Hittekatter iFokus

Hittekatter

Etikettsajten
Läst 10666 ggr
wendel83
1

Insamling! Katterna på sockerbruket Helsingborg...

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Har precis kommit från sockerbruket i helsingborg där länsstyrelsen har blivit inkopplad…vi försöker nu rädda dem från avskjutning.Har fotat ett 20 tal katter idag men många till lär finnas.Tippar på 40-60 katter.Så vi behöver hjälp från alla håll och kanter.Många av katterna har snuva.. Blir en tur dit imorgon igen och ser om där är andra eller samma.Men finns många skrymslen för dem att gömma sig på.

Någon som kan hjälpa någon stackare? angelica.w@kks.nu 0733182044

Det går även att skänka pengar till katterna:                    swedbank.clearing 8214 konto 924 040 084-7

Märk insamlingen med ditt Alias!

wendel83
0

en av hanarna.

wendel83
0

Denna sötnos var en kelgris som verkligen ville följa med.Gick efter överallt och ville leka med kamera sladden..någon som vill ge honom ett hem?

wendel83
0

en hona som är mamma till ett par och ev dräktig igen…

wendel83
0

väldigt många sköldpaddor fanns vilket betyder att det snabbt blir många om inget görs. = (

Roslyn
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

HerregudGråter  Hur lång tid har ni på er innan det blir avskjutning?

martdat
0

har jkag fattat rätt att de bor i en nedlagd industrilokal?

ögonen ser fruktansvärt besvärade ut, stackars smä….

Sajtvärd på kattpolisen i fokus.

Allt som inte kan lagas med silvertejp är sönder på riktigt.

Josefa
0

Och fulla med mask är de också, om man kolla blinkhinnorna.

Sherwood
0

Detta är ju inte klokt att det pluppar upp den ena stället efter det andra och verkar aldrig ta slut, det värsta är att allt händer i Skåne. Som oftast upptäcks sådant här allt för sent.

Alexej
2

Vi har behandlad en hel koloni med snuva med Terramyccinpulver och alla blev bra. Lite bökigt att dosera, finns bara i 500 g förpackningar men otroligt effektiv. Tom kattungar med snuvan blev friska. Går i nödfall att hälla i dricksvatten och det gör inget om man överdosera lite, enda nackdel, de får diare.

Alla katter har rätt att leva! Döda problemet inte katten....Besök oss gärna på Hittekatter.ifokus och på Djurskydd.ifokus

Lena
0

Oj, oj där har ni fått lite att bit i så att säga. Verkar som det är värre än vanligt i år med kattkolonier lite överallt i landet. Södra Sverige brukar dock alltid leda statistiken pga att det är mildare klimat där.

Kan tänka mig att en nedlags industrilokal är ett bra val för katter i den här situationen. Där har de i alla fall skydd från väder och vind. Undrar om det finns folk som matar dem också? Om så är fallet - kan de vara behjälpliga i processen att rädda katterna?

//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"

Roslyn
1

Wendel du har ju bra kontakt med media om jag förstått det rätt. Kan det inte vara något. Bilderna är hjärtskärande och kan få folk att reagera. Tänker på din lille Dunder.

Ankie
0

men små missarna…. men hoppas ni får mer hjälp så ni hinner rädda katterna innan de skjuts…hualigen….Gråter

Lorita
0

#8 det är i skåne dom har störst möjlighet att överleva vintern.

Med vänlig hälsning Lorita
Sajtvärd för Konstnärer, Welshponny och Westernridning

wendel83
0

Ja tänkte skicka en del till en kontakt på kvällsposten och höra om de kan skriva något.Har dokumenterat alla vi sett nu på 2 dagar.Men många vi snabbt ser susa i buskarna och höra men alldeles för rrädda.Minst är här 30st men troligtvis snarare 60 då vi inte kommer in i alla bygnader och många honkatter är här.Flera olka kullar i olika storlekar.2v och 4 veckors vi sett bla annat. Måste starta en insamling för att komma någonstans och även prata med olika djurskydd osv för här krävs väldigt mkt pengar.Har pratat med Lena tidigare om insamling då jag skulle fixa konto hos veterinär.Har inte blivit färdig att väla en bara.Använder många olika beroende på skygga el tama katter osv.Så hade velat använda ett bankkonto el så får jag starta ett eget pg konto trots att de tar avgift så jag kan använda flera veterinärer istället.

