Hitta Hem - ny omgång av programmet planeras!
Kommer ni ihåg programserien Hitta Hem som vi kunde följa på TV4 under 3 veckor i våras? Hitta Hem; TV4
Nu planeras det för en fortsättning i höst. Den kommer att sändas under oktober. TV4 är nu intresserad av bra katthistorier inför den nya omgången. Producenten för Hitta Hem heter Amie Björkstedt och har varit i kontakt med oss här på Hittekatter i Fokus.
Jag vet ju att det finns hur många kattöden som helst som skulle passa bra att ha med i programmet. Mitt förslag är att vi samlar lite olika uppslag här i tråden. Den som vill kan även kontakta TV4 direkt.
//Lena
//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"
Love Tasslös är en underbar solkattsberättelse.
Och Akutgruppens Frasse
om hur hemska vissa människor är!

Skulle just skriva Love Tasslös!!
Manson från KKS! Som hittades misshandlad i skogen.
Jag skulle även vilja att den killen som hotar att skjuta katterna i en annan tråd här inne skulle bli intervjuad. det skulle vara "intressant" att höra vilka försvar han har. Om han håller fast vid dem även i tv?
Sedan tycker jag att de skulle åka "utanför tullarna"..tex Skåne som har så mycket arbete. Eller norrland där ett av hemmen läggs ner…så de får ut sina katter INNAN nedläggningen.
-> Kastrera och id-märk <- \>^..^< CatCrazyLady
#2 Många bra förslag ni har! Love Tasslös absolut! Och stackars Manson!
Själv tänker jag på Fonzie från KKS.
//Lena
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"

De högdräktiga katterna som Hanna skriver om, som måste få komma in och föda sina ungar. Love ger nospussar till er alla. /Vanessa
Kata(rina), f.d. Vanessa som är mitt mellannamn.

Hej på er alla!
Jag har talat med producent Amie Björkstedt flera gånger och de är bara intresserade av nya akuta gripande händelser som pågår just nu som t ex min aktuelle tråd om den avlivningshotade kattmamman med små kattungar hos veterinären i Malmö.
Ovanstående ärende filmades igår och jag var tvungen att medverka. Jag tyckte att någon yngre och vackrare kunde ta min plats i reportaget men de ville de inte.
Har verkligen vädjat för Fonzie men eftersom det "akuta" hände sent i höstas så var det inte så intressant för dem.
Misans Lännakatt som var öronmärkt och där ägarna inte ville ha tillbaka katten för att de gjort om hemma är väl ett utmärkt exempel på hur lite katter betyder för vissa!
#5 Tror att du gjorde ett toppenjobb framför kameran. Ska bli kul att se!
Katten Amy från kks tycker jag är en gripande historia. Men vety inte om det kan vara något
Hej alla kattvänner!!
Tack alla ni för ert engagemang. Vi har som sagt spelat in i Malmö med kissarna hos veterinären. Jag har inte sett materialet än, men det blir nog bra. Tyvärr var kattmamman väldigt skygg och det var svårt att få bra bilder på henne. Men vi kommer att följa upp historien och se vad som händer med den lilla kattfamiljen. Känner någon till andra historier i Malmötrakten??
Vi ska även spela in historien om;
Lufsen, Lovetasslös, nolletttrettio, Doc martin på Enköpingskatthem. Inlämnad helt full med löss och knapptnåt hår kvar.
Vad är historien bakom katten Amy??
Berätta mer om Lännakatten!! Tack för att ni hjälper till.
Mvh Amie
PS. Ta inte kontakt med TV4. Vi som gör det här programmet finns på det fristående produktionsbolaget TeamWorkTV med telfonnummer 08-4429590. Dit kan man ringa och prata med Eva eller Amie. Jag finns också på 0708-170788DS Amie
#8 I den här diskussionstråden kan du läsa lite mera om katten Amy: Amy med livmodern hängande
Här kan du läsa om Hittekatten i Piteå (f.d. Fyrkantens Katthem) - ett katthem som måste stänga och som har runt 30 katter som söker nya hem innan året är slut och tidsfristen går ut: om f.d. Fyrkantens katthem
I Södra och Norra Sverige är situationen särskilt svår för Hittekatterna. I Norrland är det det bistra vinterklimatet och i Skåne den stora mängden av hemlösa katter som gör problemet extremt svårt. Därmed inte sagt att vi inte har problem i övriga landet, för problemen finns överallt.
Stockholm har hunnit längst när det gäller att samarbeta över föreningsgränserna. Följ gärna arbete i Stockholms Kattkastreringsgrupp: Stockholms Kattkastreringsgrupp
Stockholms katthem är en av de föreningar som deltagit i ett unikt samarbetsprojekt tillsammans med Stockholms Kattkastreringsgrupp och flera andra katthem: Stockholms Kattkastreringsgrupp
Det finns hur mycket som helst att berätta i ett program som Hitta Hem.
//Lena

