa Skrattande

Alwyn
0

men hallå där…var e det nånstans? Jag vill åxå komma.

vanessa
0

Du hittar oss i Vaxholm, norr om Stockholm. Titta in på vår hemsida: www.djurhjalpen.nu på höger sida så kan du trycka fram karta, vägbeskrivning, bussar med mera.

Hoppas att vi ses. Det blir som en blindträff :-). /Vanessa

Pelusa
0

En röd fastighet med en stor rastgård vid gaveln, precis vid brandstationen, med missar som tittar ut från alla fönster. Går inte att missaCool

Hoppas det blir en fin och lyckad dag!

/Pelusa

vanessa
0

Det stämmer Pelusa. Nu står det "Kontorshotell" stort på byggnaden. Och vi ligger i den. Bredvid har vi brandstation och sopåtervinning. Vilket fick mig och en på katthemmet att fnissa en aning idag. Återvinningskatter (sopstationen)  som räddas (brandstation). 

Sjöutsikt om vi kan få markägaren att ta ner de döda träden som står framför. Och med döda menar jag verkligen döda. 

Det vore jättekul ju fler som kommer. Denna dag blir det utevistelse också med lite charmtroll i rastgårdarna. För enligt meterolgerna ska det vara fint väder, men inte fullt så varmt som nu.

Så kom och möt katterna vars historier får en att baxna. /Vanessa

Alwyn
0

Attan! Det tar nästan två timmar för mig att ta sig dit så frågan är om det blir av….kostar ju pengar åxå  :o(  *bölar* så synd.  Om nån från Sthlm ska köra dit så vill jag gärna åka me!

vanessa
0

#13 Var bor du någonstans? Och var kan du ta dig?

Var inne på din hemsida, vilka otroliga tavlor du gör! Jättefina. /Vanessa

emjon
0

#13 Vi bor i Stockholm och skall åka dit och du får väldigt gärna åka med oss om du vill så hör av dig i så fall.

vanessa
0

Puss på dig Emjon, som är så snäll. /Vanessa

Simson
0

En liten putt för mina favoriter på Djurhjälpen!!

vanessa
0

Tack vad du är gullig Simson! Kan nu meddela att vi troligen har en veterinär på plats som visar upp sig. Hon hjälper en massa med veterinärarbetet hos oss. Dyker upp mitt i natten om vi behöver hjälp, eller snarare katterna.

Sedan så ska vi försöka ha en kattdamm för barnen, beroende på om vi får folk som hjälper till denna stora dag.

Vi har nu fått en stor skörd av affischerna "En okastrerad honkatt föder cirka 120 ungar under sitt liv. Var tror du att de tar vägen?" Så kommer ni så plocka gärna med er och tapetsera Stockholm med omnejd :-).

Tack igen Simson. /Vanessa

Alwyn
0

Tack ska ni ha, jag åker gärna med  :)

vanessa
0

Kan ni pm:a varandra, Emjon och Sophia? Så ni inte glömmer bort varandra. /Vanessa

Alwyn
0

gjort för länge sen hihi

vanessa
0

Okej, blev bara lite oroad, vill så gärna träffa er. Nu ska jag gå och skämmas lite… /Vanessa

emjon
0

#22 Du behöver varken vara orolig eller skämmas för vi vill gärna träffa dig ocksåGlad

emjon
0

Puttar upp Glad

Simson
0

I morgon är det det den stora dagen för Waxholm! Stockholms vackraste "förort"!! Med det bästa katthemmet!

Hoppas innerligt att ni blir "nedlusade" med intressenter!!! Massor med kramar inför morgondagen!

Önskar innerligt att jag hade kunnat komma! Nu när jag känner till några fler hos er!!

MorganP
0

Lycka till och hoppas det blir mkt kosing in till tissarna, och som Vanessa skrev i annan tråd så bor man i detta sammanhang  i "fel" del av landet…

Alwyn
0

Ska bli jättekul å träffa alla! Ses imorgon  :o)

vanessa
0

I detta fall så är det fel med ett så avlångt land :-). För er som kommer och undrar hur jag ser kan gå in på tråden "vem pratar man med egentligen" och # 19. Kommer nog att se likadan ut då med en trött blick, fast förhoppningsvis med torrt hår.

Då vädret ser ut att bli hemskt finns det risk att håret ser ut så. Om det regnar kommer det mesta att vara inomhus tyvärr. Annars så kan man få det så fint ute ihop med rastgårdarna och så. Men man kan inte få allt man önskar sig. /Vanessa

emjon
0

Visst var det otur att det skulle bli regn just idag. Då är det tur att det finns så mycket kärlek och värme inomhus som vi kan glädja oss åt.

Vi får ha gott humör och sol i sinnet när vi kommer så nu ses vi snart.

anebit
0

Hur har dagen varit?    Rapport önskas!

Kastrering är Aoch O i arbetet med att minska på de hemlösa katterna

vanessa
0

Nu sitter jag hemma, alldeles utmattad. Försov mig som en tok i morse, så allt blev försenat på katthemmet eftersom det var jag som var ansvarig. Suck.

Sedan stod regnet som spö i backen, och våran plan att ha katterna ute i rastgården föll till marken. Som regnet.

Det blev inte så många besökare tyvärr, men däremot så blev det fler katter bokade än det brukar bli. Så det var kanon. Sedan inte de katter vi trodde skulle gå först och det var ju kul.

Träffade forumister, Emjon med familj, Sophia och Medde från Sheltie iFokus. Som var en av de som bokade katt. Tack, Madde.  Sedan säkert fler som "duracell" jag missade.

Vår underbara före detta katt Astor var på besök. En del av er minns honom kanske från Hitta Hem.

Hade stegräknare på mig, och gick 6,7 km bara där på det öppna huset. Vilket är otroligt med tanke på hur litet katthemmet är.

Kunde inte ta bilder, för min kameras batterier bestämde sig för att ta time-out. Typiskt.

Så tack så mycket till er som kunde komma, och tack till er alla som önskade  oss lycka till. /Vanessa

anebit
0

Synd att det regnade men positivt att det blev flera katter bokade än det brukar och det är ju det viktigaste… Glad

Kastrering är Aoch O i arbetet med att minska på de hemlösa katterna

emjon
0

Bortsett från regnet så var det en trevlig dag och tack för att ni ordnar så trevligt. Roligt att träffa så många glada och trevliga personer på en och samma gång. Enda gången som jag verkligen är glad över att göra av med pengar är när det gynnar kissarna.

Shoppade kattmyntehjärtan, möss i olika former och en härlig T-shirt. På vägen hem stannade vi till vid Rusta och där hittade jag en ny sorts tunnel som ser ut nästan som ett T. 

Blev också glad över att kissar blev bokade och nu får egna hem och så trevligt att träffa dig Sophia irl.

vanessa
0

Ja, och pengar gjorde ni verkligen av med, Emjon. Det var kanon att träffa er och ni hade som vanligt överseende med min förvirring :-). Verkligen kul att träffa dig Sophia också. Synd att jag fattade först när du skulle gå vem du var. Men så är det när man är lite överallt. /Vanessa

Alwyn
0

Ja haha så är det ibland. Vi får ses mer hoppas jag!