Tiden vet jag inte men eftersom det är många och kull efter kull föds och flera dräktiga så måste saker hända snabbt och då även behandlas mot snuva och ohyra.

Ska finnas en man som hotat folk där tidigare när de velat hjälpa med katterna.Nu har han förstått att det inte går mer.Hur ofta han matar vet jag inte men de är skinn och ben och jättehungriga.eftersom de troligtvis har mask så får de heller ingen näring.

wendel83
0

Närbild på "Timmies" öga idag.

wendel83
0

Wille som också har problem med ett öga ev blind hade också behövt vård liksom de flesta.

wendel83
0

väldigt mager och illa däran är denna lilla rädda kattunge.

wendel83
0

Troligtvis dräktig honkatt

wendel83
0

flera sköldpaddor

wendel83
0

Ska finnas två blå små kattungar också och en rödlånghårig som inte setts dessa två dagar med = (

En har setts bli påkörd = (

Går en väg rätt igenom.Vid vägkanten fanns dessa 4v ungar i gräset som mamman låg och passa på.

wendel83
0

Bill och Bull två stiliga stora och ståtliga svartnosar.

wendel83
0

Denna mise tror vi ev har ett hem eller har nyss rymt.Okastrerad iallafall och en spinnmaskin som var blyg i början.

wendel83
0

Mowgli Mager stackare = (

wendel83
0

En flicka till.Kan säga att här finns i princip alla färgkombinationer.Ingen helvit än så länge dock.

Roslyn
0

Puttar för insamling.

Gullimat
0

Detta är ju hemskt, hur kan en matare bara fortsätta utan att söka och vilja ha hjälp, när man ser hur de lider, usch man blir förtvivladGråter

Josefa
0

Usch, jag gråter när jag ser bilderna. Vilka ledsna katter.

Lena
0

Oj, oj vilken nöd! Det är grönt med insamling. Du och ditt arbete är ju välkänt här och du har redan gjort en bra dokumentation. Förstår att det brinner i buskarna så det är viktigt att vi får igång det hela snabbt.

"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"

Selma99
0

Det är verkligen beklämmande att se alla dessa katter, vilken bedrövlig tillvaro. Gråter

Ankie
0

men usch å fy så fruktansvärt, allt för att någon inte tagit sitt ansvar från början å kastrera… blir så ledsen för missarnas skull..Gråter

spiros
0

om inte det hade varit för långt bort hade jag kunnat ta en av missarna "/

tervmatte
0

Spiros, var bor du?

wendel83
0

ja precis vart bor du spiros? Har en transport som går om söndagskvällar till Örebro om någon i närheten kan hjälpa till. Likaså håller jag på att kolla upp en transport som brukar åka till Växsjö varje vecka.

wendel83
0

Har precis kommit från banken och öppnat ett konto för kisarna.Skriver konto numret här så länge clearing 8214-9  924 040 084-7 skriv ert namn och sockerbrukskatterna så vet jag att det är till dem.Håller på med en insamling för Kågeröds kollonin och Plutos akutvård med nämligen. Redovisning kommer även stå på KKS hemsidan bland insamlingar. www.kks.nu

Lena
0

Denna insamling är nu godkänd av Hittekatter iFokus.

tervmatte
0

Min man kan ta med sig katter upp till Kalmar och det skulle behövas (lastbilschaffis)

Lena
0

#35 Så bra! :)

spiros
0

#32 I stockholm

wendel83
0

tervmatte gud vad snällt av honom.Vart utgår han ifrån?Eller vart i närheten av Landskrona/Helsingborg?

wendel83
0

Spiros vart i Stockholm.Vi har ibland transporter till Stockholm och ofta till Örebro. Hur bor du och har du barn,andra katter el hund?Hade du kunnat ta emot om/när transport ordnas?

tervmatte
0

Han utgår från Kalmar och kör oftast ner till Helsingborg, Malmö, mot Karlskrona, Ronneby och uppåt igen.

