Hittekatter iFokus

Hittekatter

Etikettövrigt-kattrelaterat
Läst 451 ggr
vanessa
0

Skogkatt behöver hem akut

Sagolika undrar om någon här kan hjälpa denna katt. Treårig fertil grårandig skogishane, ej stamtavla (rumsren) söker omgående nytt hem då ägaren pga tidsbrist och bristande intresse genast vill ha bort den och annars avlivar den på söndag den 17 juni.

Katten finns i Knislinge utanför Kristianstad. Om någon kan ta hand om katten, ring genast till Linda (som försöker rädda kattens liv) på 0763-066220 (hon har ej dator, så ring)

Kata(rina), f.d. Vanessa som är mitt mellannamn.

MorganP
0

Tass Vanessa för en ny tråd där handlingen framkommer utan tjafs samt spekulationer Glad

Jag har Sagolika på min MSN så jag ska försöka påminna henne nästa gång hon är online vilket hon inte varit på några dagar ( i a f inte när jag varit online).

vanessa
0

Tack Morgan. Vill inte att hon ska tro att det var hennes inlägg som skapade allt detta. Utan det var nog en massa uppdämd energi så att säga. För självklart vill vi alla att katten ska få ett hem och överleva. Be gärna henne om ursäkt å våra vägnar. Eller i varje fall mina vägnar. /Vanessa

Malin1
0

ni kanske ska ändra skogishane..
har han ingen stamtavla så är han ju en huskatt!:)

håller tummarna för att någon kan ta hand om honom!

Faxlin
0

Be gärna om ursäkt från mig med. Jag har absolut inte menat något negativt mot annonsskaparen i något jag skrivit.
Hoppas verkligen att hon inte tror det.

Mvh Åsa

Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars

Sagolika
0

NU är jag tillbaka! Jag har varit på landet och hälsat på min 96-åriga farmor, min pappa och såklart tre av mina katter.

Goda nyheter angående katten som snabbt behövde hjälp! Jag har fått besked från Linda igår kväll via SMS att hon fått ut katten i ett stödhem igår. Glad

Naturligtvis är det egentligen är en huskatt det rör sig om, men som ni säkert vet så är det många som felaktigt kallar det skogkatt eller skogskatt fast stamtavla saknas, så jag har bara vidarebefordrat de uppgifter jag fått i "beskrivande syfte".

Jag har inte tagit något alls ni skrev i tråden som att det skulle vara riktat mot mig, så det behöver ni inte oroa er för.

anebit
0

Så skönt att höra att det ordnat sig med stödhem….. Glad

Kastrering är Aoch O i arbetet med att minska på de hemlösa katterna

vanessa
0

Åh, tack Sagolika. Var så rädd att vi skrämt bort dig från oss. Underbart att det ordnat sig med kissen. /Vanessa

storAnnette
0

Härligt att det ordnat sig!