utsatt katt på söder i Stockholm
läste detta sks forumet, en stackars kisse i nöd, finns det några som bor på söder i Stockholm och kan vara behjälplig med denna tjej
http://kattforum.se/viewtopic.php?t=104936 kram Maggan47
Kissen finns tydligen på Metargatan vid Skanstull. En tjejj behöver hjälp att fånga in den.
//Lena
//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"
Metargatan 12-14 läste jag nu, och som sagt behöver hjälp med infångning, snälla läs länken kram Maggan47 som om några timmar är i Husby igen

Jag kommer till min förvåning inte ens in på länken för det står att jag har blivit avstängd från det forumet. Jag undrar hur det har gått till eftersom jag inte ens har skrivit något på det forumet utan bara är passiv medlem och läser lite på allmänna ibland. Ser just nu ut som en fågelholk skulle jag tro. Så någon får gärna berätta vad det står.
#3 Maila webbmaster och kräv en förklaring. Om man blir avstängs ska man ha fått varning först.
En tjej i tråden försöker få ihop flera som kan hjälpa henne att fånga in kissen för att den sedan ska få vård på Bagarmossen innan den kommer till något Katthem. De söker nu folk i Stockholmstrakten som kan hjälpa till.
//Lena
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"

Jag har svarat henne. Då katten verkar tam så är det inget större problem att fånga in en hugrig katt. Gav burtips. Sedan så sa jag åt henne att gå till polisen med kissen. De tar katten till katthem och veterinär. Alla katthem öppnar dörren till polisärenden. Dels för att de betalar, men framförallt för att ingen vill sabotera förhållandet till polisen. Så hon kan fånga in katten med hjälp av kanske en person. Det är jag gansla så säker på. /Vanessa
Kata(rina), f.d. Vanessa som är mitt mellannamn.
Jag har skickat ett pma till upphittaren och frågat om hon behöver hjälp. Bor ju inte så långt ifrån parken och Metargatan!
/Pelusa

Puss på dig, Pelusa. /Vanessa
Kata(rina), f.d. Vanessa som är mitt mellannamn.

Håller hårt i tummen för att infångandet ska lyckas!
Sidentass
#6 Så himla bra Pelusa! Hoppas nu att det löser sig! :)
//Lena

Usch vad hemskt, stackaren verkar ju skadad?
Hoppas verkligen någon kan ta in den lille. ¤Vädjar¤ Pelusa kunde du ta honom?
Jag har precis pm:at med tjejen som upptäckte honom och de har inte sett honom idag när de varit och spanat.
Jag har tänkt att jag och Stefan ska åka dit om ett tag. Han vet inte om det ännu för han lagar mat men han brukar ställa upp på det mesta och han älskar ju katter
En liten fråga. Om vi lyckas fånga katten nu ikväll så har ju Södermalmspolisen stängt och i västberga så är det egetligen stängt men man kan ringa efter någon. Blir lite osäker på om de vill ta katten då. Ska vi istället åka med den till Bagrmossens djursjukhus?

§4 Jag har gjort det men har inte fått svar. Ja varning borde ju vara svårt att få när man inte ens har skrivit något
Däremot på ett annat forum så har jag i dagarna fått både varning och tillsägelse p.g.a att de inte tyckte att jag uttryckte mig tillräckligt respektfullt och artigt gentemot tjejen i Västerås som lämnade sina katter. Hmm! Så jag håller mig nog här i fortsättningen.

#11 Nu har ni säkert varit där, men jag skulle ha åkt till Bagarmossen med katten..
Tack för att ni ställer upp..
#11 Håller tummarna att ni hittar kissen så att den får vård. Så snällt av er att ställa upp för kissen. :)
//Lena

Stackars katt, hur har det gått?
/Änglakatterna - medarbetare på Hittekatter och på Katthemmet Kompis
Jag har gått runt parken och Metargatan idag i två olika omgångar. Tittat uppåt och neråt, spanat, lyssnat, suttit på parkbänkar vid buskarna och väntat. Såg en del katter men ingen sjukling. Träffade en helsvart med halsband med tjock päls och som såg ut att vara vid sina bästa år. En gråvit stor misse som såg mycket välmående ut och såg ut att ha öronmärkning - samt en rödpadda med mycket vitt. Inget halsband, såg ingen märkning men missen var tjock med klara ögon och tultade omkring med pigga ben.
Parken var knökfull med folk på förmiddagen. Mest barnfamiljer. Det picknickades och spelades boll osv så det är ju tveksamt om en ev krasslig misse vågar sig fram i sån't sällskap.
Sent på e.m var det mycket lugnare men nix, ingen sjukling visade sig varken på de små grönområdena kring Metargatan eller i parken.
Hoppas Marieborg har bättre lycka med sig nu när det är helmörkt - och att missen får komma in och få omvårdnad!
*Hoppas och håller tummen*
/Pelusa
Fattar hur svårt det är att hitta just en bestämd katt.Om hon bara hade anat, hur viktigt det var för henne att dyka upp just idag…
Alla katter har rätt att leva! Döda problemet inte katten....Besök oss gärna på Hittekatter.ifokus och på Djurskydd.ifokus