Men han kan få ruter även mot norr - Norrköping, etc. (dock inte så ofta)

wendel83
0

okej jättebra.Har ni några dagar klara så man kan kolla ev stödhem som kan ta emot några någon av dagarna?

wendel83
0

Långhåriga kattungen som nu fått namnet Hope fick en böld på ögat som sprack med var.Har pratat med veterinären och blir det bättre till imorgon så kan hon få sna första ögondroppar med antibiotika annars blir det till veterinären..hoppas de blir bättre så vi slipper alltför många dyra veterinärsbesök…Hon är ju tyvärr inte den enda med snuva = (  men dock den som har värst av de små.

tervmatte
0

Glenn vet inte vart han ska förrän dagen/kvällen innan. Men oftast blir det mot Helsingborg han kör.

wendel83
0

okej då kollar jag runder efter hem så kan ni kanske maila el sms mig de gånger det blir.angelica.w@kks.nu 0733182044

Tack så mkt än en gång.

tervmatte
0

Oki doki

Hör av mig så fort vi vet något ( Typisk nog så är min man ledig nu några dagar - fram till söndag)

Nästa tur blir nog på måndag skulle jag tro.

spiros
1

#40 Jag bor i fruängen, närheten av skärholmen.
Jag bor med min sambo, ett barn på en månad och en hankatt (20 veckor gammal).
Vi bor i en lägenhet på 47 kvm.

Både sambon och jag är väldigt lugna människor :) Katten vi har skulle nog uppskatta sällskap väldigt mycket av en annan katt.

Hör gärna av dig om du får nån transport mot sthlm!

Min mail är: bollen_bella@hotmail.com

TezziTaamira
1

Kan jag göra något??Bor en liten bit från hbg bara och undrar om det finns något jag kan göra? Jag blir så berörd av detta och speciellt när man ser hur dåligt skick katterna är…

Änglakatterna

TezziTaamira
1

Jag har en liten summa jag tänkte föra över.Den är inte stor men det enda jag kan undvara.När jag ska överföra så reagerar min swebank på clearingsnr,att om det börjar med en 8 så ska man ha 5 siffror.

Kan någon hjälpa mig?=)

Änglakatterna

Sallys---matte
0

#49  Mitt Swedbank-konto har 8214-9 i clearing. Kanske är det samma på detta kontot, så testa att flytta 9:an först i kontonumret till clearing istället?

TezziTaamira
0

provade att sätt 9 i clearingnr men då stod det att kontonr va fel…nå jag inväntar svar så för jag över sen när jag fått svar=)

Änglakatterna

Sallys---matte
0

Hej igen!

På Facebook-sidan "Hemlösa katter i Skåne" (det finns en länk dit under "Angelicas katter" på www.kks.nu ) står kontonumret i ett inlägg. Det ska vara clearing 8214-9, men den första 9:an i kononumret ska inte flyttas, utan va kvar :-)

TezziTaamira
1

nu har jag överfört en liten summa=)

Änglakatterna

wendel83
0

Ja precis vet att swedbank är klöddiga att man måste lägga till första siffran i clearing numret.

Tack alla som vill hjälpa till.

TezziTaamira hör av mig när jag vet mer hur allt ser ut.Troligtvis ska jag dit en sväng imorgon med en annan tjej i Kattjouren som också hjälper till i detta fallet.

wendel83
0

Kommer snart skriva mer om detta ärende men det har inte blivit helt som vi vill än.Vi har fått stora problem med  sk "ägarna" Men ska till vet med 4 av kattungarna därifrån på måndag.De två minsta på 2v dog tyvärr ett par dagar senare trots amma.Även en av mammans egna dog och de andra tre mår heller inget vidare och kanske inte överlever. Djursjukhuset säger de är för små för att behandla. = (  DE är bara ca 11 dagar nu.

