Hittekatter iFokus

Hittekatter

Etikettkattens-status
Läst 1076 ggr
Tissetassarna
3

Evengemang på Facebook, bra eller dåligt?

Att göra en insats för det hemlösa katterna är alltid bra men där jourhemmen får stå för veterinärvård och där kastrering inte sker på dräktiga kattungar så bör man tänka om, vill man hjälpa ska man göra det helhjärtat och inte skälpa de unga katter man får in.
Kastrering bör ske på samtliga katter över 6 månader samt unga dräktiga honor(honor under året) barn skall inte behöva få barn!
Jag har personligen bett dom kontakta en verksamhet där jourhems avtal och adoptionsavtal redan finns klara, där veterinärkontakt finns med bra priser samt en namn i ryggen för insamlingar samt att ett tillstånd för omplacering finns från länsstyrelsen. Men detta finns inte i de ansvarigas intresse.
Vi hoppas att dom snart tar förnuftet tillfånga för visst vet vi alla att i kattvärlden behövs allt sammarbete man kan få!

Arbetet med katter skall väl även främja statusen och välmåendet hos katterna och inte bara ta in dom och slänga dem vidare?

Rädda katterna i bergsjön -Här är evengemanget

Lena
1

Jag har bott i Bergsjön för många år sedan. Det fanns en hel del hemlösa katter redan då. Har nog funnits av och till i alla år. Var själv med och fångade in ett par hemlösa ungkatter som jag sedan omplacerade.

Vad jag förstår är det ingen förening bakom dessa katter utan privatpersoner som engagerat sig helt på egen hand och försöker få till ett nätverk.

//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"