Avvlivning i annons igen...
Såg en annons i Ljusnan idag om en kattdam på fyra år, ville ingen köpa henne så skulle hon avvlivas stod det. Tar de inte emot på djurskyddet om ett sådant ärende skulle dyka upp?
HAr du mailadress till annonsören? Vilka katthem finns där du bor? HAr du länk till annonsen att sätta in här inne?
The Owls are not what they seem
de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....
Alla katthem är nog överfulla nu och får en massa samtal om katter som ska "bort" med en gång!! Semesterplaner utan katt…Men det finns också alldeles för få kattpensionat, men nu börjar folk blir desperata…
Alla katter har rätt att leva! Döda problemet inte katten....Besök oss gärna på Hittekatter.ifokus och på Djurskydd.ifokus

Usch så less o trött man blir…man börjar fundera om det är semesterplanerna som börjar att spöka här….förklarar dom inte vad det är för anledning att katten skall flyttas?
Nej ingen mejl men ett telenummer står med. Det går inte att få fram annonseringar på ljusnan på nätet. Vill du ha telenumret? Vi har ju djurskyddet här i Bollnäs, ett finns i hudiksvall kommer inte på något mer nu.

Vad galet, hur kan man ens tänka tanken! Hoppas ni får tag på personen bakom annonsen!
/Änglakatterna - medarbetare på Hittekatter och på Katthemmet Kompis
Jag kollade och kvinnan kom från Hägersten, Ljusnan är ju i Hälsingland.
PM:a mig telefonnumret, så tar jag tag i det i morgon eller på torsdag. I morgon på fm ska jag kastrera en kisse och på eftermiddan o kvällen ska vi på studentfest(jätteskoj att få sätta på sig sin fula vita smula igen)Lovar!
Annonsen har varit avbockad i tidningen nu två dagar, antingen är katten såld eller avlivad Jag slängde iväg ett mess till en tjej som jobbar på djurskyddet samma kväll, tis, men har inte hört något. Jag pmar dig telnummret nu på studs ändå, utifall du vill ringa ändå.
tack!
Har du hunnit ringt ännu GunnillaH?
Ankie, jajamen, jag ringde i fredags. Fick faktiskt in det samtalet i min fredagsrunda… Läs mitt inlägg, fräcka fredag….. Ok, till saken… det var en tjej som svarade, ajg presenterade mig och undrade hur det hade gått. enligt vad hon sa, så hade hon hittat ett hem till kissen och hon tackade mig för min omtanke. Jag sa , att vi härinne blir så ledsna, när vi ser avlivningshot, vad mer kan man säga? Så vad jag erfarit, så har kissen fått et hem… Tack för att du gav mig numret, Ankie
Men du vad härligt och tack du som ringde. Ja, jag blev lite orolig där för kissens skull. Slutet gott och glad är jag för det.