Fler avlivningshotade
http://www.blocket.se/vi/12275993.htm?ca=23_8_s
HIttade denna annonsen när jag skulle maila till annonser om priser och kastrering….
Kan någon hjälpa dem?
JAg gick in och anmälde annonsen.
The Owls are not what they seem
de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

Annonsen finns inte längre står det..
Vad bra att du anmälde annonsen Gunilla!

Bra på sätt och vis. Men nu vet man ju inte vad som händer heller. Tänk om de dödas bara därför. Usch stackarna.
Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars

#3 Det förstås :/ Så långt tänkte jag inte :/

#4: Har funderat ett par dagar nu på det här med att stoppa annonser. Om folk gör en sådan här sak, sätter ut en annons för att akut hitta ett hem. Så kanske de väljer andra sätt om de blir stoppade. Skjuter, avlivar, släpper ut, kastar i vattnet och liknande. Jag ser så många tragiska senarior framför mig att det känns mer och mer beklämmande.
Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars

JAvem vet vad som händer med katten när annonsen är borta……
Samma annons skrev Biobio om. Stallkatter, bara vecka 24…
Men vi - Blocket kan inte tillåta att hota med avlivning. Annars blir det mer och mer. Märker det också på samtal till katthemmet, många som säger direkt: Om ni inte tar katten avlivar jag den!
Alla katter har rätt att leva! Döda problemet inte katten....Besök oss gärna på Hittekatter.ifokus och på Djurskydd.ifokus

#5 Jaa risken finns :/ Man vet ju inte hur man ska göra :/ Anmäla eller inte anmäla :/
#7 Tyvärr så tar de till de hårda handskarna för att bli av med katterna :/ För då vet de att katthem tar in de :/ Det är så absurt :/

Jag blir såååå trött på dessa avlivningshot. Detta ska inte godkännas. Om dom då tänker gör sig av med katten på nåt annat sätt är dom bara dum i huvud och bryter mot lagen.
Jag tycker inte att man ska belöna dom som hotar med avlivning genom att ta hand om deras "problem". Det är att godkänna deras uppförande och motverkar samtidigt katthem/uppfödare/seriösa ägare.
/Miranda