Hittekatter iFokus

Hittekatter

Etikettövrigt-kattrelaterat
Läst 2918 ggr
Nosen
1

Katten Zeke söker hem!

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Zeke

Vuxen Hane, kastrerad, vaccinerad och id-märkt

Zeke har nu varit i katthemmets vård i ett års tid. Det är en lång tid för en katt och en lång väntan på ett eget kärleksfullt hem.

Zeke trivs bäst som ensamkatt och har därför fått vara på jourhem under tiden han väntar på att bli adopterad. Nu kan inte hans jourhem ställa upp längre. Men Katthemmet har dock inte lyckats hitta ett nytt jourhem eller allra helst ett riktigt hem än! För Zekes skull så vill de inte att han ska behöva komma tillbaka till katthemmet på grund av att han inte gillar andra katter.

De söker nu med ljus och lykta efter Zekes kommande husse eller matte! När ska det bli Zekes tur att flytta?

Zeke är en otroligt snäll och go kille. Han är hur charmig som helst! Den som väljer att ta Zeke till sitt hjärta kommer att få så mycket kärlek tillbaka.

Sprid till dina vänner och hjälp Zeke att finna ett hem. Zeke finns i Borlänge, Dalarna.

Ring till Borlänge katthem för att få träffa Zeke - Tel 0243-232908

Lena
1

Vilken jättego kisse! Hoppas någon ser detta som har plats för honom!

//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"

Nosen
0

#1 Ja det hoppas jag med. Hållar tummarna!

Zeke har fått vänta så länge nu :(

[aysun]
0

måste bara fråga, när det står ensam katt, innebär det då at katten helst skal komme til en som är mkt hemma typ en pensioner og dylikt.

bare undrar

[aysun]
0

jättesöt katt, hoppas at han hitter et hem snart

Nosen
0

#3 Ensamkatt betyder att han behöver vara den enda katten i hemmet. Alltså att han inte kan bo ihop med andra katter :)

[aysun]
1

jo, det forstår jeg men om man jobber da blir ensamkatten, ensamensamkatt.

om man inte jobbar hemifrån, eller jobber deltid eller nåt så blir det jo mange ensamme timmer för ensam katten. men det kanskje inte gör så mkt för kattens del det blir jo extra roligt när man möts sen, masse kel og gos dagene lång när man är ledig.

jeg undrar, jeg har jo själv haft ensam katt, tror inte Tiger brydde seg så mkt. men jeg fikk jo dårlig samvete iblandt. Og var inte lenge borte en nödvendig de dagene jeg var ledig

Nosen
2

Bara katten får sällskap dagligen så tycker jag att det är bättre än inget hem alls :)

Lena
0

#7 Absolut!

"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"

[aysun]
3

min Tiger hadde selskap dagligen, när hon ble eldre og inte ville gå ut så mkt själv så vaknade jeg tidligere på morgene så vi kunne få vår daglige morgen promenad innan jeg gikk til jobb. jeg i släptåg med kaffekoppen i handen efter Tiger. Likedant på kvelden dock uten kaffkoppen Glad men det var som sagt när hun ble eldre og tyckte om å gå tur med meg.

underbare djur katter.

Nosen
0

Jag har nu hört att Zeke trivs inte alls med att vara tillbaka på katthemmet. Alla lukter och främmande katter…

Jag önskar så att någon ser Zeke och vill ha honom. Eller åtminstone ett jourhem.

Katthemsmatten
2

Här sitter jag med 3 fd hemlösingar och kan därför bara putta upp för snygga Zeke.

Medarbetare Hittekatter iFokus

Nosen
1
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Ny bild på Zeke, här är han på katthemmet och längtar efter ett nytt hem.

Lena
1

Han är ju så himla söt kisse! Hoppas han får ett eget hem nu snart!

Nosen
1

En man har kommit förbi för att hälsa på Zeke. Hoppas att han kommer tillbaka igen några gånger för att sen ta med sig Zeke hem :)

Sidentass
0

Man kan riktigt se på bilden hur "go" han är, och att han har massor av kärlek att ge till dom som öppnar sin dörr för honom…

Håller så hårt i tummarna för att det ordnar sig för den lille raringen!:-O)