Hur i helskotta vågar folk släppa ut sina katter mitt i stan?
#18 Bra fråga, gubben! Det här är något som jag aldrig kommer att förstå om jag så lever och mår tills jag blir hundra!
Kom precis hem och har tyvärr inte sett katten 
Gick runt i en dryg timme och kollade i området men såg bara en rund sköldpadda. Inget halsband och det var för mörkt att se om den var öronmärkt. Tycker det är så jobbigt att träffa på katter ute som man inte vet om de är hemlösa eller inte.
När vi gick omkring såg vi flera dörrar (vissa har ju egen ingång) där de hande kattluckor!! Blir så förbannad! Tycker precis som ni gubben och Pelusa, hur kan man ha utekatter på Söder?! Usch!
#20 håller med dig! Tycker oxå det är sååå jobbigt att träffa på katter ute som man inte vet om dom har ngt hem eller inte :(
USCH hoppas ni får in katten iaf.
Fattar inte heller hur man kan ha katter ute i en storstad som Stockholm:( Framför allt på söder!
#16 & #20 Så synd att kissen inte visade sig. Undrar vart den tagit vägen?
Ja det är konstigt det där att folk envisas med att släppa ut sina katter hur olämpliga miljöer de än bor i.
//Lena

§21 Ja fast söder är väl inte den mest olämpliga platsen i Stockholm förstås. Sveavägen el.dyl hade varit betydligt värre men lämpligt är det ju ingenstans.

Hur har det gått?

putt puttning
Kastrering är Aoch O i arbetet med att minska på de hemlösa katterna
Hur har det gått med katten?
Malin
Så vitt jag vet idag, kl 8:16 så har ingen annan än "jand" (hon som slog larm på SKS) sett katten.
Jag har gått omkring i området och letat efter missen i snart fem dagar nu. Vet oxå att bl a Chrizzan, Marieborg samt flera andra som bor i närområdet har gjort det - men missen är som uppslukad!
Jag börjar mer och mer luta åt att, med ledning av jands beskrivning, att det kan vara fråga om en misse som har ett hem, dvs bor i området. Hon kan vara en senior, skumögd, mager, tovig, hes och står på hasorna. Tror nästan någon av oss hade hittat henne (enligt uppgift verkade missen inte vara speciellt skygg) om det hade varit fråga om en sjuk hemlösning.
Det finns faktiskt folk som släpper ut sina missar rakt ut på gatan, även om misse är gammal och sjuk, hur sanslöst det än kan låta!
/Pelusa

Putt!
Något nytt om katten på söder?
Skicka ett sms med texten Katthem 25 eller Katthem 50 till nr 72970 så skänker du Stockholms Katthem motsvarande belopp.

Hoppas jag med att vi kan få reda på mer om denna misse. Bara så man kan höra att den är okej. Eller att någon tar hand om den.
Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars

Skicka ett sms med texten Katthem 25 eller Katthem 50 till nr 72970 så skänker du Stockholms Katthem motsvarande belopp.
puttar också upp Maggan47

putt putt
våga vägra golf o fiskbullar o håll dej in i det längsta med facebook
http://juliafnulia.blogspot.com/
Jag rör mig i området så gott som dagligen och ögonen spanar ständigt efter missen. Letar som efter en nål i en höstack men har inte hittat några som helst spår hittills. Ingen jag talat med i och kring området vet heller vad jag talar om. (Knäpp mening… sorry)
/Pelusa

Tack Pelusa att du ställer upp för den här kissen..
#27 Ja det verkar ju nästan förhålla sig på det sättet. Någon borde ju ha märkt av henne annars. Du och andra kattspanare gör ett gott jobb i alla fall.
//Lena

*putt* Nån som vet nåt?
Någon som vet hur det har gått
Såg detta nu http://www.kattforum.se/viewtopic.php?t=112756
Stackars kisse, vilken matte! "Ingen idé att ta till veterinär för den är för gamma"l, vilket skitsnack 