Men återkommer när jag har mer svar och kan länna mer info.

tervmatte
0

Tack för uppdatering.

Josefa
0

Var de små sjuka, eller dog de pga att amman har för lite mjölk eller inte tog dem till sig?

wendel83
0

vi vet inte varför de små dog antagligen pga snuvan.De diade av amman och åt ersättning.en av ammans ungar dog efter och de tre sista är nu sjuka.

Bodil Dahlström
2

Har använt mig av travtransporter till Ankor ,det borde gå till små kissar också

ring närmsta travbana o be om hjälp att hitta någon .

Dom korsar ju Sverige flera gånger i veckan ,plus dom har ju stall…..ev kan

ju någon lite misse få rum….

Lycka till

wendel83
0

Så nu har sockerbrukskatterna varit hos vet igen och fått nya ögondroppar, stronghold och antibiotika.De hade alla kraftig kattsnuva,loppor,öronskabb och Hope är fortfarande tunn men har tagit sig en hel del ändå.Hornhinnorna har klarat sig men ögonen är lite röda fortfarande på en del.Tyvärr överlevde inte de två minsta på 2v. Ammans 4 små klarade sig dessvärre inte heller. Amman och en kattunge i stödhemmet har gott ner i vikt så hoppas de tar sig också.   = ( Hoppas dessa ska bli stora och friska katter efter allt slit.

wendel83
0

Josefa de hade antagligen den kraftiga kattsnuvan från de andra i kroppen.En dog först helt plötsligt.Sedan matvägrade den andra.Men till sist tog den både ersättning och diade själv.Stödhemmet satt uppe och mata under natten.Den lilla åt senast 4 på morgonen och 6 hittades den också död.Några dagar senare dog ammans första.De andra tre blev slöa men djursjukhuset ville inte göra nåt för de var för små.ca 10 dagar gamla.Stödhemmet kämpa men det gick inte med de heller = (

wendel83
0

Tervmatte kör din man Sölvesborg -l Sura Hammar ovanför Västerås?

Eller till Stockholm kanske?

tervmatte
0

#62 Nej tyvärr…

Men säg till om ni ska ha transport mot Kalmar eller så

[eskils]
0

Hoppas ni är några som kan hjälpas åt med detta tunga arbete! Hur gick det med idén att koppla in media, ska någon tidning skriva om katterna på sockerbruket?

wendel83
0

Som det ser ut i nuläget så blir det inget i media.Ärendet har blivit väldigt komplicerat.Tar det i en kortare version.

markägaren bad en tjej som hyr förråd på området om hjälp att hitta hem till katterna."ägaren" var dock emot det från början.Sedan var han med på noterna och tjejen kontakta mig att vi kunde åka dit. Det hade talats om att katterna skulle skjutas.När jag åkte dit för att börja fota då jag inte hade stödhem.

Såg hur det såg ut och vilket tillstånd flera av kattungarna var i med kraftig snuva en kunde inte ens öppna ögonen.

2st på ca 2v låg och skrek förtvivlat.Vi försökte ta reda på vem mamman var men efter att ha väntat flera timmar så tog vi med de små till ett akut stödhem då jag inte såg en annan utväg för dem att överleva.

Även 4 kattungar på 12v togs med då de behövde behandling.Dagen efter åkte vi dit igen för att se om där dök upp nya och om vi skulle se om vi hittade de smås mamma.En mamma till de större kattungarna togs också med in då hon hade kraftig mjölkstockning.

Någon dag senare fick jag höra att "ägaren" ville anmäla mig för att ha stulit katterna och gjort intrång…han mena på att de var hans katter men där fanns andra som inte var hans och det var de han ville ha hjälp med.Då hade tjejen som bett mig om hjälp släppt in mig på området och blivit bedd av markägare och ägare att hitta hem till katterna. Nu påpeka de att de var 3 ägare och hade 9 katter var.Att katterna stod på behandling.