Hej Amie och alla andra!
Mammakatt Hope med sina ungar som filmades igår mår mycket bättre idag och är på gång till stödhem om några dagar.
Inte så konstigt att hon inte ville vara med på bild när hon mådde så dåligt som igår.
Jag har lovat att kontakta fotografen när flytten till stödhem är på gång så att ni kommer att få mycket bättre bilder det kan jag lova!
Tycker dock fortfarande att store röde övergivne hankatten Fonzie är värd att ta upp i Hitta hem eftersom han fortfarande bor kvar i sitt akutstödhem och har rört mångas hjärtan och är oerhört populär i många forum.
Håller ni inte med alla Fonziefans?
jag tänker på det Miranda skrev om de hemlösa katterna som bor under en skola och ingången murades igen. Det är ingen solskenshistoria men det är så katter behandlas i vårt land och det kunde gärna belysas.
“In a world filled with hate, we must still dare to hope. In a world filled with anger, we must still dare to comfort. In a world filled with despair, we must still dare to dream.
#11 Jaa visst håller vi med när det gäller katten Fonzie! Fonzie och Manson är gripande öden båda två.
//Lena

Även i Eskilstuna murar dom igen hål under bostadshusen.
Tänk om det finns kvar skygga katter under husen som blir levande begravda!
Hemska tanke!
Kastrering är Aoch O i arbetet med att minska på de hemlösa katterna
#14 Ja huvaligen, vad hemskt!
//Lena
När det gäller Lännakatten så tillhör han nu Sthlms katthem och de är de som får ta ställning till om hans öde ska vara med eller inte.
När jag började skriva om honom så trodde jag att det skulle bli en solskenshistoria och det tyckte jag att vi behövde, däremot så hade jag vetat att det skulle gå som det gjorde hade jag nog aldrig skrivit något alls om honom. Men som sagt jag har avsagt mig bestämmande rätten om honom.
Lisa

Mina tankar gick på en gång till Love Tasslös..ser att flera har nämnt honom här ovan…finns säkert massor med flera historier som är värda att tas upp i höstens program..

Jaa vad skojj att det ska börja igen!! 
Längtar redan tills oktober nu!! 
#16 Det är inte alltid det går som man tänker sig. Men Lännakattens historia tål ändå att berättas då det är så skral som verkligheten ser ut för många katter i Sverige. Om allt hade varit som det skulle då hade historien varit med lyckligt slut. Nu fick lyckan gå en omväg, men det kommer bli ett lyckligt slut ändå till sist det är jag säker på.
//Lena

Även historien om Tissel och Tassel i Västerås är en historia värd att berättas…fast kanske för "gammal" nu…

Simson: Håller med, Tissel och Tassel är ju katter som vi har varit inblandade i…och så håller jag tummarna för Manson! Han är värd ett stort reportage!
/Änglakatterna - medarbetare på Hittekatter och på Katthemmet Kompis
Vem kan jag kontakta via telefon som kan berätta historiena om Manson, tissel och tassel och Lännakatten.
Amie
#24 Tissel och Tassel har Gunilla.H mest kännedom om. Hon ha räven kontakt med det katthem där katterna befinner sig idag.
Du kan kontakta henne via PM på hennes personliga sida: Gunilla.H
Lännakatten finns nu på jourhem genom Stockholms Katthem: Stockholms Katthem
Manson ja är inte han en katt som förmedlats via KKS? Är nästan säker på att så är fallet: KKS -Kattkommando syd, Blekinge, Skåne, Småland
//Lena
Amie, enligt KKS katter på kösida http://www.kks.nu/katter/katterpako/katter_pa_ko.html är Lisbeth kontaktperson för Manson. Du finner Manson på kö-sidan under datumet 070515.
Ja, ja Fonzie!!!! OCh Amiebj vill du höra om Tissel och tassel, så kan du som sagt ta kontakt med mig. Sen ahr vi lille iffis, som räddades genom et telefonsamtal och fick en plats hos Miranda och fick ett nytt hem.. Men Fonzie Fonzie!
The Owls are not what they seem
de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....
Amie, jag har ringt och Pm:at dig med mitt telefonnummer….Hör du av dig?

Visst är det Manson?? I Hemmets journal 16 2007.

Men Gunilla?! Visst är du väl liiite mer aktiv än bilden?! 
Ja, men han trivs enligt vad jag hört, ine att vara innekatt
Ja, men jag väntar på att amiebj ska ringa upp mig…….

Instämmer i kören Fonzie, Fonzie, Fonzie!!!!
Amie Björkstedt undrade om om upphittaren kunde kontaktas, om vi hade bilder på när han gick ute i Hörby, om vi hade bilder före och efter operationen och om man kunde göra besök i hans akutstödhem.
Svarade javisst det har vi på alla frågorna så det kanske finns en chans ändå för vår lille lejonkung, charmör etc
JAjajaja! Fonzie, FOnzie Fonzie!!!!!! JAg har bilder hos mig också, om du inte har1 Sparat alla bilder på Fonzie!!!!!!
Ta det lungt tjejjer - ni blir nog kontaktade så fort Amie har tid och möjligheter. :)
//Lena

Hon vill helst att man ringer henne, då hon är på resande fot i samband med allt detta. Så hon surfar inte som vi gör hela tiden :-). Numret skrev hon i sitt inlägg, /Vanessa
Jag har både ringt och sms.at….

