NÖDROP FÖR SMÅLANDS KATTER
Hej!
I Strömnäsbruk finns 30-40 katter hemlösa katter som man försöker rädda från att bli skjutna. De är i olika åldrar, många långhåriga och vackra. Man behöver bl.a. jour/stöd- eller permanent hem åt dem. Nödropet med kontaktuppgifter, etc. står på KKS:s hemsidas Gästbok, inlägg nr. 448. Hemsideadressen är: www.kks.nu
Mvh,
Maria P.
Vill förtydliga att det rör sig om hemlösa katter som lever under dödshot från myndigheterna. (Den gamla vanliga visan med andra ord).
//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"
Ja; ytterligare en av de många tragiska och onödiga fall.
Tänk om myndigheterna tog sitt ansvar för de hemlösa katterna och såg till att de fick ett värdigt, kärleksfullt och tryggt liv… Istället för att bl.a. släkta de som det görs på vissa håll.
Hoppas verkligen av Strömnäsbruksmissarna hinner lyckas räddas. För det behövs hjälp från alla vi kattälskare/kattengagerade.
Maria P.
"Agera idag, imorgon kan vara för sent".

foton på dem o om de verkar utefödda elr dumpade, skygga elr blyga vore bra o om de verkar friska,elr sjuka. information är viktigt för att få hjälp,
Sajtvärd på kattpolisen i fokus.
Allt som inte kan lagas med silvertejp är sönder på riktigt.
Ja mer information är alltid bra!
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"
Hej!
Det är ett mycket akut ärende som har dykt upp alldeles nyligen och man behöver hjälp med fotografering, infångande, transport,… De ska naturligtvis tas till veterinär och kastreras, avmaskas, etc.
Det har startats en mycket akut insamling för katterna på KKS.
Hoppas verkligen att tillräckligt många goa´, positiva krafter, samlas och lyckas rädda ALLA kissarna. Stackars småttingarna!
Maria P.
"Agera idag, imorgon kan vara för sent".

Ett tips kan vara att skriva till Kattjouren på deras Facebooksida. De har många läsare som kan dela inlägget. På så sätt kan det vara lättare att hitta hem till katterna. Värt ett försök i alla fall. 
/Änglakatterna - medarbetare på Hittekatter och på Katthemmet Kompis
#6 Tack för tipset!
Puttar för dessa katter
“In a world filled with hate, we must still dare to hope. In a world filled with anger, we must still dare to comfort. In a world filled with despair, we must still dare to dream.
Puttar upp.
Hur har det gått för katterna?
Tyvärr inget vidare.
Man försöker frenetiskt rädda de och söker mycket akut jour- eller permanenthem åt dem. Men tyvärr hittas inte tillräckligt många.
Det finns bilder på några av de på KKS:s hemsida, under Birgitta A:s katter, samt en uppdatering där det står:
”Damen som matar katterna ringde idag, hon säger att hon även matar grannens 30 katter, de som ska vara långhåriga. Enligt henne har 10 honor gått undan nu och fått ungar.
Om inte hem hittas till alla katter under maj månad så kommer katterna att förgiftas, övriga kommer att köras 10 mil ut i skogen och släppas.”
(Citat från KKS:s hemsida: www.kks.nu ).
Mvh,
Maria P.
Men var fanns alla katterna i onsdags när Wendel var där och skulle fånga in? För jourhem som ställer upp finns det väl en del som anmält sig.

#12 läste på faccebooksidan , hemlösa katter i skåne att mataren hadde matat så de var mätta allihopa o inte alls villiga att låta sig fångas in,
#11 Men driver inte damen med er? Verkar ju lite störd. Hade hon verkligen velat ha hjälp med katterna så hade hon väl inte förstört för er. Och varför väljer de att avliva med gift eller svältdöden i skogen? Ska de dödas på mest möjligt plågsamma sätt?
Låter ju helt galet detta. Nog för att man hört om kattmatare som betett sig egendomligt och motarbetat att katterna får hjälp. Är det kattmataren som tänker förgifta dem? Eller vem är det som hotar med sådana bestialiska metoder. Olagligt dessutom! Vad arg man blir!
Vad ÄR det här?
I april i år levde katterna under dödshot enligt ovan, kks, eller? … antar att det var typ lst som bestämt att de skulle fånga in och dödas då - genom avskjutning enligt #0 … eftersom enligt gällande lagstiftning hemlösa katter inte har rätt till liv, som bekant.
Och idag 1 juni meddelas, efter förfrågan här, att katterna ska dödas genom förgiftning. Sen när använder myndigheter gift som avlivningsmedel?
Eller vem ÄR det som gör så? Och hur är lst eller kks inblandad i det?
Hur sjukt kan det bli. Arg är bara förnamnet!! Detta är F*N vansinne.
Jag skrev till kattjouren om detta fallet redan för två veckor sedan, och de har haft nödrop för katterna på sin facebooksida. Där är det några som anmält sig villiga att ta emot katter från Strömnäsbruk, men tyvärr har mataren tydligen saboterat för kks och andra engagerade i infångningsförsöken. Det är för övrigt matarens son som hotat att ta livet av katterna på diverse otrevliga sätt. Inom kort ska emellertid mataren ha flyttat därifrån, och kks har etablerat samarbete med en vettig granne som ska vara behjälplig vid infångningen av katterna. Då lär det förmodligen bli bättre resultat, och sedan är det bara att hoppas att kattjouren lyckas finna fram hem till samtliga katter.
Lena, du har PM
Tyvärr har vi inte kommit så långt ifallet än.Har haft bokade kastreringar nu 4 ggr när vi skulle hämta katter i hennes källare och uppe i huset men hon låter dem smita varenda gång vi kommer fram. Vi har pratat med skyddsjägaren som hon tidigare kontaktat för att få bort de katter hon inte vill ha.Men han har vägrat då det är friska fina katter. Kommer komma mer info men det har kommit fram väldigt hemska grejor i fallet som vi måste vänta att berätta.
Damen verkar inte vilja ha hjälp trots hon kontaktat oss.Hon och en annan dam ska tydligen mata runt i hela kommunen för att sedan få dem skjutna. = (
katterna på bilden är Zim och Kim. Kim behöver få kollat sitt öga och Zim är tyvärr hittad död. = ( Tyckte det var konstigt att inte Zim var med Kim då de är ihopa på alla bilder. Men grannen fick titta på min bild om det var den katten de hittat och den såg ut som Zim. Vi har även hittat flera döda små kattungar i bolådor.
Går det att samarbeta med skyddsjägaren så h*n kan ta katterna och sedan lämna över dem till er?
“In a world filled with hate, we must still dare to hope. In a world filled with anger, we must still dare to comfort. In a world filled with despair, we must still dare to dream.
japp skyddsjägaren samarbetar och lånar oss fällor och berättar mer i fallet mm.
Blir beklämd när jag ser fotot med Zim och Kim. Vad dog Zim av? Det skär i hjärtat.

bra skyddjägare. nedrans matare, inte normalt att så många hittas döda tycker jag,,,,
#23 Nej det verkar vara något djävulskap med i spelet.
Tack för infon Angelica! Håll oss gärna uppdaterade.
Var skriver du om detta fallet mest? Håller koll på KKS sida, på fb etc. Det står på så många olika ställen. Bara så man inte missar något.
det kommer mest stå på min fb sida "hemlösa katter i skåne" och kattkommando syd facebook. Har tyvärr inte lika mkt tid att vara här inne längre.
2 fällor är på plats där nu så håll tummarna. Om det finns folk här som kan hjälpa till att transportera katter här ifrån mot olika håll så hör gärna av er. angelica.w@kks.nu eller om ni kan öppna ert hem för någon katt så hör gärna av er också.
Hur har det gått?
Jag blir alldeles tårögd av att läsa om detta. Hur kan folk vara så empatilösa?!
Lycka till med infångningen!
Hoppas du som skulle ta emot Otto i Skånes Fagehult och har lurat mig hela dagen skäms ordentligt…. då Kikki nu fått sitta flera timmar och vänta på att du skulle komma hem från ditt "sk studiebesök" och Otto har fått sitta flera timmar i bur och bil. så gör man bara inte.
Otto i bur efter veterinären på väg till stitt " sk " stödhem som drev med mig ända från början.Antagligen ångrade hon sig sista timmen. Vi hade nämligen kontakt tills dess sedan spelade tjejen bara dum.
#33 Vilken rälig fästing han har i örat!!

Men stackars Otto, hur kan man göra någonting sånt:(
Ja skäms på den tjej som struntade så i fina Otto! Så go katt.
Hur går det för er? Är det många katter kvar som inte har någonstans att ta vägen?
Tyvärr har vi inga hem så fällan skulle vara stängd inatt men grannen glömde bort det och Oskar satt i fällan imorse. Han är nu kastrerad, id märkt , öronbehandlad, och vaccinerad men vi har inga platser. Vi har fått hitta flera nödlösningar nu men katterna kan inte vara på dessa små utrymmen mer än någon dag. Så snälla hjälp dem till nya hem.
märkligt jag inte bli kontaktad har ju anmält mig som jhorhem ju till kks .
ha en bra dag. kram
Jenay, vart bor du? vem har du kontaktat? Maila gärna mig på angelica.w@kks.nu så kan vi talas vidare vi behöver all hjälp. MVH Angelica
ok ska ta och mejla dig då mvh jenay.
ha en bra dag. kram
gud så söt oskar är är föärtjust i kolsvarta katter specelt meed glua ögon är dom knallgula??. r
ha en bra dag. kram
Hoppas det löser sig med flera jourhem! En lösning verkar ju finnas här i tråden! Fina kissar som är värda allt gott i världen!
Hur gick det för Kim med ögat?
47. Kims öga var skadat men inget som behövde opereras. Han har sämre syn på ögat men har inte ont. Kim har fått ett permanent hem och juliett ska även få komma dit så fort hon är infångad.
Oskar har nu fått flytta till permanent hem som tidigare adopterat 3 katthemms katter varav en var mkt skygg och är nu en tryggis. Lycka till Oskar.
behövs min hjälp el??
ha en bra dag. kram
52 jenay javisst behövs din hjälp.har jag ju sagt men måste få ditt godkännande om vilken katt.
det är i så fall chero långhårige kissen som jag vill hjälpa.
ha en bra dag. kram