Hittekatter iFokus

Hittekatter

Etiketterkatthem-katthjälpsföreningarjour-akut-stödhem
Läst 430 ggr
JosephineF
0

Vi ska bli jourhem =)

Kom på att jag nog glömt att berätta! Jag har anmält intresse för att bli jourhem för Sundsvalls Djurhem! =) Sigrid ska kastreras nu i slutet på månaden och hunden ska vaccineras igen i samma veva tänkte jag. Men efter att Sigrid kommit på tassar igen står dörren öppen för en misse i taget. Jag ska kånka upp tunga dörren till vardagsrummet från källaren och har införskaffat två kattbäddar och en kartongkoja dit, förutom klösmöbeln då.

Jag antar att dom som håller i jourhemsanmälningarna vill ge klart besked efter att dom gjort ett hembesök, men det lät som om det skulle gå fint! Många ringer ju och undrar om katterna i fråga går ihop med hundar och då är det ju bra att jag har Hubert. Man märker nog rätt fort om man kan öppna vardagsrumsdörren så katten får bekanta sig med resten av gänget.

Hamlet får jobb i samma veva, eftersom han är en godmodig kille som lägger sig ner och sover när han träffar nya katter så ska han få vara den som träffar jourisen först för att kolla läget, om den nu alls verkar intresserad av det dvs. Det är väl härligt va? Från att ha varit en utmärglad avlivningshotad hemlösing är han nu en tjock, go och glad heltidsanställd lekfarbror ;)

Hamlet - som vill ha Karins Myntakuddar från KKS i lön =)

Alexej
0

Härligt!Glad

Alla katter har rätt att leva! Döda problemet inte katten....Besök oss gärna på Hittekatter.ifokus och på Djurskydd.ifokus

anebit
0

Underbart att du skall hjälpa Sundsvalls djurhem! Glad

Kastrering är Aoch O i arbetet med att minska på de hemlösa katterna

karins
0

HAHAHA du Jossan. Han är så fin Hamlet och blir säkert en jättebra lekbarbror(som älskar myntakuddar) .-)

rulda
0

Va undervbart att du kan ta hem och hjälpa kissar i nöd :) önskar att jag kunde göra detsamma men Trötter Och Toker skulle nog inte bli så glada då :(

vanessa
0

Kanon, med snyggingen Hamlet i första led, sedan Hubert och ni. det blir kanon. De katter som vi haft tillsammans med hundar får snabbt hem då många vill ha en kisse som fungerar med hund. /Vanessa

Kata(rina), f.d. Vanessa som är mitt mellannamn.

Simson
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Ni kommer att bli ett mycket bra jourhem!! Det är jag övertygad om!! Med de familjemedlemmar som redan finns och med deras mentalitet kommer ni att "leverera" trygga välmående kissar!

Blomma till dig/er som gör detta för Sundsvall!
Det behövs innerligt där när de inte har något "eget" katthem.
(Vilket jag finner ytterst förvånande!!)

-> Kastrera och id-märk <-   \>^..^<   CatCrazyLady

JosephineF
0

Åååh, tack tack för fina ord =) Och speciellt för dina rosor Simson! =)

Ja, det är synd att Sundsvalls Djurhem inte har någon lokal, men det är väl meningen framöver att det ska bli en om dom hittar något som passar plånboken. Tills vidare behövs massor av jourhem och det känns KALAS att kunna få hjälpa till!

Jag tänkte skriva ett par rader om hemlösingarna här framöver, om jag nu blir helt godkänd, men det tror jag nog ska gå bra =)

Lena
0

Så bra att du bestämt dig för att bli jourhem! Toppen helt enkelt och välbehövligt till max.

//Lena

//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"

Erika91
0

Vad roligt!
Du med missar och hund kommer att bli ett jättebra stödhem! Det är jag säker på! :)

JosephineF
0

Tack! =)

maggan47
0

kommer säkert att gå jättebra, och vad fin Hamlet är, vilken häftig teckning på pälsen, Maggan47 som önskar lycka tillKyss

JosephineF
0

#11 Ja, han är lite kofläckig =) Och tack tack =)