Jag har inte varit med så länge…undrar om Fonzie?

Karin gå in på KKS hemsida och klicka på Christinas katter och sen på Fonzie…..
Hej Alla!
Vilken fantastisk redaktion jag har i hela landet. Lite info om vad jag gjort idag. Vi har varil och besökt katthemmet i Enköping och filmat en stackars katt som heter Doc Martin. han fick besök av en veterinär eftersom han var så risig. Han hittades på en rastplats och kom in till katthemmet full med löss. Han har knappt nåt hår kvar, men han är hur tålig som helst när han får antibiotiasprutor och salva på sin hud. Han kissar mycket och känns lite bukig, men han ska genomgå en ultraljudsundersökning i nästa vecka. Enligt veterinären kan han leva några år till och det är han värd att få leva ett värdigt liv den tid han har kvar.
Vi jobbar också med ett fall med tre kattungar som hittats utanför en mack i Knivsta. Ungarna är små och antagligen blir det så att de kommer att få komma till kattstallet, där vi hoppas kunnaf ånga in ett kattmamma,s om finns i ett stall, som har tre små ungar. Vi får se hur det går. Är Manson samma katt som den som heter Laban i artikeln i Hemmsts Journal??
Vi kommer också att göra Fonzies story. Men jag återkommer om när. Sen blir det historien om lilla Love tasslös.
Mer om det. Vi hörs Amie

YIPPIE!!!! Fonzie får vara med, Fonzie får vara med ….
Vilken lycka eller hur Gunilla.
Kan också berätta att lilla mammakatt Hope hos veterinären i Malmö kan komma att få ett adoptivbarn också en hemlös liten stackare som inte öppnat ögonen än.
#41 Manson och Laban är samma katt, döptes om till Laban i det nya hemmet.
Så bra toppen! Jag pratade nyss med Amie i telefon och jag har mailat över alla konversation jag hade om Tissel och Tassel och gulliver, hon fick alla bilderna jag har på Fonzie! Skrev till henne att det inte var mina bilder utan dina.

Vad bra Gunilla!! Jag tror att det kommer att bli många spännande avsnitt av Hitta hem till hösten.
/Änglakatterna - medarbetare på Hittekatter och på Katthemmet Kompis

Ja vad roligt att det blir fler Hitta hem till hösten…..och Fonzie.

Hoppas, hoppas att det kommer att handla mycket om katter den här gången, men det verkar ju så eftersom dom vill ha berättelser om olika kattöden…..
#41 Det låter mycket lovande det här! Ser verkligen fram mot höstens säsong av Hitte Hem! :)
//Lena

Å Love Tasslös får vara med också!!! Jippie!
Hoppas Manson/Laban också får vara med i gänget!!
Heja Fonsie!!
Hurra!! Hurra!! Nu gör vi vågen här hemma! Så många för oss kända kattöden får vara ambassadörer för andra katter!!

Från att ha varit den osynliga katter utan tass, oönskad, svältade, skadad i 20 minusgrader till ett bra hem och sedan TV. Inte illa för kissen från baksidan av kattens Sverige. Otroligt, hoppas att det blir av, så vet vi att en katt kan komma upp från avgrunden och väcka människors hjärtan. /Vanessa
#49 & #50 Ja visst blir man glad! :)
//Lena

De har en stor livsuppgift! Att få oss människor att vakna upp och se kattvärlden som den är. Det var meningen att de skulle få en chans till. Att berätta sina historier för omvärlden och rädda några fler kattvänner till livet.
Vissa är förutbestämda för större uppgifter än man tror.
Min Simson var just en sådan katt.

putt

Ännu en kisse som kommer att bli stjärna är den utmärglade colorpoint persern vi tog in när hon låg döende på en väg och skatorna väntade på sista andetaget. Puttar upp den artikeln. Skönt att även få se lyckliga slut på saker och ting. /Vanessa
#54 Vad bra att perserna får komma på TV! Där kan man verkligen tala om att hjälpen kom i elfte timmen och vände utvecklingen på ett mirakulöst sätt! :)
//Lena

Är det en händelse som i tiden är ny?
Vanvårdspersern jag räddade, Gipsy? fast den händelsen kanske e flör gammal?
Gipsy vilken min :) ser helt underbart egen ut

#57 Stackarn, vad han såg tillrufsad ut då..men ändå söt! :) Fast nu är han väl jättesöt förstås :)
Vad hände sen med honom? Bor han hos dig?
Rulda "minen" är en söndersparkad käke som fått självläka:(
# 59 hon bor nu i permanent hem efter att fått äta upp sig hos mig o lärt sig lita på människor igen:)

#60 Nee stackarn :/
Jaha var det en hon :) Då får jag be om ursäkt..
Vad bra att hon fick ett permament hem :)