De bor i en större länga med mat och sovplatser men där finns uppåt 50 katter och jag tror alla är okastrerade.En fråga jag ställt flera ggr är hur länsstyrelsen ska ha gått med på detta då där är flera kullar kattungar som också blir vuxna.Då överstiger de sin maxgräns på 27katter.

Nu får vi inte gå in på området för att fånga de katter som de inte anser som sina förrän de andra lämnas tillbaka.De har då varit i ett stödhem i 2v och flera hade ev permanenta hem. = (

Sedan dog tyvärr de två minsta trots amma.Första utan att den varit dålig.Den andra började matvägra och flytta sig från ammans ungar.Stödhemmet fick igång med stödmatning och den lilla ammade också efter att stödhemmet satt uppe hela natten.Den åt senast 4 på morgonen men somnade in vid 6. Nån vecka senare dog även en av ammans ungar.Ett par dagar senare även de 3 sista.

Efter att de små dog ville ägarna fundera över hur de skulle gå till väga.Har inte hört mer men vill inte behöva lämna dem tillbaka dit…De var även undernärda när de plockades in.Framförallt en som var skinn och ben.

De har nu fått påbörja en ny dos ögondroppar och även amimox antibiotika. När de kom och stödhemmet började rengöra ögonen så lilla Hope som var värst fick stödhemmet upp ögat och ut kom en halv hand med var…

Roslyn
0

En sån soppa!Rynkar på näsan

Josefa
0

Tack för rapporten wendel. Då vet man lite mer bakgrunden. Usch stackars kisse. Sådana ögon är så vidriga. Och de blir lika varfyllda igen efter bara någon timme.

Roslyn
0

Varför inte djurförbudSkrikandes Hur kan Lst tillåta sådan vanvård??? Jag blir så förbannad.

Hoppas ni kan fortsätta hjälpa de små stackarna.

[eskils]
0

Tack för rapport, vilket fantastiskt arbete ni gör! Lider med de små kattkrakarna.

Förstår inte riktigt hur de sk ägarna kan hävda att 27 av katterna är deras, och att ni bara får avlägsna de övriga katterna. Trodde att man får ha högst 9 vuxna katter per hushåll i sin bostad. Men detta är ju ett industriområde el dyl!?

Och hur kan de bevisa vilka som är just deras, om alla katterna bor huller om buller? Finns öronmärkning?

Nu har ju några av katterna fått diagnos hos veterinär, så undrar om det inte går att anmäla "ägarna"/markägarna för vanvård?

Hoppas verkligen ni inte tvingas lämna tillbaka några kissar till detta hemska ställe!

annebeate
0

Kan bara instämma i vad eskils skriver. Ni är så beundransvärda som engagerar er så för dessa stackars katter. När man  ser bilderna känner jag förtvivlan. Har dessa katter som finns på bild kommit in, tex den lilla kattungen på bild #17?

Alla vi som inte kan ställa upp som hem kan säkerligen bidra på annat sätt genom att att hjälpa till med  transporter eller ge ett bidrag. Jag för över ett bidrag i helgen. Behövs det transport och jag kan ställa upp gör jag det. Jag finns i Malmö.

[eskils]
0

Har nu försökt föra över en liten slant till kontonr 82149240400847 i Swedbank, men då säger min bank (ej Swedbank) så här:

Felaktigt kontonummer, eller felaktig kombination av kontonummer och bank

Kan någon förklara vad jag gör för fel? (det finns ingen separat ruta för att fylla i clearingnr, utan alla siffror ska in i samma ruta)

bymaruska
0

För man för över pengar från ett Swedbank konto så ska hela konto numret var med inkl. den sista siffran i cleringnumret xxxx-x. Har du annan bank så är vanligast att INTE -X ska vara med utan den den ersätts med en nolla.

Alla banker har förklaring om hur konto numret ska skrivas vid överföring till annan bank.

Wendel83!

Vilken hemskt situation och ännu hemskare är att Ni blir motarbetade. Jag känner naturligtvis inte till hela bilden men spontant så känns det som att Ni skulle behöva hjälp med myndighet.

Alla de här katterna lider frukansvärt och jag mår illa när jag ser alla bilderna.

Jag hoppas att vi är många som kan bidra här, alla bäckar små!!

M-H

[eskils]
0

# 72 Tack för svar! Emellertid förstår jag inte riktigt hur du menar med

"den sista siffran i cleringnumret xxxx-x. Har du annan bank så är vanligast att INTE -X ska vara med utan den den ersätts med en nolla."

I #0 anges kontonumret vara swedbank.clearing 8214 konto 924 040 084-7

Prövade att ersätta den sista siffran, dvs 7, med en nolla, men det gick inte heller. Prövade att ta bort den helt, men det gick inte heller.

bymaruska
0

#73 vilken bank har du?

[eskils]
1

Häpp, nu gick det plötsligt att föra över en slant! Tog inspiration av #54 och lade till en 9 före den 9 som finns i numret. Blev alltså två st 9 i rad i kontonumret.

Det borde kanske anges i första inlägget att man ska göra så om man har en annan bank än Swedbank.

annebeate
1

Eskils, jag har också precis  försökt föra över pengar till kontot. Har aldrig haft svårigheter tidigare. Skulle föra över belopp från handelsbanken till kontot. Något verkar fel med clearingnummer  eller kontonummer. Har försökt olika kombinationer. Tror att det ska vara clearingnr 82149 och sedan kontonr. Frågan är då om kontot ska börja på 92….7 Hoppas Wendel83 kommer in på tråden under dagen så vi kan sätta in våra belopp

Det vore sorgligt om bidrag missas p ga strul med kontot.

wendel83
0

ja man lägger till första siffran i konto numret sist i clearing numret. Skulle ni ha strul så prova länsförsäkringskontot 9022.29.088.41 men märk tydligt att det är till sockerbrukskatterna så jag vet att det ska över till katternas konto.

Tack för ert engagemang och hjälp!

annabeate kattungen på bild 17 är tyvärr inte inne då vi inte får komma in på området mer än så länge iallafall.Hoppas jag ska få mer pejl på det hela så småningom.

Just nu är min fokus på de som är inne och inte ska behöva lämna dem tillbaka.

Lena
0

Det var en riktig soppa ni hamnat i minsann. Som om det inte räcker med de sjuka katternas problem. Det är tyvärr inte helt ovanligt att ägarna sätter sig på tvären också så som skett här. Folk kan vara så irrationella i sådana här situationer. Och det är ju inte riktigt det man tänker sig att får trilskande människor att ta hand om på köpet.

Kattsnuva är dessvärre en mycket svår sjukdom när den drabbar kattungar. Vuxna katter brukar överleva medan dödligheten hos kattungar är stor. Sedan måste man tänka på smittan också när man sammanför smittade katter med friska. Inte alls lätt att hantera det här.

wendel83
1

Tack till er som skänkt till katterna! De 5 intagna katterna mår mkt bättre nu.Väntar på nya bilder från stödhemmet. De är nu ivriga att få vara med i resten av huset.

wendel83
0

Så snart de är helt återställda är det dags för kastrering. Hoppas fler vill hjälpa till så det blir till katternas kastreringar.

wendel83
2

Passar på att fråga om här är några som bor i Helsingborgstrakterna som vill hjälpa till att stå med oss med insamlingsbössor och almanackor för kks mm ett par lördagar innan jul. Har fått godkänt av eventansvarig på familia i Hyllinge nu så behöver lite folk som vill hjälpa till.

[eskils]
0

putt

brutt
0

Puttar upp hoppas många av de här stackars katterna kan bli hjälpta!

