*LÖST* Två vita hankatter bortsprungna
två identiska helvita kastrerade hanar, bondkatter med gröna ögon bortsprungna i ljungbyholm/rinkabyholm/hossmo (småland/kalmar), de är båda tatuerings-öronmärkta (4547Y/4548Y) och den ena kan ha ett blått halsband på sig (om det inte åkt av) visar endast bild på en då de är likadana.
ring 070-2683580 om ni sett dem
Lägg upp annonsen på Kattpolisen också. Jag tar för givet att du polisanmält försvinnandet och att du kontaktat alla katthem i området. Kanske kan du få lägga upp annons på deras hemsidor. Ut och lappa ett stort område och sedan ut med mat, vatten och något som doftar 'hemma'. Leta sena kvällar och tidiga morgnar när det är lugnt ute. Hoppas de snart är återfunna!
Medarbetare Hittekatter iFokus
Oj vad kenpigt att båda sprungit bort samtidigt! Nästan så man skulle kunna misstänka att någon tagit in dem! Hoppas de kommer tillrätta!
Lägger in en länk till en artikel med massor av tips om vad man bör göra när sådant här händer.
Jättebra att båda är ID-märkta! Det underlättar alltid och ger en betydligt bättre prognos att de blir återfunna. Vita katter brukar även väcka lite mera uppmärksamhet då de inte är så vanliga.
Viktigaste är alltid att ringa polisen!
//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"
Nu har de båda kommit tillbaka, den ena väldigt utmärglad och med flera stora köttsår
, men veterinären har pysslat och sytt så nu är det rehab som gäller ett tag framöver, ÅH vad vi är glada!
Nu ska jag bara lista ut hur man plockar bort den här annonsen 
/Eva
3 vad skönt iaf att båda är hemma. Lycka till med missarna o hoppas att de återhämntar sig o blir helt friska.
Vad skönt att det löste sig! Någon Medarbetare märker nog tråden som löst under dagen.
Medarbetare Hittekatter iFokus
Håll katterna inne nu.
Underbart att höra att dom båda kommit hem igen. Hoppas såren läker snabbt & bra. Hälsa kissen krya på sig från mig :) #6 varför inte bara visa din glädje över att katterna kommit hem igen, istället för dina ständigt negativa kommentarer i alla trådar? Här handlar det ju om en ansvarsfull kattägare som gjort allt rätt med id-märkning, kastrering mm. Blir så trött på dina kommentarer som nästan alltid är negativa och tillrättavisande..
#7 Detta är ett diskussionsforum och jag har all rätt att uttrycka mina åsikter och tips!
#8 jo men man kan tänka på hur man formulerar sig…
#8 jo men det är ju aldrig fel att säga något positivt också och SEN ge tips och råd.
#6 "håll katterna inne"….vet inte vad du menar med det, ska jag stänga in katterna tycker du? är det ett bra tips? känns inte så bussigt direkt….konstig kommentar tycker jag….sjuklingen är förstås inne ett tag framöver nu pga alla läskiga sår han har som måste läka.
Däremot andra tips om hur man ska leta efter dem, polisanmälan etc som #1 och #2 gav, DET är bra tips.
Nåja, jag är bara glad att de är tillbaka och tack till er som skrivit positiva saker 
De är avanmälda som försvunna hos polisen och hos kennelklubben nu iaf
Eva
Jag tycker inte vi ska göra den här tråden till en debatt om inne- och utekatter. Det kan vi istället diskutera i en annan tråd.
Det var kul att höra att katterna har kommit tillbaka nu! Markerade i rubriken att det var löst.
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"
Här finns två gamla trådar om ute/innekatt som jag väckt upp i slummern: