Hittekatter iFokus

Hittekatter

Etikettsajten
Läst 913 ggr
majvi
0

kattungar räddade på påsken

Tequila och hennes sambo fick göra en akut utryckning sent på påskafton då några kattungar hade ramlat ner från innertaket och hamnat bakom en vägg. Det sågades och grejades och 2 små kattungar som nyss fått ögon hittades. Inga andra ungar hittades men däremot mamman som var tam.Det här var en katt som troligen hade blivit övergiven och sökte sig till ett hus.Tyvärr var dom allergiska och kunde inte ta in henne. Annandag påsk var vi och tittade på kattungarna och jollrade alldeles förskräckligt då telefonen ringde. Det hade hörts fler pip och vi gjorde en snabbutryckning.Två ungar till hittades i förvånansvärt gott skick.men de första ungarna som kom in var ju härliga tjockisar.De fick åka till mamman och de satte igång att äta. Mamman är så fin och  tacksam över att ha fått kommit in.

“In a world filled with hate, we must still dare to hope. In a world filled with anger, we must still dare to comfort. In a world filled with despair, we must still dare to dream. 

Puma77
0

Åh vilken tur de hade.

//Pia

Erika91
0

Vad bra att de hittades och att de söktes till ett hem med djurvänner och inte de som skiter i det bara :)
Men vart är kattmamman och ungarna nu någonstans? På ett katthem eller hos dig?

essut
0

Åh vilken lycklig slut för mamman och ungarna.

essut
0

Åh vilken lycklig slut för mamman och ungarna.

Alexej
0

Vad härligt!      

Alla katter har rätt att leva! Döda problemet inte katten....Besök oss gärna på Hittekatter.ifokus och på Djurskydd.ifokus

Simson
0

Men JÖSSES vilket äventyr!!!

-> Kastrera och id-märk <-   \>^..^<   CatCrazyLady

karins
0

Blir alldeles rörd. Vilken tur att rätt person hittade mamman och ungarna. Berätta mer sedan hur det går fö dom.

snuvan
0

va härligt.. å vilken tur att mamman va ju tam då..

Engla
0

Vad otäckt, men så skönt att det gick bra trots allt.Glad

/Änglakatterna - medarbetare på Hittekatter och på Katthemmet Kompis

Lena
0

Säger detsamma det här var ett riktigt dramatisk kattöde som fick sig ett lyckligt slut. Vilken hjälteinsats Tequila och hennes sambo utförde i sin räddningsauktion.

Rosor i stora fång!

//Lena

//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"

majvi
0

Katterna är Tequilas grej och bilar är sambons. Men jag hörde att han inte kan låta bli att gå in till dom då och då.Det här är inte första utryckningen som de har gjort för att fånga in katter, möjligtvis den första där de var fångade bakom en vägg.De har haft som mest c.a 30 katter/kattungar fast de inte bodde stort. Det är många dräktiga honor och honor med ungar som har fått komma dit. Katter som fick chansen till nya liv.Jag tror nog att sambon är ganska förtjust i katter han också..

“In a world filled with hate, we must still dare to hope. In a world filled with anger, we must still dare to comfort. In a world filled with despair, we must still dare to dream. 

vanessa
0

Vilket start på livet, det lär bli full fart på dem om man tänker på hur spännande de haft./Vanessa

Kata(rina), f.d. Vanessa som är mitt mellannamn.

Tequila
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Tack alla ni vänliga människor för er support, det kan verkligen behövas i en hård värld. 

Denna kattmamma är helt fantastisk och så tacksam, fast ingen velat ta in henne under en mycket lång tid. Hon klarade sin dräktighet bra då hon blev matad regelbundet av 11-åriga Petra som saknar "Luffan" enormt. Skickar med en bild på hela kattfamiljen, ena kattungen skymtas bakom kattmammans huvud. Tyvärr är inte kattmamman id-märkt.

Har under en period lyckats placera sex katter och skulle nu ägna tiden till loppisprylarna, men det blir ju bekant aldrig som man tänkt sig! Som tur är kommer vännerna i Musses föreningen att hjälpa till med att få in pengar till veterinärkostnaderna för dessa kissar. Så titta och njut för det gör jag! Återkommer senare med nya bilder och talar då om hur det gått för kattfamiljen.

Tequila

Alexej
0

Fanatastigt arbete….Grattis till babisarna!Flört

Alla katter har rätt att leva! Döda problemet inte katten....Besök oss gärna på Hittekatter.ifokus och på Djurskydd.ifokus

Jenna-Gun
0

Vilken fin insats.

Kram Jenna

Tequila
0

Jag hade 33 katter som mest i mina etta där jag bodde tillsammans med sambo. Tre av dessa vuxna katter var våra egna, resterande trettio var föreningen Samvetets jourhemskatter. Sex vuxna katter och tjugofyra små kattungarar. Fick in kattpest hos mig och åtta av dessa små kattungar dog. Detta plus en del annat gjorde att jag valde att sluta som jourhem.

Jag har i alla fall lärt mig en hel del av detta och vi i föreningen Musses vänner skulle aldrig utsätta katterna för något liknande. Nu i efterhand kan jag bara säga att det hela var mycket vansinnigt.

Idag är det viktigt för mig att hitta bra hem till de katter vi har inne, innan vi tar in nya.

Läste ett inlägg igår, det bästa jag läst och vill rekommendera er att läsa det, det hette:

Hemlösa katter behöver mer än mat - av Lena.

/Tequila

Lena
0

#16 Texten i artikeln Hemlösa katter behöver mer än mat är författad av Miranda som är ordf. för Göteborgs Katthjälp. Jag har bara lagt in artikeln. Den innhåller mycket tänkvärd information om de här frågorna.

Det du skriver om är lätt hänt när man jobbar med hemlösa katter. Den enorma nöd och det stora behova av hjälp som råder för hemlösa katter knackar på dörren ständigt och jämt. Det är svårt att säga nej och stänga sin dörr när man är engagerad och lider med katterna. Det kan dock slå tillbakapå ett katastrofalt sätt om man inte sätter de nödvändiga gränserna som situationen trots allt kräver. Jag vill berömma dig för att du delar med dig av de här viktiga erfarenheterna. Det är det som är så bra med en sådan här sajt att vi kan hjälpas åt och lära av varandra.

//Lena

//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"

Tequila
0

Tiden går fort och kattungarna har nu blivit 12 veckor. I fredags blev alla fyra kattungar kastrerade, id-märkta och fick sin andra vaccination. Imorgon flyttar de allihopa till egna hem. Jag satte ett "högt" pris (jag får igenom pengarna för de utlägg jag haft) vilket jag tror sorterade ganska bra. Jag hade förväntat mig negativa reaktioner på att kattungarna kastrerades så unga (annons på Blocket), men fick endast positiva reaktioner. Jag har njutit varenda dag av dem och hoppas jag givit dem en bra start.

Som situationen är kommmer platserna för hittekatter inta att stå tomma länge för om några dagar kommer ett gäng föräldralösa små knyten. Å vem vet, kanske mammakatt från förra kullen kan tänka sig…..,,, vi får väl se hur det blir med det.