Selma99
0

´Fantastiskt vilket jobb ni gör. Men ack så jobbig situation för dessa katter som är kvar. Får ni komma in på området nu eller hur ser det ut i nuläget på sockerbruket????

wendel83
0

Har inte hört något mer.De sa ju att vi inte blir insläppta på området innan dessa katter lämnas tillbaka.Sedan ville de fundera vad de skulle göra när de två minsta inte överlevde.Sen har det varit tyst.Jag har ju inget nummer till dem då de har haft kontakten med en annan tjej i en annan förening.Tydligen ville de inte prata med mig.Så nu kan jag inte vänta mer utan får söka efter nya hem till de 5 vi har inne så andra katter har möjlighet att få hjälp.

Hade ju underlättat om jag hade kunnat få kontakt med dem.r

Lena
0

Puttar upp!

wendel83
1

japp nu försöker jag i första hand samla ihop pengar till kastrering av de 4 damer och den gossen som är inne sedan blir det förhoppnings några fina hem till dem också.

Lena
0

Håller tummarna för katterna! :)

wendel83
0

Så här ser Hopes ögon ut nu.Det börjar bli mkt bättre.Men inte den bästa kameran som användts.Med blixt så kisar de bara.Får åka till jourhemmet med min system kamera så det blir rättvisa bilder = )

wendel83
0

Phanter

wendel83
0

Love

wendel83
0

Mamma My

wendel83
0

Peace

wendel83
0

I helgen får Hope besök av ev ett nytt hem och nästa vecka är det dags för Phanter att bli kastrerad.

Nyss fick jag ett mail om en kattunge med blå ögon som matats och bott under en resaturang en vecka.Den låg och skaka så jag ringde omgående. Djurskyddet landskrona och tassebo helsingborg hade sagt de inte hade plats…en liten så liten kattunge måste väl alla ha plats för tillfälligt. Den lilla kom till ett av mina jourhem och även en större kattunge som höll till där. Fick precis  info från stödhemmet att han saknar päls på mage och bakben,har svårt att bajsa och svullen runt könet. Min gissning är ändtarmsframfall. Det blir akut till veterinär imorgon och hoppas på detta inte blir ruinerande.

Vill någon hjälpa denna lilla kattunge till den vård den förtjänar så tas det tacksamt emot.

Kajsa77
0

Är polisanmälan gjord mot ägarna? Man är väl skyldig att uppsöka veterinärvård om katterna är sjuka…det här är ju fruktansvärt, jättebra det ni gör men om ägarna inte vill samarbeta kan ni ju upplysa dem om att de bryter mot lagen…

//EK

facebook "Livbojen för hemlösa katter!

"You haven't lived until you've found something worth dying for" - Whale Wars

TNR - alla katter har rätt att leva!

BARF - rått kött enda naturliga för din katt!

wendel83
0

95. De säger att de gjort det och att katterna gick på behandling. = ( den andra tjejen som var där hade de visat mediciner.Men att gå ut och in i en lada när de är sjuka blir de ju knappast bättre.

wendel83
0

Här är den lilla som hittades på en brygga utan sin mamma i väldigt dåligt skick.Den hade matats en vecka.Upphittaren hade bett Tassebo Helsingborg och djurskyddet landskrona om hjälp men de hade sagt att de inte hade någon plats. = ( de mailade oss på KKs igårkväll.Jag ringde direkt inte ska en sådan liten gå ute på 5-6v.Den lilla fick komma akut till jourhem i Helsingborg som konstatera att den lilla var i väldigt dåligt skick.Saknade päls på mage och bakben, ett väldigt svullet kön och mager.Den hade väldigt svår diarre också.Den lilla blev imorse inlagd då diarren hade frätt bort stora delar av päls mm.Vi hoppas att den lilla ska pigga på sig till imorgon och att vi ska kunna rädda den.Vi vet inte i nuläget vad kostnaden blir men vi vill gärna kunna rädda lilla Snoddas. Hoppas vi kan hjälpas åt att ge Snoddas det liv han förtjänar.Skänk gärna en gåva och märk Snoddas.Ingen gåva är för liten!