Herre gud vilket sk*tsnack!! Självklart går man till en veterinär med en gammal katt! SPECIELLT en gammal katt!! Det var den mest intelligensbefriade kommentaren idag!! 
Som om katten inte skulle tycka det var skönt att få en skön ålderdom?! Vem skulle inte vilja ha det skönt på ålderns höst?!
Själv var och är vi med i seniorklubben hos min veterinär. För alla äldre djur. Prover tas som stöd i åldrandet och tas med focus på djurets speciella åldrande så att man har att jämföra med när åren går för att se vad som händer och vad som behövs göras med åren.
Tovor har INGET med åldern att göra! Det SKALL bara ordnas. Punkt slut! Misskötsel och misshandel i annat fall.
PRUTT för sådana små människor! Jag blir SÅ trött på "djurplågare"!
En STOR STOR blomma till dig som vågade säga ifrån!!!!!
-> Kastrera och id-märk <- \>^..^< CatCrazyLady
jag undrar vart på söder detta är då jag för några år sedan hittade en katt på min innergård och då bodde jag på grindsgatan och den var full med tovor och ögonen var hur geggiga som helst. Så jag satte upp lappar runt om där jag frågade om någon ägde katten för den var så otroligt smal oxå så det såg mer ut som en hemlös. och om den hade en ägare att dom skulle kontakta mig annars så skulle jag en vecka senare ta katten och se till att den vart omhändertagen. Fick ingen respons och katten var ute dygnet runt på innergården så en vecka senare så tog jag katten och hon var så tacksam jamade för fullt och strök sig emot mig. Tog henne till min veterinär och förklarade för honom va som hänt han vart mycket upprörd (han hjälper även Stockholms Katthem) fick raka hela katten ta hand om en massa små sår samt att hon fick antibiotika för infektionen i ögonen samt för en klo som var skadad och infekterad.hon hade dessutom 3 tänder som var tvungna att dras ut pga infektion. betalade 1600 kr ur egen ficka och fick med mig katten hem senare den dagen.. satte då upp lappar i hela området att om någon ägde denna katt så fanns den hos mig. dagen efter ringer en tjej och säger att det är hennes katt och att hon har jobbat mycket och har alltid haft problem med tovig päls ?!?
Hon kom iallafall hem till mig och visade ett kort på sin katt och det var ju hennes så jag talade om vad som hänt hos veterinären och att han ansåg att den missköttes, hon var väldigt upprörd över detta och tyckte inte om att jag tagit henne till en veterinär och dessutom rakat av henne all päls. ochatt hon hade ögon infektion skyllde hon på att hon var en Burma katt. tänder var pga ålder osv..hur som helst så sa jag att hon fick betala veterinär kostnaden plus medicinen som jag hämtat ut vart strax under 2000 kr hon var väldigt upprörd *s* jag sa oxå att jag kommer att kolla in katten och ser jag att detta händer igen så tar jag katten och anmäler henne. Det behövdes dock inte igen då hon skötte sig men jag flyttade efter 1 år och nu har jag ingen aning.
så jag får lite dejavu känsla nu när jag läser om den här katten.

IQ befriad… Möjligen Senil! Oförstående! Ansvarslös! Omdömeslös! Djurplågare! Misskötsel i stora drag! Djurförbud!
Stackars katt. Bra att tjejen vågade säga till.
Bra EvaMojje att du tog katten till vetten. Får en känsla att det är samma katt……………………
vilken människa, hur kan man skylla på att katten är gammal, när den uppenbarligen lever i misär, har ju själv en snart 20 årig perser, som visst är knotig, och tovig varma sommardagar, men aldrig geggig i ögonen m.m , går också på seniorkoll med Lucas, för att förebygga vissa sjukdomar, vaccinerar honom varje år, fast vissa hävdar att det inte behövs på en så gammal katt, upprörd Maggan47 som tycker att just seniorer behöver all vård dom kan få

Kan inte någon skriva i forumet att hon ska anmälla ägaren hos djurskyddsinspektören? (Jag är inte medlem hos kattforum.se)
/Miranda

#44 Precis min tanke,en anmälan om vanvård är det enda rätta här (är inte heller medlem på det forumet).
Har gjort det nu..
Alla katter har rätt att leva! Döda problemet inte katten....Besök oss gärna på Hittekatter.ifokus och på Djurskydd.ifokus
Bra jobbat Landfreak59 
hur går det med kissen ?

Jag undrar det samma. Någon som vet hur det har gått?
Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars
JAg bad henne också anmäla.
The Owls are not what they seem
de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

putt
-> Kastrera och id-märk <- \>^..^< CatCrazyLady