Josefa
0

Har något mer gjorys för katterna som går kvar där ute? Eller blir ni fortfarande inte insläppta?

wendel83
0

Nej tyvärr blir vi fortfarande inte insläppta.tjejen som har kontakten med ägarna har varit på sjukhus länge nu så se vad som sägs när hon är pigg igen.

Hope som hade de värsta ögonen har blivit tingad till nytt hem.

Insättningar för sockerbrukskatterna osv är skickat till uppdateraren av insamlingar på KKS hemsidan under Angelicas guldtia. Vet inte hur ni vill ha redovisningar här på sidan? Skanna kvitto osv eller ska jag länka till hemsidan?

wendel83
3

lilla snoddas mår bättre får komma hem imorgon men en räkning på 3000kr behöver betalas.Än så länge är 1100kr insamlade för honom.

wendel83
3

tyvärr vakna jag till ett mail från jourhemmet att lilla Snoddas inte orkade mer utan tittade på jourhemmet och jama till och somnade in. Hoppas att människor snart förstår att man måste reagera innan det går så här långt.Denna lilla hade säkert levt om de tog in honom för en vecka sedan när han hittades. Tyvärr hade andra organisationer sagt nej att de har inte plats det gör mig faktiskt arg.En liten ensam utmärglad på ca 5v har väl alla nån liten skrymsle för under tiden man letar mer långvarigt?Nä dåligt rent ut sagt! Varför fick inte vi detta mail först istället = (

Josefa
0

Usch, de två små i Kävlinge lär väl gå samma öde till mötes som lille Snoddas.

Sov gott pojken.

Gullimat
0

Sov gott lille Snoddas.

Alexej
0

Vilken sorglig tråd:(

Alla katter har rätt att leva! Döda problemet inte katten....Besök oss gärna på Hittekatter.ifokus och på Djurskydd.ifokus

destiny
0
wendel83
12

Lite solsken är att två från sockerbruket har fått permanenta hem.Lilla Hope och Love. = )

wendel83
0

Phanter, Hope, Love och Peace har fått egna hem nu är det bara mamma My kvar från sockerbruket. Tyvärr har vi ju inte kunnat fortsätta med ärendet då de vägra släppa in oss på området. Fick info att alla katter skulle vara borta nu = (

Kommer starta ett nytt insamlingsnamn så det kan innefatta flera katter som jag hjälper. Det är katter från kolonier i bla Landskrona, helsingborg, Billesholm, Asmundtorp och Kågeröd.

Hoppas många vill hjälpa dem.

Lena
2

Du är en riktigt eldsjäl Wendel som hjälper så många kattkolonier! Blir så imponerad av ditt arbete! :) Trots motgångar jobbar du vidare!

wendel83
3

ja har varit påväg att bryta ihopa och släppa allt många gånger men sen ser man alla ledsna katter och hör alla hemska historier så fortsätter man. Jag önskar bara att man snart ska slippa tänka på det ekonomiska och kunna hjäpa utan att tänka på vad allt kostar. Sedan hade det ju också varit en fördel med jourhem som tänker likadant och inte hoppar av efter nån dag eller tom när man är på väg med katten som också har hänt.

Hade varit fint att kunna jobba med katter heltid.Behöver inte vara så värst bra betalt men man måste klara sina räkningar och andra kostnader så hade jag varit nöjd.

Tack för komplimangen Lena.Det värmer när folk ser att man brinner för kisarna.

Lena
0

Puttar upp!

Debattia
0

Så hemskt !!! Hur har det gått med dessa kissar ???

Debattia

Den skygga kattens hemsida!

[Skyggis]
0

Undrar som Debattia - hur har det gått?

wendel83
0

Tyvärr kom vi inte mkt längre i detta ärendet då vi inte blev insläppta på området och fick höra för ett par månader sedan att alla katter var försvunna = ( Det älter en fortfarande är verkligen alla borta.Ser fortfarande Timmie framför mig som så gärna ville med. = (

[Skyggis]
0

Vad för information har gått att få fram från Länstyrelsen som var inkopplad?

Diskussionen har nått max antal kommentarer. Du kan inte skriva fler kommentarer.